Основи академічного письма

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.E.064
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: д.пед.н., професор Мукан Н.В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є: формування академічної культури, академічної грамотності, необхідних практичних навичок усної і писемної мови у студентів, необхідних для успішного навчання та майбутньої професійної діяльності.
Завдання: Формування інтегральної компетентності: Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в професійній освіті, що передбачає застосування певних теорій і методів педагогічної науки та інших наук відповідно до спеціалізації і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Формування фахових компетентностей професійного спрямування: Здатність здійснювати пошук, критично осмислювати та обробляти інформацію із меда-середовища з метою подальшого використання у професійній діяльності. Здатність реалізувати власну професійну діяльність відповідно до стандартів і рекомендацій (ЕSG-2015) щодо забезпечення якості освіти, розуміти соціальної природи трудових відносин та їх правового регулювання.
Результати навчання: Володіти практичними навичками рефлексії і критичного осмислення медіапродукції з метою її подальшого використання. Уміти організовувати діяльність відповідно до стандартів і рекомендацій (ЕSG-2015) щодо забезпечення якості освіти, знання і розуміння соціальної природи трудових відносин та їх правового регулювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка Основи педагогічного дослідження Супутні і наступні навчальні дисципліни: Медіаосвіта і медіаграмотність Методика викладання права Теорія та методика професійного навчання
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчальної дисципліни передбачає освоєння знань про академічну доброчесність, етичний кодекс ученого, головні засади академічного письма, авторське право, правила використання об’єктів інтелектуальної власності, плагіат у масовій культурі, академічне письмо як різновид наукового спілкування, основні категорії академічного тексту, види академічних текстів, змістове наповнення академічного тексту, інтертекстуальність академічного тексту, структура академічного тексту, вступ і висновок у структурі академічного тексту, академічний текст як об’єкт редагування, академічне есе як жанр академічного письма.
Опис: академічна доброчесність, етичний кодекс ученого, головні засади академічного письма, авторське право, правила використання об’єктів інтелектуальної власності, плагіат у масовій культурі, академічне письмо як різновид наукового спілкування, основні категорії академічного тексту, види академічних текстів, змістове наповнення академічного тексту, інтертекстуальність академічного тексту, структура академічного тексту, вступ і висновок у структурі академічного тексту, академічний текст як об’єкт редагування, академічне есе як жанр академічного письма.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях здійснюється з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: ? Вибіркове усне опитування на початку заняття; ? Фронтальне стандартизоване опитування за картками, тести 5-10 хвилин; ? Індивідуальна перевірка практичної роботи; Оцінка діяльності студента на заняттях, його пропозиції, оригінальні рішення, уточнення та визначення, доповнення до попередніх відповідей тощо. Контрольні питання поділяються на: ? Тестові завдання – вибрати правильні відповіді; ? Проблемні завдання – створення ситуацій проблемного характеру; ? Питання – для виявлення причинно-наслідкових зв’язків; ? Ситуаційні завдання – визначити відповідь за певною ситуацією; ? Питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення; ? Інтерактивні вікторини та ігрові завдання. Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та іспиту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова оцінка виставляється на основі оцінки засвоєння студентом навчального матеріалу з дисципліни в сумі за всіма видами робіт згідно з програмою. Поточний контроль передбачає такі види робіт: 1. Виконання тестів до лекцій – всього 15 балів. 2. Виконання практичних робіт та їх прикріплення у ЗНО, підготовка та активна участь під час практичного заняття: коротке повідомлення, доповідь, презентація з кожної теми. Практичні роботи та виконання оцінюються в 40 балів. Підсумковий іспит передбачає виконання тесту, який складається із завдань різних типів (тестові завдання – 20 балів) та індивідуальне завдання (есе) – 25 балів. Усього за іспит – 45 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Фундаментальні цінності академічної доброчесності. Переклад з англійської. Проект сприяння академічній доброчесності в Україні – SAIUP. URL: https://academicintegrity.org/wpcontent/uploads/2019/04/Fundamental_Values_version_in_Ukrainian.pdf 2. Академічна доброчесність: проблеми дотримання та пріоритети поширення серед молодих вчених : кол. моногр. / за заг. ред. Н. Г. Сорокіної, А. Є. Артюхова, І. О. Дегтярьової. – Дніпро : ДРІДУ НАДУ, 2017. – 169 с. 3. Академічна чесність як основа сталого розвитку університету / Міжнарод. благод. Фонд “Міжнарод. фонд. дослідж. освіт. політики”; за заг. ред. Т.В.Фінікова, А.Є.Артюхова – К.; Таксон, 2016. – 234 с. 4. Академічна культура українського студентства: основні чинники формування та розвитку // Східноукраїнський Фонд соціальних досліджень. URL: http://fond.sociology.kharkov.ua/images/docs/academ_cult/material.pdf 5. Ревуцька С.К. Курс лекцій з дисципліни «Академічне письмо» / М-во освіти і науки України, Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського, каф. українознавства; уклад. С.К. Ревуцька. – Кривий Ріг : ДонНУЕТ, 2018. – 81 с. 6. Хоружий Г. Ф. Академічна культура: цінності та принципи вищої освіти. Тернопіль : Навчальна книга. Богдан, 2012. 320 с. 7. Шліхта Н., Шліхта І. Основи академічного письма: Методичні рекомендації та програма курсу. – К., 2016. – 61 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).