Основи педагогіки відкритих освітніх систем
Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.E.054
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: канд. пед. наук, Стечкевич Олег Орестович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Навчальна дисципліна передбачає формування компетентностей, які скеровані на організацію професійної діяльності:
Інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі професійної освіти, що пов’язані із застосуванням теорії та методики професійного навчання і виховання, відбором засобів навчання та виховання з урахуванням вимог сучасної освіти та ринку праці і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
загальні компетентності:
? ЗК3: Здатність та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
? ЗК4: Здатність продемонструвати знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності
фахові компетентності:
? ФК2: Здатність проектувати функціонування педагогічної системи, навчально-виробничий процес із застосуванням педагогічного інструментарію; проектувати навчально-плануючу документацію.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
? ЗН12: Знання структури та дидактичних вимог до підготовки навчально-методичного забезпечення навчальних предметів;
? ЗН13: Знання основних категорій педагогічного дослідження, принципів, методів та етапів педагогічного дослідження
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Педагогічна практика
Педагогічна майстерність
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни спрямований на формування в здобувачів освіти теоретичної та практичної бази знань та навичок щодо педагогічних можливостей відкритих освітніх систем та принципів їх функціонування; моделювання та наповнення інформаційного освітнього середовища закладу освіти та учасників освітнього процесу. У ході виконання практичних робіт студенти ознайомляться з налагодженням взаємодії у віртуальному навчальному середовищі та розробкою цифрового навчального контенту для систем відкритої освіти.
Опис: Відкрита освіта і сучасна освітня парадигма. Принципи відкритої освіти. Відкрите навчальне середовище, його склад. Віртуальне навчання і проблеми е-педагогіки. Інформаційні мережі відкритого навчального середовища. Дистанційна освіта як інструмент реалізації принципів відкритої освіти. Цифровий навчальний контент для системи відкритої освіти. Основні функції автоматизованих систем підтримки дистанційного навчання. Автори та користувачі відкритого навчального контенту. Взаємодія між учасниками відкритих освітніх систем. Організація та проведення відеоконференції. Авторське право та його захист. Використання систем відкритого доступу для проведення наукових досліджень. Платформи та інструменти для навчання упродовж життя. Захист особистих даних в умовах відкритого навчання.
Методи та критерії оцінювання: ? усне опитування (індивідуальне і фронтальне);
? перевірка виконання практичних робіт;
? тестовий контроль.
Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та складання заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: 40 балів (9 робіт по 4 бали, активність – до 4 балів).
Екзаменаційний контроль: 60 балів (50 – письмова компонента, 10 – усна).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: монографія / В. Ю. Биков. – К.: Атіка, 2008. – 684 с
Відкрита освіта: колективний розвиток освіти через відкриті технології, відкритий контент і відкрите знання / За ред. Торі Іійосі та М.С. Віджая Кумара; пер. з англ. А. Іщенко, А. Носика. – К.: Наука, 2009. – 256 c.
Морзе Н.В., Глазунова О.Г., Мокрієв М.В. Методика створення електронного навчального курсу (на базі платформи дистанційного навчання Moodle 3): Навчальний посібник. – К.: 2016. – 240 с.
Тьютор дистанційного та змішаного навчання : посібник / В. М. Кухаренко. – Київ: Міленіум, 2019. – 307 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).