Проєктні технології та командна робота в освітній діяльності

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.O.022
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: д.філос. Гузій І.С.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечити навчання в області проблем генезису проектної діяльності, основних складових і ознак проектної діяльності, обґрунтування проблеми творчого проекту, проектної діяльності як інтеграції та безпосереднього застосування знань і вмінь, спрямованих на набуття особистого досвіду, метод проектів як основа технології дистанційного навчання.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні: -навички використання інформаційно-комунікаційних технологій - вміння проявляти ініціативу та підприємливість. професійний: - здатність застосовувати освітні теорії та методики у педагогічній діяльності - вміння керувати навчальними проектами - уміння спрямовувати учнів на прогрес і досягнення - уміння використовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення та інтегрувати їх в освітнє середовище
Результати навчання: Результати навчання за програмою: ПР 02. Володіти інформацією про діючі нормативно-правові документи, законодавство, галузеві стандарти професійної діяльності в установах, на виробництвах, організаціях галузі/сфери (за спеціалізацією). PR 04. Розуміти особливості спілкування, взаємодії та співпраці в міжнародних культурних і професійних контекстах. PR 05. Володіти культурою мовлення, обирати оптимальну комунікативну стратегію у спілкуванні з групами та окремими людьми. PR 07. Аналізувати та оцінювати ризики, проблеми у професійній діяльності та обирати ефективні шляхи їх вирішення. PR 08. Самостійно планувати та організовувати власну професійну діяльність та діяльність учнів та підлеглих. PR 12. Вміти розробляти та реалізовувати освітні/розвивальні проекти. ПР 14. Володіти навичками стимулювання пізнавального інтересу, мотивації до навчання, професійного самовизначення та саморозвитку здобувачів освіти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка.
Короткий зміст навчальної програми: Проектування в освіті як процес створення нових форм співтовариства вчителя, учнів, педагогічної спільноти, нового змісту і технологій навчання, чинників ефективності навчання, форм, методів, технологій і методів навчання, впливу середовища, командної роботи на виховання та розвиток особистості, взаємозв'язок навчання та розвитку творчої особистості, теоретичні аспекти проектного навчання, особливості проектного методу навчання, методика роботи над проектом, проектна діяльність.
Опис: Проектування в освіті як процес створення нових форм співтовариства вчителів, учнів, педагогічної спільноти, нового змісту та технологій навчання. Предмет дизайну. Фактори ефективності навчання. Форми навчання. Методи, технології та прийоми навчання. Вплив середовища, командної роботи на виховання та розвиток особистості. Взаємозв’язок навчання та розвитку творчої особистості. Метод проектів – теоретичні аспекти. Проектне навчання. Структура різних типів проектів. Особливості проектного методу навчання. Методика роботи над проектом. Проектна діяльність. Проектна діяльність у початковій школі.
Методи та критерії оцінювання: Перевірка знань і вмінь, усні доповіді
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання контрольної роботи з обговоренням – 40 балів, Практичні заняття, опитування – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Швай Р. І. Методика навчання в загальноосвітньому навчальному закладі: навчальний посібник. – Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2018. – 112 с. 2. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Методика навчання в закладі освіти» для студентів спеціальності 8.18010020 «Управління закладом освіти». 3. Роксолана Швай. Педагогіка творчості: навчальний посібник, Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2020. 200 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).