Проєктні технології та командна робота в освітній діяльності
Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.O.022
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: д.філос. Гузій І.С.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні:
-навички використання інформаційно-комунікаційних технологій
- вміння проявляти ініціативу та підприємливість.
професійний:
- здатність застосовувати освітні теорії та методики у педагогічній діяльності
- вміння керувати навчальними проектами
- уміння спрямовувати учнів на прогрес і досягнення
- уміння використовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення та інтегрувати їх в освітнє середовище
Результати навчання: Результати навчання за програмою:
ПР 02. Володіти інформацією про діючі нормативно-правові документи, законодавство, галузеві стандарти професійної діяльності в установах, на виробництвах, організаціях галузі/сфери (за спеціалізацією).
PR 04. Розуміти особливості спілкування, взаємодії та співпраці в міжнародних культурних і професійних контекстах.
PR 05. Володіти культурою мовлення, обирати оптимальну комунікативну стратегію у спілкуванні з групами та окремими людьми.
PR 07. Аналізувати та оцінювати ризики, проблеми у професійній діяльності та обирати ефективні шляхи їх вирішення.
PR 08. Самостійно планувати та організовувати власну професійну діяльність та діяльність учнів та підлеглих.
PR 12. Вміти розробляти та реалізовувати освітні/розвивальні проекти.
ПР 14. Володіти навичками стимулювання пізнавального інтересу, мотивації до навчання, професійного самовизначення та саморозвитку здобувачів освіти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка.
Короткий зміст навчальної програми: Проектування в освіті як процес створення нових форм співтовариства вчителя, учнів, педагогічної спільноти, нового змісту і технологій навчання, чинників ефективності навчання, форм, методів, технологій і методів навчання, впливу середовища, командної роботи на виховання та розвиток особистості, взаємозв'язок навчання та розвитку творчої особистості, теоретичні аспекти проектного навчання, особливості проектного методу навчання, методика роботи над проектом, проектна діяльність.
Опис: Проектування в освіті як процес створення нових форм співтовариства вчителів, учнів, педагогічної спільноти, нового змісту та технологій навчання. Предмет дизайну. Фактори ефективності навчання. Форми навчання. Методи, технології та прийоми навчання. Вплив середовища, командної роботи на виховання та розвиток особистості. Взаємозв’язок навчання та розвитку творчої особистості. Метод проектів – теоретичні аспекти. Проектне навчання. Структура різних типів проектів. Особливості проектного методу навчання. Методика роботи над проектом. Проектна діяльність. Проектна діяльність у початковій школі.
Методи та критерії оцінювання: Перевірка знань і вмінь, усні доповіді
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання контрольної роботи з обговоренням – 40 балів,
Практичні заняття, опитування – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Швай Р. І. Методика навчання в загальноосвітньому навчальному закладі: навчальний посібник. – Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2018. – 112 с.
2. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Методика навчання в закладі освіти» для студентів спеціальності 8.18010020 «Управління закладом освіти».
3. Роксолана Швай. Педагогіка творчості: навчальний посібник, Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2020. 200 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).