Основи професійної мобільності

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.E.059
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: доцент Ієвлєв Олександр Миколайович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є навчити студентів орієнтуватися в сучасному світі професій, знати основні види мобільності (професійна, професійно-педагогічна, соціальна (соціально-культурна), трудова тощо) та опанувати основи формування теорії і практики професійної мобільності у майбутніх фахівців/викладачів та робітників.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів таких фаховb[ компетентностей: - здатність застосовувати психолого-педагогічні таметодичні принципи профе-сійної педагогіки в умовах неперервного професійного розвитку та професійної / професійно-педагогічної мобільності; - здатність реалізувати власну професійну діяльність відповідно до стандартів і рекомендацій (ESG-2015) щодо забезпечення якості освіти.
Результати навчання: - Розуміти сутність та особливості неперервного професійного розвитку та професійної / професійно-педагогічної мобільності, в основу яких покладено психолого-педагогічні та методичні принципи професійної педагогіки. - Уміти організовувати діяльність відповідно до стандартів і рекомендацій (ESG-2015) щодо забезпечення якості освіти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Психологія. Вступ до спеціальності та основи педагогіки.
Короткий зміст навчальної програми: Професійно-педагогічна мобільність як основа успішної професійної діяльності викладача в умовах інформаційного суспільства суспільства та кризових явищ в економіці. Професійна кваліфікація педагогічного працівника. Компетентності, що визначають професійно-педагогічну мобільність викладача. Формування у випускника закладу вищої освіти професійно-педагогічної мобільності з використанням сучасних інноваційних технологій.
Опис: Професійна мобільність як провідний вид мобільності ХХІ століття. Мобільність як рушильна сила суспільства: історичний аспект. Професійна мобільність в ХХІ ст. Основні види мобільності: професійна, професійно-педагогічна, соціальна, трудова, культурна (соціокультурна) тощо. Професійна мобільність в умовах глобалізаційних та інтеграційних процесів. Управління професійно (професійно-педагогічно) мобільною людиною. Структура професійної мобільності. Стереотипізовані реакції, стереотипізовані поведінкові схеми, унікальна (нестандартна) поведінка. Суб’єкт-об’єктне та суб’єкт-суб’єктне управління. Основи управління професійно мобільним фахівцем/викладачем. Людина в сучасному світі професій. Професійна мобільність та професія в умовах інформаційного суспільства. Професійна орієнтація населення. Професіограма та психограма. Типи професіограм. Класифікація професій за Клімовим і Голандом. Розвиток професійної деформації. Трудоголік і трудовий ентузіаст. Підготовка професійно мобільного фахівця. Підготовка професійно мобільного фахівця. Моделі адаптивної поведінки та професійного розвитку. Професійна мобільність на різних стадія професіоналізації особистості в циклі оволодіння людиною однією професією. Професійно-педагогічна мобільність майбутнього викладача. Професійно-педагогічна мобільність: поняття, структура, особливості формування вищому навчальному закладі. Професійно-педагогічна мобільність випускника спеіальноті. М’якіші навички ( soft skills) професійно-педагогічно мобільного педагога М’які навички (soft skills) та жорсткі навички (hard skills): поняття, класифікаціх, роль в професії педагога. М’які навички (soft skills) професійно-педагогічно мобільного викладача. Професійні мобільність кваліфікованих робітничих кадрів. Професійні мобільність кваліфікованих робітничих кадрів в системі професійної освіти. Модель формування професійної мобільності кваліфікованих робітничих кадрів. Роль майстра виробничого навчання в системі формування професійної мобільності кваліфікованих робітничих кадрів. «Поле можливостей» професійно мобільного фахівця в умовах освітньо-виховного середовища. «Поле можливостей» професійно мобільного фахівця в закладі освіти. Компетенції, компетентності та програмні результати навчання. Соціально-особистісні компетенції студентів як фактор розвитку їх професійної мобільності. Невербальна комунікація як основа професійної мобільності. Параментри особистості та їх роль у професійної мобільності фахівця/викладача/робітника. Параметри ті функції невербальної комунікації. Невербальна комунікація як основа професійної /професійно-педагогічної мобільності.
Методи та критерії оцінювання: - спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю; - усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване); - письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань: ессе, презентації, реферати, тестові завдання
Критерії оцінювання результатів навчання: Заліковий контроль передбачає оцінку роботи на практичних заняттях (44 бали), виконання начальних тестів за темами лекцій (змістовними модулями) (44 бали), захист контрольної роботи (12 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 № 1556-VII [Електронний ресурс] // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38, ст.2004) - Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/en/1556-18 2. Про освіту: Закон України від 05 вересня 2017 р. № 2145-19 [Електронний ресурс] // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 38-39, ст. 380. - Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page 3. Ієвлєв О. М. Професійно-педагогічна мобільність викладача: навчальний посібник / О. М. Ієвлєв. – Львів, Львівська область: Видавництво "Львівська політехніка", 2020. – 136 c. 4. Ієвлєв О. М. Основи професійної мобільності: Конспект лекцій для вивчення дисциплі-ни студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 015 «Професійна осві-та (Комп’ютерні технології)» / О.М. Ієвлєв. – Львів, 2018. – 32 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).