Основи професійної мобільності
Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.E.059
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: доцент Ієвлєв Олександр Миколайович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів таких фаховb[ компетентностей:
- здатність застосовувати психолого-педагогічні таметодичні принципи профе-сійної педагогіки в умовах неперервного професійного розвитку та професійної / професійно-педагогічної мобільності;
- здатність реалізувати власну професійну діяльність відповідно до стандартів і рекомендацій (ESG-2015) щодо забезпечення якості освіти.
Результати навчання: - Розуміти сутність та особливості неперервного професійного розвитку та професійної / професійно-педагогічної мобільності, в основу яких покладено психолого-педагогічні та методичні принципи професійної педагогіки.
- Уміти організовувати діяльність відповідно до стандартів і рекомендацій (ESG-2015) щодо забезпечення якості освіти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Психологія.
Вступ до спеціальності та основи педагогіки.
Короткий зміст навчальної програми: Професійно-педагогічна мобільність як основа успішної професійної діяльності викладача в умовах інформаційного суспільства суспільства та кризових явищ в економіці. Професійна кваліфікація педагогічного працівника. Компетентності, що визначають професійно-педагогічну мобільність викладача. Формування у випускника закладу вищої освіти професійно-педагогічної мобільності з використанням сучасних інноваційних технологій.
Опис: Професійна мобільність як провідний вид мобільності ХХІ століття.
Мобільність як рушильна сила суспільства: історичний аспект. Професійна мобільність в ХХІ ст. Основні види мобільності: професійна, професійно-педагогічна, соціальна, трудова, культурна (соціокультурна) тощо. Професійна мобільність в умовах глобалізаційних та інтеграційних процесів.
Управління професійно (професійно-педагогічно) мобільною людиною.
Структура професійної мобільності. Стереотипізовані реакції, стереотипізовані поведінкові схеми, унікальна (нестандартна) поведінка. Суб’єкт-об’єктне та суб’єкт-суб’єктне управління. Основи управління професійно мобільним фахівцем/викладачем.
Людина в сучасному світі професій.
Професійна мобільність та професія в умовах інформаційного суспільства. Професійна орієнтація населення. Професіограма та психограма. Типи професіограм. Класифікація професій за Клімовим і Голандом. Розвиток професійної деформації. Трудоголік і трудовий ентузіаст.
Підготовка професійно мобільного фахівця.
Підготовка професійно мобільного фахівця. Моделі адаптивної поведінки та професійного розвитку. Професійна мобільність на різних стадія професіоналізації особистості в циклі оволодіння людиною однією професією.
Професійно-педагогічна мобільність майбутнього викладача.
Професійно-педагогічна мобільність: поняття, структура, особливості формування вищому навчальному закладі. Професійно-педагогічна мобільність випускника спеіальноті.
М’якіші навички ( soft skills) професійно-педагогічно мобільного педагога
М’які навички (soft skills) та жорсткі навички (hard skills): поняття, класифікаціх, роль в професії педагога. М’які навички (soft skills) професійно-педагогічно мобільного викладача.
Професійні мобільність кваліфікованих робітничих кадрів.
Професійні мобільність кваліфікованих робітничих кадрів в системі професійної освіти. Модель формування професійної мобільності кваліфікованих робітничих кадрів. Роль майстра виробничого навчання в системі формування професійної мобільності кваліфікованих робітничих кадрів.
«Поле можливостей» професійно мобільного фахівця в умовах освітньо-виховного середовища.
«Поле можливостей» професійно мобільного фахівця в закладі освіти. Компетенції, компетентності та програмні результати навчання. Соціально-особистісні компетенції студентів як фактор розвитку їх професійної мобільності.
Невербальна комунікація як основа професійної мобільності.
Параментри особистості та їх роль у професійної мобільності фахівця/викладача/робітника. Параметри ті функції невербальної комунікації. Невербальна комунікація як основа професійної /професійно-педагогічної мобільності.
Методи та критерії оцінювання: - спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю;
- усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване);
- письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань: ессе, презентації, реферати, тестові завдання
Критерії оцінювання результатів навчання: Заліковий контроль передбачає оцінку роботи на практичних заняттях (44 бали), виконання начальних тестів за темами лекцій (змістовними модулями) (44 бали), захист контрольної роботи (12 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 № 1556-VII [Електронний ресурс] // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38, ст.2004) - Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/en/1556-18
2. Про освіту: Закон України від 05 вересня 2017 р. № 2145-19 [Електронний ресурс] // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 38-39, ст. 380. - Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page
3. Ієвлєв О. М. Професійно-педагогічна мобільність викладача: навчальний посібник / О. М. Ієвлєв. – Львів, Львівська область: Видавництво "Львівська політехніка", 2020. – 136 c.
4. Ієвлєв О. М. Основи професійної мобільності: Конспект лекцій для вивчення дисциплі-ни студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 015 «Професійна осві-та (Комп’ютерні технології)» / О.М. Ієвлєв. – Львів, 2018. – 32 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).