Інформаційно-комунікаційні технології та дидактичні засоби навчання
Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.O.025
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Іванна Гузій
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Набуття студентами початкових практичних навичок вибору та використання ІКТ у навчальному процесі у співвідношенні дидактичних задач навчання та педагогічних можливостей ІКТ як інструментарію навчального процесу.
Результати навчання: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.Володіння уміннями використовувати базові програмні засоби та готові пакети прикладних програм для швидкої підготовки документів у діловодстві.Володіння уміннями ефективно поєднувати інформаційні та педагогічні технології у практиці викладання; забезпечувати управління (спрямування) процесів навчальної або виробничої (трудової) діяльності та виховання і розвиток особистості. Володіння уміннями проектувати зміст навчання, розробляти та використовувати дидактичні засоби методичного супроводу навчального заняття.
Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською);
Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія педагогіки та загальна педагогіка.
Професійна педагогіка.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна " Інформаційно-комунікаційні технології та дидактичні засоби навчання " дозволяє студенту усвідомити значення та педагогічні можливості ІКТ у формуванні особистісного цифрового суспільства, що висуває нові вимоги постіндустріального суспільства, вимоги до успішного фахівця та особистості. Опанувати теоретичні знання та практичні навички аналізу педагогічних можливостей ІКТ, їх вибору як інструменту навчання відповідно до поставленої дидактичної мети з урахуванням особливостей, що існують (виникають) у процесі навчання( викладання).
Опис: Тема 1. Предмет і завдання курсу «Інформаційно-комунікаційні технології та дидактичні засоби навчання».
Основи інформаційно-комунікаційних технологій.
Тема 2. Сучасні педагогічні технології навчання та їх інформаційно-комунікаційне забезпечення.
Тема 3. Організаційні форми навчання та їх дидактичне
забезпечення.
Тема 4. ІКТ у сучасному освітньому процесі. Педагогічні можливості використання ІКТ в освіті. Переваги та недоліки.
Тема 5. Використання ІКТ як інструменту навчання. Вибір ІКТ для навчання за дидактичною метою.
Тема 6. Мультимедійні засоби навчання та їх дидактичні
можливості.
Тема 7. Навчальна презентація. Методика створення та її
дидактичні можливості.
Тема 8. ІКТ для роботи з інформацією. Збереження, обробка та колективна взаємодія.
Тема 9. Електронний підручник та методика його створення.
Тема 10. Методичні підходи до створення тестів.
Тема 11. Використання ІКТ для презентації навчальної
діяльності. Офісні та хмарні сервіси.
Тема 12. Створення та адаптація мультимедійних дидактичних матеріалів.
Тема 13. Використання ІКТ для організації навчання.
Методи та критерії оцінювання: - спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю;
- усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване);
- письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань (ессе, презентації, реферати);
- виконання контрольних (тематичних) робіт та тестових завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання і захист практичних робіт - 20
Виконання і захист лабораторних робіт - 20
Активність студента на заняттях (відповіді, доповнення) - 5 Семестровий екзамен - 55
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології: Навчальний посібник / Г.Г. Швачич, В.В.Толстой, Л.М.Петречук, Ю.С. Іващенко, О.А.Гуляєва, О.В.Соболенко - Дніпро: НМетАУ, 2017.- 230 с.
2. Комп’ютерні технології в освіті: навч.посібник./ Ю.С. Жарких, С.В. Лисоченко, Б.Б. Сусь, О.В. Третяк.- К.: Видавничо – поліграфічний центр « Київський університет», 2012.239с.
3. Методика застосування інформаційно-комунікаційних технологій у діяльності педагога професійного навчання (на прикладі професій галузі зв‘язку): методичні рекомендації / Л.А. Майборода. – К. : ФО-П Поліщук О.В., 2012. – 104 с.
4. Інтернет-орієнтовані автоматизовані системи збирання, накопичення і опрацювання резудьтатів навчальної діяльності учнів загальноосвітніх навчальних закладів: посібник/ Богачков Ю.М., Биков В.Ю., Вольневич О.І., Дивак В.В., Коневщинська О.Е., Красношапка В.О., Сороко Н.В., Ухань П.С./ Наук.ред. Ю.М. Богачков .- К.: Педагогічна думка, 2012.- 160 с.
5. Малафіїк І.В. дидактика: Навчальний посібник. К.: Кондор, 2005.- 397 с.
6. Г.Г.Швачич, В.В.Толстой, Л.М.Петречук, Ю.С.Іващенко, О.А.Гуляєва, Соболенко О.В. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології: Навчальний посібник. – Дніпро: НМетАУ, 2017. –230 с.
7.Педагогіка : навч. посібник / Ю. М. Козловський, Л. В. Дольнікова. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 232 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).