Педагогічний практикум: сучасний урок професійного навчання
Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.O.037
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Чубінська Наталія Богданівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: фахові компетентності:
ФК12. Здатність застосовувати освітні теорії та методології у педагогічній діяльності.
ФК15. Здатність спрямовувати здобувачів освіти на прогрес і досягнення.
ФК17. Здатність реалізовувати навчальні стратегії, засновані на конкретних критеріях для оцінювання навчальних досягнень.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
- знання закономірностей, принципів, форм, методів та засобів професійного навчання та методичних вимог до підготовки та проведення навчальних занять різних організаційних форм;
- знання структури та дидактичних вимог до підготовки навчально-методичного забезпечення навчальних предметів;
- знання методів контролю знань учнів в умовах теоретичного і виробничого навчання та методики складання завдань для перевірки різного рівня засвоєння змісту навчального матеріалу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка
Освітній менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Педагогічний практикум: сучасний урок професійного навчання» призначена для студентів спеціальності 015 «Професійна освіта (Комп’ютерні технології)». Зміст дисципліни включає етапи проєктування навчально-виробничого процесу, які включають визначення цілей занять, дидактичний аналіз змісту навчання, відбір форм і методів навчання, типів і видів уроків. Висвітлені питання методики організації та аналізу занять з професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки.
Опис: Нормативно-правове забезпечення освітньої діяльності в Україні
Структура та організація процесу навчання.
Концепція сучасного уроку.
Проектування навчально-виробничого процесу.
Урок як основна форма професійно- теоретичної та професійно-практичної підготовки
Методика організації занять з професійно- теоретичної та професійно-практичної підготовки.
Оцінювання навчальних досягнень учнів при професійній підготовці.
Тема 8. Підготовка педагогічних працівників до уроків
Тема 9. Методика відвідування, спостереження та
аналізу уроків теоретичного та виробничого навчання
Тема 10. Процес навчання: функції, структура,
компоненти.
Принципи та закономірності навчання.
Методи навчання.
Засоби навчання. Застосування сучасних інформаційних технологій навчання.
Контроль за навчально-пізнавальною діяльністю.
Технології навчання. Поняття про технологію навчання.
Учитель як суб’єкт педагогічної діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: Методи оцінювання сформованих компетентностей: захист практичних робіт, тестовий метод, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень. Підсумковий контроль: оцінювання всіх видів діяльності здобувача освітнього рівня.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль в сумі 100 балів:
- за виконання практичних робіт -50
- виконання індивідуальних навчальних робіт-10
- виконання тестових завдань у ВНС-20
- контрольна робота- 20
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Закон України «Про освіту» (нова редакція).
2. Положення про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах / Затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 30.05.2006, №419 //Офіційний вісник України. – 2006. - №25. – С.92-105.
3. Козловський Ю. М. Інтеграційні процеси у професійній освіті: методологія, теорія, методики. Монографія. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 420 с.
4. Козловський Ю. М., Дольнікова Л. В. Педагогіка. Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 232
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).