Педагогічні можливості інтернет-сервісів
Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.E.055
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: канд. пед. наук, Стечкевич Олег Орестович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Навчальна дисципліна передбачає формування компетентностей, які скеровані на планування, розробку, керування та контроль за роботою програмних продуктів на базі цифрових технологій для організації освітнього середовища закладу освіти:
загальні компетентності:
? ЗК6. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
фахові компетентності:
? ФК16. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення та інтегрувати їх в освітнє середовище
? ФК19. Здатність використовувати відповідне програмне забезпечення для вирішення професійних завдань, відповідно до спеціалізації
фахові компетентності професійного спрямування:
? ФКС28. Здатність використовувати сучасні методи розробки цифрового освітнього середовища
? ФКС30. Здатність використовувати цифрові технології з метою розробки програмних продуктів для закладів освіти
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
? ПР09. Відшуковувати, обробляти, аналізувати та оцінювати інформацію, що стосується професійної діяльності, користуватися спеціалізованим програмним забезпеченням та сучасними засобами зберігання та обробки інформації
? ПР13. Застосовувати у професійній діяльності сучасні дидактичні та методичні засади викладання навчальних дисциплін і обирати доцільні технології та методики в освітньому процесі
? ПР28. Володіти сучасними методами розробки цифрового освітнього середовища
? ПР30. Застосовувати цифрові технології з метою розробки програмних продуктів для закладів освіти
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Сучасні інформаційні та цифрові технології
Організація цифрового освітнього середовища закладу освіти
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни спрямований на формування інформаційної компетентності у контексті використання сучасних інтернет-технологій для забезпечення ефективності та результативності освітнього процесу. У процесі виконання практичних робіт, студенти матимуть можливість ознайомитись з можливостями інтернет-сервісів у професійній діяльності педагогічних працівників; сформувати навички, необхідні для кваліфікованого та ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій; розвинути уміння самостійно опановувати програмні засоби різного призначення, цілеспрямовано шукати й систематизувати дані, що стосуються педагогічної діяльності. Дисципліна дозволяє студенту усвідомити педагогічні можливості інтернет-сервісів, їх значення у формуванні особистості в епоху цифрового суспільства.
Опис: Інтернет-сервіси: історія, класифікація, перспективи. Сервіси для створення скриншотів. Сервіси для розробки ребусів та кросвордів. Сервіси для роботи з віртуальними дошками. Сервіси створення дидактичних ігор. Сервіси роботи з ментальними картами. Сервіси створення інтерактивних зображень, плакатів. Сервіси для створення інфографіки, хмар слів, стрічок часу. Сервіси онлайн презентацій, слайд-шоу та мережевих публікацій. Сервіси швидкого опитування, створення тестів. Сервіси захоплення відео, створення скринкастів. Сервіси для відео-конференцій.
Методи та критерії оцінювання: ? усне опитування (індивідуальне і фронтальне);
? перевірка виконання практичних робіт;
? тестовий контроль.
Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та виконання індивідуальної самостійної/контрольної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: 40 балів (13 робіт по 2 бали, тестовий контроль – 4 бали, активність – до 4 балів, кр – 6 балів).
підсумковий контроль: 60 балів (письмова компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Баданов А.Г. Интерактивности. Web-сервисы для образования [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://sites.google.com/site/badanovweb2/home
2. Войтович Н. В., Найдьонова А. В. Використання хмарних технологій Google та сервісів web 2.0 в освітньому процесі. Методичні рекомендації. Дніпро: ДПТНЗ «Дніпровський центр ПТОТС», 2017 113 с. URL: http://fliphtml5.com/arbd/jejq/basic.
3. Мирошниченко В. О. Використання сучасних інформаційних технологій: формування мультимедійної компетентності (для спеціальності – Історія) [текст] навч. посіб. / за ред. Баханова К. О. – К. : «Центр учбової літератури», 2015. – 296 с.
4. Кадемія М. Ю. Інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі: Навчальний посібник / М. Ю. Кадемія, І. Ю. Шахіна. Вінниця: Планер, 2011. 220 с. URL: http://www.dut.edu.ua/uploads/l_741_96203634.pdf.
5. Г.Г.Швачич, В.В.Толстой, Л.М.Петречук, Ю.С.Іващенко, О.А.Гуляєва, Соболенко О.В. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології: Навчальний посібник. – Дніпро: НМетАУ, 2017. –230 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).