Вступ до фаху "Економіка"

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: к.е.н., проф. Козик Василь Васильович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення пропонованої навчальної дисципліни є формування системи знань про сутність і зміст спеціальності «Економіка» та початкової уяви про професію економіста і вимоги до фахівців, ознайомлення студентів з навчальним закладом, його історією та традиціями, системою організування навчального процесу, структурою та особливостями діяльності освітніх підрозділів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: ІНТ здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки. загальні компетентності: 1. ЗК2. Здатність зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; спеціальні (фахові) компетентності: 1. СК 1. Здатність виявляти знання та розуміння проблем предметної області, основ функціонування сучасної економіки на мікро-, мезо-, макро- та міжнародному рівнях; 2. СК 3. Розуміння особливостей провідних наукових шкіл та напрямів економічної науки; фахові компетентності професійного спрямування: 1. ФКС 2.5. Розуміння особливостей сучасної методології та організації наукового дослідження в економіці.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знати: 1. Знати основні відомості про університет, кафедру, навчально-науковий інститут; правила внутрішнього розпорядку університету; основні традиції університету, кафедри, навчально-наукового інституту та зміст найважливіших елементів їх корпоративної культури. 2. Знати структуру навчальної програми спеціальності; структуру та організування навчального процесу; структурно-логічну схему підготовки фахівців зі спеціальності; освітньо-професійну програму та освітньо-кваліфікаційну характеристику; виробничі функції та типові задачі діяльності. 3. Знати сутність та значення економіки підприємства як первинної ланки економічної системи України і форм реалізування бізнесу; сутність, види, організаційні форми і особливості та напрямки діяльності підприємств і інших бізнес- та інтегрованих структур; сутність підприємства як виробничої системи та його організаційну структуру; особливості сучасного ринкового середовища підприємства на ринку; особливості роботи економічних служб підприємства, економістів малих та мікропідприємств. вміти: 4. Вміти формувати власні погляди на навчання в університеті; пропагувати досягнення університету та його корпоративну культуру. 5. Вміти користуватися державними та галузевими стандартами України в галузі освіти. 6. Вміти узагальнювати інформацію та формувати підходи до вирішення задач за функціями діяльності. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: програмні результати навчання: 1. ПРН 14. Визначати та планувати можливості особистого професійного розвитку; 2. ПРН 18. Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність; програмні результати навчання професійного спрямування: 1. ПРН 2.5. Оволодіти навичками застосування сучасної методології та організації наукового дослідження в економіці. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти комунікації, автономії і відповідальності: комунікація: 1. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності; 2. КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію; автономія і відповідальність: 1. АіВ 1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах; 2. АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: - - кореквізит: навчальні дисципліни “Мікроекономіка” “Вступ до фаху “Економіка” (курсова робота), “Економіка підприємства”, “Маркетинг”.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Вступ до фаху «Економіка» належить до переліку обов’язкових компонент спеціальності 051 «Економіка» за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти. Вивчення дисципліни спрямоване на формування у здобувачів освіти теоретичних знань щодо сутності та змісту спеціальності «Економіка», системи організування навчального процесу в Національному університеті «Львівська політехніка» та вимог до фахівців.
Опис: Мета і завдання дисципліни, її місце в навчальному плані спеціальності. Освіта в Україні. Кафедра економіки підприємства та інвестицій. Інститут економіки і менеджменту. Національний університет “Львівська політехніка”. Навчальний процес та його організування. Удосконалення вищої освіти в Україні. Болонський процес. Освітньо-професійна програма спеціальності. Організування навчально-дослідної та науково-дослідної роботи студентів. Економіка як наука і практика. Бізнес-структура в економічній системі країни. Бізнес-структура як суб’єкт господарювання. Проблеми економіки бізнес-структури.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: - усне та письмове опитування (контрольні роботи) на практичних заняттях; - виконання рефератів і доповідей та їх представлення на семінарських заняттях. Екзаменаційний контроль: - письмове залікове комплексне завдання (тестові завдання та теоретичні запитання); - усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (50%): самостійні роботи, контрольні роботи та індивідуальні завдання, усне опитування - підсумковий контроль (50%, підсумкова контрольна робота, заліковий контроль): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова література: 1. Козик В. В., Мищишин О. Л. Вступ до фаху “Економіка”: навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. 176 с. 2. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти: монографія/ Ю.М.Рашкевич. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 168с.3. Історичне видання. Львівська політехніка: LITTERIS ET ARTIBUS. Видавничий центр “Логос Україна”. Київ-Львів. 367 с. 4. Козик В. В., Ємельянов О. Ю., Загорецька О. Я. та ін. Економіка підприємства : навч. посібник. Львів: Простір-М, 2017. 406 с. Допоміжна література: 1. Навчання у Львівській політехніці. Львів : Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2009. 140 с. 2. Національний університет “Львівська політехніка”. Історичне видання. Київ : Видавничий центр “Логос Україна”, 2009. 447 с. 3. Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра зі спеціальності 051 “Економіка” (2016–2021 роки вступу). 4. Освітньо-професійна програма підготовки магістра зі спеціальності 051 “Економіка” (2016–2021 роки вступу). 5. Освітньо-наукова програма підготовки магістра зі спеціальності 051 “Економіка” (2020–2021 роки вступу). 6. Правила внутрішнього розпорядку Національного університету “Львівська політехніка”. 7. Правила внутрішнього розпорядку в студентських гуртожитках Національного університету “Львівська політехніка”. 8. Правові засади реалізації Болонського процесу в Україні : монографія / кол. авт.: В. Бугров, А. Гожик, К. Жданова, І. Зарубінська, В. Захарченко, С. Калашнікова, О. Козієвська, І. Линьова, В. Луговий, О. Оржель, Ю. Рашкевич, Ж. Таланова, С. Шитікова; за заг. ред. В. Лугового, С. Калашнікової. Київ : ДП “НВЦ “Пріоритети”, 2014. 156 с. 9. Про систему оцінювання знань та визначення рейтингу студентів у кредитно-модульній системі підготовки фахівців : тимчасове положення. 10. Кодекс корпоративної культури Національного університету “Львівська політехніка”. Інформаційні ресурси: 1. Господарський кодекс України - http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/436-15. 2. Сайт Львівської політехніки - http://www.lp.edu.ua/lp 3. Сайт Навчально-наукового інституту економіки і менеджменту - http://lp.edu.ua/inem. 4. Сайт кафедри економіки підприємства та інвестицій - http://epi.lp.edu.ua. 5. Віртуальне навчальне середовище Львівської політехніки - http://vns.lp.edu.ua. 6. Інформаційна база даних - http://smida.gov.ua. 7. Сайт Міністерства освіти і науки України. URL: https://mon.gov.ua/ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Вступ до фаху "Економіка"

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.003
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Ситник Йосиф Степанович, д.е.н., доцент
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: 1
Завдання: 1
Результати навчання: 1) визначати та планувати можливості особистого професійного розвитку; 2) використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність; 3) демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей; 4) оволодіти навичками застосування сучасної методології та організації наукового дослідження в економіці; 5) здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію; 6) відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Немає Кореквізити: Іноземна мова (за професійним спрямуванням) Українська мова (за професійним спрямуванням) Математика для економістів Інформатика Макроекономіка
Короткий зміст навчальної програми: Мета і завдання дисципліни, її місце в навчальному плані спеціальності. Освіта в Україні. Структура і управління закладами вищої освіти. Навчальний процес та його організування. Кваліфікаційна характеристика економіста освітньо-професійна програма спеціальності. Навчально-дослідна та науково-дослідна робота студента як важлива складова формування сучасного фахівця. Економіка як наука і практика та база спеціальності «Економіка». Підприємство як первинна ланка економічної системи країни і форма реалізування бізнесу. Підприємство як суб'єкт господарювання.
Опис: 1
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (50%): розв’язування аналітичних завдань, усне опитування, тести, контрольні роботи. Заліковий контроль (50%): письмова компонента (30% – тестування, теоретичні питання), усна компонента (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: 1
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни “Вступ до фаху «Економіка». http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=474. 2. Історичне видання. Львівська політехніка: LITTERIS ET ARTIBUS. Видавничий центр “Логос Україна”. Київ-Львів. 367 с. 3. Національний університет “Львівська політехніка”. Історичне видання. Київ: Видавничий центр “Логос Україна”, 2009. – 447 с. 4. Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра зі спеціальності 051“Економіка”. 5. Освітньо-професійна програма підготовки магістра зі спеціальності 051“Економіка” за спеціалізацією “Управління персоналом та економіка праці”. 6. Ситник Й.С. Економіка підприємства: Навчальний посібник. – Львів: 2017. – 110 с. 7. Захарчин Г.М., Л.Р.Струтинська, Н.П.Любомудрова, Р.О. Винничук Управління персоналом: навч. посібник. – Львів: Видавництво Львівська політехніка . – 2013. – 260 с. 8. Захарчин Г.М. Управління персоналом в умовах інтелектуалізації й трансформації суспільства: ідеологія, технології та пріоритети: монографія / за наук. ред. д-ра екон. наук, проф. Г.М. Захарчин і д-ра екон. наук Й.С. Ситника. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. - 280 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).