Розвиток персоналу організації

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.066
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Винничук Роксолана Олександрівна, к.е.н., доц.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студентів системи теоретичних і практичних знань з питань розвитку персоналу організації, зокрема основних його напрямів: навчання, управління кар’єрою, підвищення кваліфікації, підготовка кадрового резерву, а також розрахунок доцільності та ефективності заходів з розвитку персоналу
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов загальних: ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях ЗК9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями ЗК10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні ЗК12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) фахових: ФК3. Здатність визначати перспективи розвитку організації ФК7. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо ФК15. Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички фахових компетентностей професійного спрямування: ФКС6.1.Здатність організовувати систему управління персоналом організації на засадах інтелектуалізації, соціалізації та гуманізації менеджменту ФКС6.2. Уміння реалізовувати процес управління персоналом організацій (підприємств, установ) різних форм власності на засадах ціннісних орієнтацій таких організацій та особистості із застосуванням інноваційних персонал-технологій
Результати навчання: Результати навчання ПРН7 виявляти навички організаційного проектування ПРН10 мати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації ПРН13 спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами ПРН14 ідентифікувати причину стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації ПРН28 уміння розробляти та здійснювати кадрову політику, забезпечувати цілеспрямований розвиток персоналу організації АіВ1 управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах АіВ2 відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Управління персоналом, Корпоративна культура. Корреквізити: Мотивація персоналу, Аудит персоналу.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Розвиток персоналу організації" є курсом, який досліджує стратегії та методи розвитку персоналу з метою підвищення продуктивності та ефективності організаційного середовища. Вона пропонує студентам ознайомитися з процесом виявлення потреб у розвитку персоналу, розробкою навчальних програм, впровадженням ефективних методів навчання та оцінки результатів. Курс також розглядає важливі аспекти, такі як розвиток компетенцій співробітників, мотивація до участі у процесі навчання та оцінка ефективності розвитку персоналу. Студенти будуть вивчати сучасні тенденції та інновації в галузі розвитку персоналу, що дозволить їм бути готовими до викликів у цій динамічній області управління людськими ресурсами.
Опис: 1.Вступ до розвитку персоналу: Ознайомлення з концепцією та цілями розвитку персоналу в організаціях. Розгляд основних стратегій та методів розвитку персоналу. 2.Аналіз потреб у розвитку персоналу: Вивчення процесу виявлення потреб у розвитку персоналу. Застосування інструментів, таких як аудит компетенцій та оцінка потреб у навчанні, для визначення приоритетних областей розвитку. 3.Планування та організація навчання та розвитку: Розробка навчальних програм та планів розвитку персоналу. Вибір та впровадження ефективних методів навчання та оцінки результатів. 4.Компетенції та розвиток персоналу: Вивчення процесу розробки компетенційних моделей та матриць. Застосування інструментів для оцінки та розвитку компетенцій працівників. 5.Мотивація та залучення персоналу до розвитку: Дослідження ролі мотивації у процесі розвитку персоналу. Вивчення стратегій та практик, що спонукають працівників до активного участі в процесі навчання та розвитку. 6.Оцінка ефективності розвитку персоналу: Розгляд різних методів оцінки ефективності розвитку персоналу. Визначення ключових показників результативності та вимірювання впливу розвитку на організацію. 7.Тенденції та інновації у розвитку персоналу: Аналіз сучасних тенденцій та інновацій у сфері розвитку персоналу. Дослідження впливу нових технологій, віртуального навчання та е-розвитку на практики розвитку персоналу.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (50%): індивідуальні письмові практичні завдання, усне опитування. Екзаменаційний контроль (50%): тестування, усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): розв’язування ситуаційних завдань, виконання індивідуальних дослідницьких робіт, усне опитування Підсумковий контроль (60%, контрольні заходи, іспит): тестування, усна компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Балабанова, Л. В. Управління персоналом [Електронний ресурс] : підручник для студ. вищ. навч. закл. / Л. В. Балабанова, О. В. Сардак . - Київ: Центр учбової літератури, 2019 . - 468 с. 2.Виноградський М.Д., Бєляєва С.В., Виноградська А.М. Управління персоналом: Навч. посіб. К.: Центр навч. л-ри, 2016. 504 с. 3.Воронкова В.Г., Белыченко А.Г., Попов О.М. Управління людськими ресурсами: філософські засади: Навч. посіб. За ред. В. Г. Воронкової. К.: ВД “Професіонал”, 2016. 576 с. 4. Грицяк Н. В., Глущенко В. О., Протасова Н. Г. Проблеми ефективності підвищення кваліфікації керівних кадрів: Кол. моногр. За заг. ред. І. В. Розпутенка. К.: Вид-во “К. І. С.”, 2015. 224 с. 5. Захарчин Г.М. Мотивування й розвиток персоналу: культурологічний аспект: [монографія] / Г.М. Захарчин, Н.П. Любомудрова, Р. О. Винничук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 284c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).