Підприємництво

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.057
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Оксана Сватюк , к.е.н., доцент
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни «Підприємництво» полягає у формуванні фахових компетенцій у сфері підприємництва, організації бізнесової діяльності в умовах розвитку економіки знань та поширення інноваційних тенденцій.
Завдання: Інтегральна компетентність: (ІНК) Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що застосовуються до теорії та методів економічної науки. Загальні компетентності: ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК4. Здатність випуску знань у практичних ситуаціях. ЗК9. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії. ЗК13. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. Спеціальні (фахові) компетентності: СК2. Здатність виконувати професійну діяльність у відповідності з чинними нормативними та правовими актами. СК10. Здатність використання сучасних джерел економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів. СК12. Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення. Фахові компетентності професійного спрямування «Економіка праці та управління персоналом» ФКС 2.1. Здатність на основі знань про фізіологію та психологію людини формувати дієву систему корпоративної культури та планувати й організовувати ефективну діяльність у процесі виконання завдань мотивації персоналу підприємств, організацій, установ.
Результати навчання: 1. Асоціювати себе як члена громадянського суспільства, наукової спільноти, визнавати верховенство права, зокрема у професійній діяльності, розуміти і вміти користуватися власними правами і свободами, виявляти повагу до прав і свобод інших осіб, зокрема, членів колективу. 10. Проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності. 18. Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність. Програмні результати навчання професійного спрямування 2.1. Демонструвати здатність на основі знань про фізіологію та психологію людини формувати дієву систему корпоративної культури та планувати й організовувати ефективну діяльність у процесі вирішення завдань мотивації персоналу підприємств, організацій, установ. КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва Національна економіка Кореквізити: Корпоративна культура. Управління персоналом.
Короткий зміст навчальної програми: Підприємництво як соціально-економічне явище. Технологія підприємницького процесу. Процедура ліцензування певних видів діяльності. Організаційно-правові форми підприємницької діяльності. Процедура набуття прав суб’єкта підприємництва. Способи організації бізнесу. Бізнес-план у підприємницькій діяльності. Види податків. Правові та соціально-етичні аспекти підприємницької діяльності. Відповідальність у сфері підприємництва. Припинення підприємницької діяльності.
Опис: Тема 1. Лекція 1. Підприємництво як вид господарської діяльності. Правові основи функціонування підприємств. Тема 2. Лекція 2. Рішення про започаткування власної справи . Лекція 3. Психологічний портрет підприємця. Тема 3. Лекція 4. Підприємницьке середовище та його складові. Лекція 5. Оцінювання середовища функціонування підприємства. Соціальне підприємництво. Тема 4. Лекція 6. Галузі та види підприємницької діяльності Лекція 7. Основні види економічної діяльності Львівщини. Тема 5. Лекція 8. Організаційно-правові форми підприємницької діяльності. Лекція 9. Види підприємств за формою власності. Тема 6. Лекція 10. Бізнес-планування підприємницьких ідей. Лекція 11. Бізнес-план т а його приклади. Соціальне підприємництво. Тема 7. Лекція 12. Державна реєстрація суб`єктів підприємницької діяльності. Лекція 13. Державна реєстрація ФОП. Державна реєстрація юридичних осіб. Тема 8. Лекція 14. Відповідальність у сфері підприємництва Тема 9. Лекція 15. Припинення підприємницької діяльності
Методи та критерії оцінювання: Форма проведення письмово-усна. Варіант складається із завдань, при розв'язуванні яких студент повинен продемонструвати свої знання та вміння, отримані при вивченні теоретичного курсу і виконанні практичних занять з дисципліни «Підприємництво». Поточний контроль 45 балів: практичні завдання, розв’язування ситуаційних завдань, письмові роботи, усне опитування. Підсумковий контроль 55 балів, екзамен): тестування, теоретичні питання, ситуаційні завдання, усна компонента. Час, що відводиться на виконання завдання – 90 хв. Відповіді на питання даються письмово. Завдання складається із тестових питань – максимальна кількість балів за які складає 26 балів, теоретичних питань – максимальна кількість балів за які складає 9 балів, ситуаційного завдання – 10 балів та усної компоненти – 10 балів. Відповідь повинна бути чіткою, лаконічною, в той же час повністю розкривати сутність питання, з правильним застосуванням термінів, ознак класифікації. При розгляді тестових завдань необхідно дати одну правильну відповідь із чотирьох запропонованих варіантів. За основу при нарахуванні балів береться повнота і правильність відповіді, а також уміння студента правильно аналізувати, оцінювати факти і явища, правильно застосовуючи різні методики в конкретних ситуаціях. За кожну неточність, допущену при відповіді знімається від 1 до 3 балів, в залежності від її значимості, яку визначає викладач, який перевіряє завдання. За неповну відповідь на поставлене питання може бути знято до 5 балів. Якщо формули до розв'язку задачі записані правильно, але не використані, або хід розрахунку правильний, але без наведення формули то нараховується не більше 5 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (45 б): індивідуальні письмові практичні завдання, усне опитування. Підсумковий контроль (55 б, іспит): тестування, усна компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Господарський кодекс України. Документ 436-IV, чинний, поточна редакція — Редакція від 06.10.2021, підстава - 1630-IX URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15#Text 2. Кодекс законів про працю України. Документ 322-08, чинний, поточна редакція — Редакція від 14.08.2021, підстава - 1667-IX URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#Text 3. Податковий кодекс України. Документ 2755-VI, чинний, поточна редакція — Редакція від 01.08.2021, підстава - 1600-IX URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text 4. Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Закон України. Документ 755-IV, чинний, поточна редакція — Редакція від 14.08.2021, підстава - 1667-IX URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/755-15#Text 5. Карпюк Г.І. Основи підприємництва: Навчальний посібник для здобувачів професійної освіти. 2020 https://mon.gov.ua/storage/app/media/pto/2021/04/19/Osnovy%20pidpryyemnytstva.pdf 6. Освітня платформа Державної служби зайнятості URL: https://skills.dcz.gov.ua/ 7. Соціальне підприємництво в Україні URL:https://socialbusiness.in.ua/ 8. Цигилик І.І. Основи підприємництва. Друге видання, перероблене та доповнене : Навчальний посібник / І.І. Цигилик, З.М. Криховецька, Т.М. Паневник. – К.: Центр учбової літератури, 2016. – 224 с. 9.Електронний навчально-методичний комплекс «Підприємництво» для 051 Економіка ОПП «економіка бізнесу» (Сватюк О.Р. №Е41-238-10028/2021 від 23.12.2021 р.) Сертифікат № 04483 про визнання інформаційного ресурсу у ВНС НУ «ЛП» методичною працею, 2021р. URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=12840
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).