Бізнес-планування та формування бізнес-моделі

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.044
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: к.е.н., доцент Панченко Анна Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів системи знань про бізнес-модель підприємств та комплексу умінь і навичок використання новітніх методів дослідження і управління бізнес-моделлю підприємства.
Завдання: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання. Здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень. Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо трансформації бізнесу.
Результати навчання: Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності. Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики. Ідентифікувати та оцінювати ключові параметри трансформації бізнесу, розробляти й обґрунтовувати рішення щодо вибору оптимального способу перетворення підприємства на засадах використання методів та інструментів економічного управління. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Економіка підприємства Організація виробництва Супутні і наступні дисципліни: Управління витратами Стратегія підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні засади формування бізнес-моделей підприємств. Класифікація бізнес-моделей підприємств. Технологія формування бізнес-моделі підприємства. Ключові компетенції в системі бізнес-процесів підприємства. Вплив інтересів споживачів та стратегічних ресурсів на формування бізнес-моделі підприємств. Управління життєвим циклом бізнес-моделі підприємства. Оцінка бізнес-моделі підприємства. Діагностика зовнішнього середовища у процесі формування бізнес-моделі підприємства. Інноваційні бізнес-моделі підприємств. Бізнес-моделі електронної комерції. Формування та розвиток бізнес-моделей вітчизняних та світових компаній.
Опис: Теоретичні засади формування бізнес-моделей підприємств. Класифікація бізнес-моделей підприємств. Технологія формування бізнес-моделі підприємства. Ключові компетенції в системі бізнес-процесів підприємства. Вплив інтересів споживачів та стратегічних ресурсів на формування бізнес-моделі підприємств. Управління життєвим циклом бізнес-моделі підприємства. Оцінка бізнес-моделі підприємства. Діагностика зовнішнього середовища у процесі формування бізнес-моделі підприємства. Інноваційні бізнес-моделі підприємств. Бізнес-моделі електронної комерції. Формування та розвиток бізнес-моделей вітчизняних та світових компаній.
Методи та критерії оцінювання: Контрольна розрахункова робота – 20 Наукове завдання (індивідуальне завдання) - 20 Презентація бізнес-моделі (групою до 3 –х осіб) - 10 Тестові завдання у ВНС – 5 Поточні практичні завдання - 5 Підсумкова контрольна робота – 40 з яких 10 усна компонента
Критерії оцінювання результатів навчання: Методами діагностики знань є методи контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролю. У процесі поточного контролю методами діагностики знань є: оцінювання виступів студентів та їх активності під час ділових та імітаційних ігор на лекційних заняттях, перевірка самостійності виконання лабораторних робіт, усне опитування на предмет засвоєння матеріалу, перевірка виконаних практичних завдань та контрольної роботи, перевірка контрольних робіт, обговорення та перевірка представленого наукового дослідження. У процесі семестрового контролю методами діагностики знань є перевірка письмових завдань та усне опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Контрольна розрахункова робота – 20 Наукове завдання (індивідуальне завдання) - 20 Презентація бізнес-моделі (групою до 3 –х осіб) - 10 Тестові завдання у ВНС – 5 Поточні практичні завдання - 5 Підсумкова контрольна робота – 40 з яких 10 усна компонента
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).