Маркетинг

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.018
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Шандрівська О.Є.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни: • здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - розуміння сутності та основних принципів маркетингу; - знання основних складових маркетингового середовища та маркетингової інформаційної системи підприємства, основних типів ринків, сутності та основних принципів їх сегментації, основних факторів, які впливають на поведінку покупця, основних функцій управління маркетинговою діяльністю підприємства; • уміння оцінити місткість ринку та сегментувати його, позиціонувати товар на ринку, дослідити фактори, які впливають на прийняття рішення про закупівлю товару; • уміння розробити комплекс маркетингу підприємства; • уміння працювати самостійно або в групі; • уміння презентувати результати власної роботи. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей загальних: • ЗК3.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; • ЗК8.Зздатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; • ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення. • ЗК13. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. фахових: СК4. Здатність пояснювати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати. СК8. Здатність аналізувати та розв’язувати завдання у сфері економічних та соціально-трудових відносин. СК10. Здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів. СК11. Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію. фахових професійного спрямування: ФКС 1.1. Здатність оцінювати бізнес-середовище, потенціал бізнесу та можливості його розвитку, обґрунтовувати стратегію бізнесу, формувати бізнес-план та бізнес-модель. ФКС 1.2. Здатність застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для фінансово-економічного обґрунтування управлінських рішень у сфері операційної діяльності бізнес-структур. ФКС 1.4. Здатність формувати інформаційну базу для прийняття управлінських рішень щодо підвищення ефективності бізнес-процесів та розвитку бізнесу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРН.5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади). ПРН.6. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності. ПРН.13. Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники. ПРН.16. Вміти використовувати дані, надавати аргументацію, критично оцінювати логіку та формувати висновки з наукових та аналітичних текстів з економіки. ПРН.21. Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик економічних систем різного рівня, а також особливостей поведінки їх суб’єктів ПРН.24. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей. Результати навчання ПРН.5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади). ПРН.6. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності. ПРН.13. Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники. ПРН.16. Вміти використовувати дані, надавати аргументацію, критично оцінювати логіку та формувати висновки з наукових та аналітичних текстів з економіки. ПРН.21. Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик економічних систем різного рівня, а також особливостей поведінки їх суб’єктів ПРН.24. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей. -ПРН1.1.Демонструвати здатність на основі знань у сфері економіки підприємства, розуміння економічних явищ і процесів підприємства оцінювати його потенціал, обґрунтовувати стратегію його розвитку та формувати бізнес-модель; -ПРН1.2.Показувати вміння правильно вибирати і застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування економічних управлінських рішень у сфері операційної діяльності підприємства. ПРН1.4.Демонструвати навички формування інформаційної бази для прийняття управлінських рішень щодо підвищення ефективності бізнес-процесів та розвитку бізнесу. КОМ1.Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни ОК1.10.Мікроекономіка ОК1.4. Макроекономіка Супутні і наступні навчальні дисципліни ОК2.3. Економіка підприємства ОК2.9. Економічне прогнозування
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про сутність і зміст маркетингу, його складові та методи. Дисципліна передбачає набуття ними практичних навичок у сфері збирання інформації про середовище функціонування підприємства, прийняття рішень у межах окремих складових його комплексу маркетингу та у сфері управління маркетинговою діяльністю.
Опис: Сутність маркетингу і його сучасна концепція, система і характеристики сучасного маркетингу, маркетингові дослідження, маркетингова товарна політика, маркетингова цінова політика, маркетингова політика комунікацій, маркетингова політика розподілу, управління маркетинговою діяльністю.
Методи та критерії оцінювання: Опис методів оцінювання результатів навчання 1.Поточний контроль роботи студента передбачає: - оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті); - оцінювання знань студентів на лабораторних заняттях (оцінювання процесу виконання лабораторних робіт та рівня самостійного виконання поставленого завдання; підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на лабораторному занятті); - оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) – для студентів заочної форми навчання. 2. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту.
Критерії оцінювання результатів навчання: За обговорення ситуаційних вправ на практичних заняттях виставляється максимально по 3 бали (заняття 2 і 7), за виконання групових завдань виставляється максимально по 1 балу (заняття 4 і 5), опитування на практичних заняттях максимально виставляється по 1 балу за одне питання. За правильність виконання студентом кожної лабораторної роботи згідно варіанту максимально виставляється по 2 бали, за її захист – теж максимально 2 бали. Зокрема, при оцінюванні повноти відповідей при розгляді теоретичних питань, проблемних питань практичних занять та захисту лабораторних занять: на 100% оцінюється відповідь, яка характеризує глибоке розуміння сутності проблематики, передбачає опрацювання додаткової інформації та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу; на 75% оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, повна за змістом; на 50% оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, проте неповна за змістом або має окремі неточності в формулюваннях, використанні розрахункових формул; на 25% оцінюється відповідь, яка свідчить про низький рівень знання матеріалу і розкриває зміст питання менше, ніж на 50%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Косар Н. С., Мних О. Б., Крикавський Є. В., Леонова С. В. Маркетингові дослідження : Підручник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 460 с. 2. Косенко О. П. Маркетингова діяльність підприємства: Навчальний посібник; за заг. ред. Косенко О.П. Харків, НТУ «ХПІ». 2018. 1008 с. 3. Котлер Ф., Катарджая Г., Сетьяван І. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового. Київ : Вид. група КМ-БУКС, 2018. 208 с. 4. Котлер Ф., Армстронг Г., Вонг В., Сондерс Дж. Основи маркетингу: 5 – е європейське видання. Вид-во: Діалектика, 2020. 752 с. 5. Сенишин О. С., Кривешко О. В. Маркетинг: навч. посібник. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с. 6. Череп. Маркетинг. Вид- во Кондор, 2020. 728 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).