Аудит персоналу

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.059
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Світлана ГОНЧАР
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою даної навчальної дисципліни є опанування загальнотеоретичних, методичних та організаційних основ аудиторської діяльності, а також набуття певного досвіду проведення аудиторської перевірки та надання супутніх аудитові послуг на конкретному підприємстві. У навчальній дисципліні «Аудит персоналу» розкриваються теоретичні, методичні й практичні аспекти аудиту як об'єкта організації й управління, висвітлюються форми та методи контрольної діяльності аудиторських фірм, роз'яснюється суть планування й підготовки аудиторської перевірки, її проведення та відповідальність аудитора за результати своєї роботи.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: ІТН. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. загальні компетентності: ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК14. Здатність працювати у міжнародному контексті. фахові компетентності: ФКС2. Здатність перевіряти стан системи управління персоналом. ФКС3. Здатність виявляти помилки та визначати резерви ефективного використання персоналу підприємства. ФКС6.1. Здатність контролювати якість соціально-трудових процесів. ФКС6.2. Уміння проводити оцінку ефективності системи управління персоналом на підприємстві.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: ПРН1. Знати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ПРН10. Мати навички у проведенні оцінки ефективності системи управління персоналом на підприємстві. ПРН22. Здатність виявляти помилки та визначати резерви ефективного використання персоналу підприємства. ПРН28. Уміння проводити оцінку ефективності системи управління персоналом на підприємстві.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Економіка підприємства Управління персоналом
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна презентує основи сучасних підходів та принципів у формуванні та аналізуванні аудиту персоналу. Розглядаються основні підходи до трактування понять аудиту персоналу та ринку аудиторських послуг, характеризуються основні етапи формування аудиту персоналу, ґрунтуючись на сучасних дослідженнях та розробках вітчизняних та закордонних вчених та практиків у сфері аудиторських послуг.
Опис: Теоретичні основи аудиту персоналу 1. Сутність і завдання аудиту персоналу. 2. Види, підходи та напрями аудиту персоналу. 3. Структура та види аудиторських висновків. 4. Інструментарій проведення аудиту персоналу. 5. Етапи проведення аудиту персоналу. Методологія аудиту персоналу 1. Персонал і кадрова політика організації. 2. Діагностика роботи з персоналом. 3. Персонал у системі управління якістю. 4. Місце аудиту в системі управління персоналом організації. 5. Філософія аудиту персоналу. Рівні та інструментарій проведення аудиту персоналу 1. Рівні проведення аудиту персоналу. 2. Дослідницькі підходи до аудиту персоналу. 3. Інструментарій проведення аудиту персоналу. 4. Послідовність проведення аудиту персоналу. Аналіз трудових показників як основа аудиту персоналу 1. Аналіз ресурсів праці (чисельності працюючих, фонд часу). 2. Внутрішній аналіз затрат праці (продуктивність праці та оплати праці). 3. Аналіз використання коштів, що спрямовуються на соціальний розвиток. 4. Загальний аналіз праці, оплати і соціального розвитку. Аудит найму та звільнень 1. Аудит та вартість найму персоналу. 2. Витрати на адаптацію персоналу. 3. Аудит звільнень персоналу. Аудит робочих місць 1. Оцінка використання працівників. 2. Аудит продуктивності робочих місць. 3. Аудит укомплектованості персоналом. Аудит умов праці, безпеки та здоров’я 1. Оцінка програм та звітів з безпеки та здоров’я працівників організації. 2. Аудит самодіагностики робочих умов персоналу. 3. Аудит роботи служб управління персоналом. Аудит розвитку персоналу 1. Аудит розвитку персоналу. 2. Стратегічний аудит (планування персоналу).
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (45 %): практичні завдання, розв’язування ситуаційних завдань , усне опитування. Підсумковий контроль (55 %, екзамен): тестування, теоретичні питання, ситуаційні завдання, усна компонента. Форма проведення екзамену письмово-усна. Варіант складається із завдань, при розв'язуванні яких студент повинен продемонструвати свої знання та вміння, отримані при вивченні теоретичного курсу і виконанні практичних і лабораторних занять з дисципліни «Економіка підприємства».
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставлення балів та оцінок: при максимальних 100 балів оцінки виставляють так: при кількості балів 0 - 49 – незадовільно, 50 – 70 – задовільно, 71 – 87 – добре, 88 – 100 – відмінно.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Збрицька Т.П., Сало Я. В. Аудит персоналу: навчальний посібник. – Одеса: ОНЕУ, 2019, - 381 с. 2.Збрицька Т.П. Практикум до поточного контролю знань з курсу «Аудит персоналу»//перевидання. Одеса: ОНЕУ, ротапринт, 2020 р. – 67 с. 3. Бондаренко Н.О. Сутність контролю якості аудиту та аудиторських послуг zt.knteu.kiev.ua. 4. Бондаренко Н. М. Сутність та класифікація виробничих запасів на підприємстві. Вісник Чернігівського державного технологічного університету. Серія : Економічні науки. 2014. No 4. С. 273–281. URL: https://economic-vistnic.stu.cn.ua/index.pl?task=arcls&id=1403 (дата звернення 05.07.2021). 5.Граніт О. Кадровий аудит та аудит персоналу: Інь і Ян кадрового контролю. Ліга. [Електроний ресурс 03.06.2019] https://blog.liga.net/user/ogranit/article/33595. 6.Каменська Т.О. Внутрішній аудит. Сучасний погляд. – К.: ДП «Інформаційно-аналітичне агентство, 2010, – 499 с. 7.Крушельницька О.В.Мельничук Д.П. Управління персоналом: Навчальний посібник.– Київ: Кондор-2003.-296 с. 8.Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка: Підручник. – К.: Знання, 2007. – 447 с. - [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://pidruchniki.ws/pedagogika/z_rozvitok_formuvannya_osobistosti 9.Лук’янченко Н.Д. Аудит персоналу. Навчальний посібник. Донецьк ДонНУ, 2011.– 389 с. 10.Назарова Г. В. Управління соціально-трудовою сферою підприємства : монографія / Г. В. Назарова, С. Ю. Гончарова, Н. В. Водницька. – Х. : Вид. ХНЕУ, 2010. – 328 с. 11. Прокопець Л. В., к. е. н., асистент кафедри економіки підприємства та управління персоналом, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці. РОЛЬ АУДИТУ ПЕРСОНАЛУ НА ПІДПРИЄМСТВІ. АГРОСВІТ.№23,2017 [Електронийресурс] http://www.agrosvit.info/pdf/23_2017/11.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).