Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.051
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: доц. Мусійовська О.Б.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: практичне і творче застосування здобутих знань та набутих у процесі навчання вмінь, розвиток навичок науково-дослідної роботи і вирішення практичних завдань, збагачення досвіду ділового спілкування, збирання матеріалів для написання бакалаврської кваліфікаційної роботи і, головне, підготовка до самостійної роботи на посадах, що потребують кваліфікації бакалавра зі спеціальності "Економіка"
Завдання: загальних: здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт в економічній сфері; здатність діяти соціально відповідально, свідомо та на основі етичних міркувань (мотивів). фахових: уміння вести пошук, збирати, систематизувати й нагромаджувати потрібну для виконання посадових обов’язків нормативно-правову, соціально-економічну, науково-методичну, довідкову та іншу інформацію; здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності.
Результати навчання: Після проходження практики студент зобов’язаний знати: законодавчі акти та нормативні документи з напрямів діяльності базового підприємства, суміжних галузей, з якими воно співпрацює; основні методологічні документи, положення, типові інструкції, що регулюють економічну, наукову і виробничу діяльність підприємства; сферу і напрями діяльності підприємства; склад майна підприємства та джерела його формування; характеристику загальної, виробничої, управлінської та організаційної структури підприємства, механізм його функціонування; систему взаємовідносин підприємства з зовнішніми контрагентами і ринковою інфраструктурою; зовнішньоекономічну діяльність підприємства; систему і стратегію маркетингу підприємства; показники виробничої потужності в цілому по підприємству і в розрізі його підрозділів; кадровий потенціал, структуру потенціалу і кадрову політику підприємства, форми й методи організації праці, її оплати та стимулювання; стан інноваційно-інвестиційної діяльності та перспективи розвитку підприємства; систему планів та організацію внутрішньо-фірмового планування; формування собівартості товарної продукції, політику ціноутворення; порядок формування та використання прибутку; систему податків і обов’язкових платежів підприємства; методи і прийоми аналізу процесів, що відбуваються в господарській діяльності підприємства. уміти: всебічно аналізувати ситуацію, що склалася на підприємстві; самостійно розв’язувати завдання економічної діяльності підприємства, проводити обґрунтування стратегій розвитку; виконувати необхідні розрахунки прогнозних, планових економічних показників, аналізувати фінансову діяльність підприємства з відповідною економічною оцінкою; складати аналітичні звіти про діяльність його підрозділів; визначати резерви виробництва і розробляти економічно обґрунтовані інноваційно-інвестиційні проекти, комплексні заходи з ресурсозбереження, підвищення якості продукції, результативності діяльності та поліпшення фінансового стану підприємства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Економіка підприємства Потенціал і розвиток підприємства Управління проектами Управління витратами Проектний аналіз Формування бізнес-моделі підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Отже, основна мета практики за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи – практичне і творче застосування здобутих знань та набутих у процесі навчання вмінь, розвиток навичок науково-дослідної роботи і вирішення практичних завдань, збагачення досвіду ділового спілкування, збирання матеріалів для написання бакалаврської кваліфікаційної роботи і, головне, підготовка до самостійної роботи на посадах, що потребують кваліфікації бакалавра з напряму підготовки 051 “Економіка”. Завдання практики за темою бакалаврської кваліфікаційної полягає у: практичному поглибленні знань з усіх професійно-орієнтованих дисциплін навчального плану; опануванні системи організації та механізму управління виробництвом; ознайомленні з методологією аналізу та планування показників діяльності підприємства (фірми), установи, організації; вивчені загальних функцій апарату управління і взаємозв’язку його зі всіма службами і підрозділами в місцях проходження практики; використанні економіко-математичних методів і моделей, інформаційних технологій при дослідженні економічних, виробничих, соціальних, фінансових процесів; набутті навиків аналізу і обробки інформації про виробничі, соціальні, фінансові процеси за допомогою пакетів прикладних програм, впроваджених на підприємствах, у фірмах чи інших місцях проходження практики. виборі теми та складанні плану випускної (бакалаврської кваліфікаційної) роботи. Під час практики студент вивчає комплекс питань з економічного управління підприємством за конкретних умов, навчається самостійно вирішувати реальні завдання і набуває відповідних навичок. Практика передбачає наступні цілі: закріплення теоретичних знань, одержаних з управління і прийняття рішень, математично-статистичного аналізу, інформаційних систем; придбання навиків практичної роботи в планово-економічних і інформаційно-аналітичних відділах підприємств, фірм, фінансових органів, банків; збір необхідних даних для написання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Опис: Практика передбачає ознайомлення зі станом організації роботи підприємства – об’єкта практики, здійснення аналізу основних показників його господарсько-фінансової діяльності за останній рік та розробку обґрунтованих пропозицій щодо удосконалення окремих аспектів його діяльності на майбутнє.
Методи та критерії оцінювання: Після закінчення терміну практики студенти звітують про виконання програми практики та індивідуального завдання. Письмовий звіт, підписаний та оцінений керівником від бази практики разом із завданням подається керівнику практики від кафедри. Звіт має містити відомості про виконання студентом завдань практики та індивідуального завдання, висновки і пропозиції, список використаної літератури. Звіт оформляють відповідно до встановлених кафедрою вимог. Звіт із практики студенти захищають перед комісією, призначеною завідувачем кафедри. До складу комісії входять 3 особи: керівники практики – від університету і, по можливості, від бази практики, а також викладачі дисциплін фахової підготовки. Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Звіти з практики студенти захищають в університеті упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. Оцінку за практику вносять в бланк “Завдання та результати проведення практики”, залікову відомість і в залікову книжку студента та засвідчують підписами членів комісії.
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмова компонента (звіт) - 60% Усна компонента (захист звіту) - 40%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Бойчик І.М Економіка підприємства: підручник. / І.М.Бойчик. – К.: Кондор -Видавництво, 2016. – 378 с. Економіка підприємства : підручник / за заг. ред. С. Ф. Покропивного. - 3-є вид., перероб. та доп. - К. : КНЕУ, 2016. - 528 с. Економіка підприємства: навч. підручник / В.В. Козик, О.Ю. Ємельянов, О.Я. Загорецька, В.М. Мельник, О.Б. Мусійовська – Львів : Вид-во «Новий Світ - 2000», 2022. – 278 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.072
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Андрійчук Юлія Артурівна, Гончар Світлана Йосипівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: одна з обов’язкових компонент освітньо-професійних програм підготовки спеціалістів – бакалаврів. Вона є важливою та обов’язковою ланкою освітнього процесу і дає змогу закріпити знання і навички за спеціальністю, здобуті під час вивчення теоретичних курсів, забезпечити набуття фахових компетентностей студентів, здатності до самостійного навчання, аналізування результатів дослідження, вміння застосовувати на практиці основні управлінські методи, вміти приймати управлінські рішення тощо.
Завдання: Підприємство, де студент проходить практику за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи, стає об’єктом проведення самостійного прикладного дослідження та виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи на фактичних даних реального підприємства (організації), що функціонує в ринкових умовах.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен знати: - наукові поняття, теорії і методи, необхідні для розуміння закономірностей функціонування та розвитку економічних систем; - види господарської діяльності, бізнес-процесів, економічного механізму функціонування підприємства; - умови виникнення та ефективного функціонування ринку праці та механізм його саморегулювання; - теоретичні засади економіки праці та управління персоналом, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; - змістове наповнення процесу управління кадрами, нормування та стимулювання праці та методів підвищення її ефективності; - економічні, психологічні та управлінські методи розвитку персоналу організації, а також основні моделі визначення ефективності розвитку персоналу організації та шляхи її підвищення. У результаті вивчення модуля студент повинен вміти: - ідентифікувати проблеми особистісного розвитку і самореалізації людини на ринку праці та використовувати синергію людського потенціалу через мотивацію персоналу, корпоративну культуру, управління поведінкою персоналу та сучасні технології лідерства в організації; - розуміти та враховувати соціальні, екологічні, етичні, техніко-технологічні аспекти, що впливають на формування рішень у сфері економіки праці та управління персоналом; - продемонструвати знання способів мотивування працівників підприємств та організацій для ефективної діяльності та підвищення їхньої продуктивності праці; - оцінювати та аналізувати рівень задоволення працівників організацією праці та застосовувати основні методи нормування праці на підприємстві; - сегментувати ринок праці за різними ознаками (територіальний та професійний підхід) та аналізувати характеристики зайнятість та безробіття населення; - розробляти та впроваджувати в практику суб’єктів господарювання сучасні технології управління персоналом з дотриманням вимог законодавства України.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: Захист бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Анотація. Вступ. Дослідницько-аналітичний розділ. Методологічний розділ. Рекомендаційний розділ. Висновки. Список використаних джерел. Додатки.
Опис: Практикант під час проходження практики зобов’язаний виконувати завдання програми, а також діючі на підприємстві (організації) правила внутрішнього розпорядку й охорони праці, техніки безпеки і виробничої санітарії; нести відповідальність за виконану роботу та її результати на рівні з працівниками підприємства (організації).
Методи та критерії оцінювання: Захист Практики за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи (100 %).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка захисту – диференційована (відмінно, добре, задовільно), враховує висновок про роботу практиканта керівником практики від організації. Результати захисту звіту з практики заносяться в залікову відомість і проставляються в заліковій книжці.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Економіка праці: навч. посібник / Т.В. Склярук, Я.В. Панас. – Львів: Видавництво Львівської політехніки. – 2017. – 236 с. 2. Економічний аналіз: Підручник. – 3-тє вид., перероб. і доп. Затверджено МОН / Кіндрацька Г.І., Білик М.С., Загородній А.Г. – К.: Знання, 2008. – 487 с. 3. Захарчин Г.М. Корпоративна культура: навчальний посібник / Г.М. Захарчин, Н.П. Любомудрова, Р.О. Винничук, Н.В. Смолінська. – Львів: «Новий світ-2000», 2011. – 342 с. 4. Захарчин Г.М. Основи підприємництва: Навчальний посібник / Г.М. Захарчин, 2-ге вид., перероблене і доповнене – К.: Знання, 2013. – 407с. 5. Захарчин Г.М. Управління конфліктами: навчальний посібник / Г.М. Захарчин, Р.О. Винничук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 160 c. 6. Захарчин Г.М. Управління персоналом: Навчальний посібник / Г.М. Захарчин, Л.Р. Струтинська, Н.П. Любомудрова, Р.О. Винничук. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2013. – 260 с. 7. Кузьмін О.Є. Теоретичні та практичні засади менеджменту: Навч. посібник / О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник. – Львів: 2002. – 228 с. 8. Ситник Й.С. Економіка і фінанси підприємства: Навчальний посібник / Й.С. Ситник, 2-ге вид., перероблене і доповнене. – Львів: «Тріада плюс», 2013. – 244с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).