Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.052
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Доцент Баланська Олена Ігорівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: БКР є завершеним дослідженням, яке передбачає розв’язання складної спеціалізованої задачі або актуальної практичної проблеми у сфері економіки
Завдання: Випускна робота має узагальнюючий характер та є самостійною індивідуальною кваліфікаційною роботою з елементами дослідництва та інновацій. Дана робота виступає підсумком теоретичних знань та практичних навичок нормативної та вибіркової складових освітньо-професійної програми підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю 051 "Економіка"
Результати навчання: Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи та її захист є завершальним етапом навчання студента та умовою здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня “бакалавр” за спеціальністю 051 “Економіка” (“Економіка підприємства”). Бакалаврська кваліфікаційна робота повинна засвідчити рівень теоретичної та практичної підготовки студента до професійної діяльності, передбаченої освітньо-професійною програмою обраної спеціальності, продемонструвати рівень засвоєння теоретичних знань і вміння застосовувати їх під час виконання практичних завдань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Дисципліни теоретичного курсу за освітньою програмою «Економіка»
Короткий зміст навчальної програми: Бакалаврська кваліфікаційна робота містить вступ, три розділи та висновки. У першому розділі обґрунтовується теоретична база обраної проблеми, проводиться аналізування літературних джерел щодо: існуючого тлумачення застосовуваних термінів, підходів до групування основних економічних понять та категорій, що використовуються у роботі; типології чинників, які здійснюють вплив на обрані в роботі об’єкт та предмет дослідження; статистичної інформації, досвіду вітчизняних та зарубіжних фірм. Теоретичні дослідження доцільно обґрунтовувати порівнянням динаміки розвиту об’єкту дослідження, узагальненням світового та вітчизняного досвіду, використанням наукових досягнень тощо. У другому розділі проводиться аналізування нормативно-законодавчих актів, методологічного та методичного забезпечення за темою роботи, що включає методи, методики, алгоритми і формули розрахунків та моделі тощо, необхідні для оцінювання та управління обраними у роботі об’єктом та предметом дослідження. Результатом другого розділу повинна бути певна теоретична модель (графічна, таблична, словесна, математична) пошуку механізмів розв’язання проблеми, поставленої у бакалаврській кваліфікаційній роботі. Ця модель повинна мати наскрізний характер, щоб її алгоритм можна було використовувати для аналізу відповідної інформації в аналітичній частині та обґрунтуванні висновків і пропозицій. У третьому розділі подається загальна характеристика підприємства та виконується аналізування проблеми за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Опис: Теми кваліфікаційних робіт узгоджуються студентом і керівником з урахуванням індивідуальної освітньої траєкторії. Студент може сам запропонувати тему чи вибрати її за рекомендацією керівника роботи. Також тема може бути запропонована підприємством або організацією, де проходив практику, працює (планує працювати) студент. Кваліфікаційна робота повинна бути написана на реальну тему або мати елементи дослідництва та інновацій. Реальною вважається тема, результати розробки якої можуть бути повністю або частково реалізовані в практиці діяльності підприємств та має довідку впровадження результатів дослідження.
Методи та критерії оцінювання: Якість бакалаврських кваліфікаційних робіт оцінюється за такими критеріями: - наявність обґрунтування актуальності теми, відповідності її сучасному рівню розвитку науки і техніки, виробництва; - самостійність розв’язання поставленої задачі, виконання розрахунків, креслень, графіків, економічного аналізу; - реальність роботи, можливість використання одержаних результатів у виробництві; - наявність елементів науково-дослідного характеру; - використання систем автоматизованого проектування, пакетів прикладних програм, спеціалізованого програмного забезпечення тощо; - оформлення пояснювальної записки, графічних матеріалів відповідно до вимог конструкторської та технологічної документації, ДСТУ; - відповідність рішень, які приймаються, сучасним нормам та вимогам до охорони праці. Шкала переведення оцінок захисту бакалаврської кваліфікаційної роботи Оцінка за шкалою ЄКТС Оцінка за 100-бальною шкалою Оцінка за національною шкалою A 94 відмінно B 84 добре C 75 добре D 66 задовільно E 55 задовільно FX, F - незадовільно
Критерії оцінювання результатів навчання: При оцінюванні БКР ЕК приймає до уваги такі фактори: - якість БКР в цілому (його творчий характер, вміння автора аналізувати теоретичний матеріал, обґрунтованість сформульованих рекомендацій); - виявлену самостійність у вирішенні задач, поставлених у БКР; - якість оформлення дипломного проекту (стиль викладу, грамотність, наявність бібліографії, якість оформлення ілюстративного матеріалу); - ступінь відповідності БКР вимогам методичних рекомендацій; - повнота доповіді студента для розкриття сутності теми БКР та відповідей на питання; - культура мовлення здобувача, вільне володіння матеріалом; - логічність, послідовність, лаконічність, грамотність викладення матеріалу; - активне кваліфіковане ведення дискусії, вичерпність відповідей; - висновки членів ЕК про загальну ерудицію студента; - відгук керівника та оцінка рецензента; - висновки комісії з попередніх переглядів, проведених кафедрою. Якщо оцінка за захист БКР є позитивною, тоді рішенням ЕК студенту присвоюється ступінь бакалавра.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Методичні вказівки до виконання бакалаврських кваліфікаційних робіт для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 051 “Економіка” (“Економіка підприємства”) всіх форм навчання/ уклад.: В.В.Козик, Н.Є.Селюченко, Т.О.Петрушка, О.Л.Мищишин, О.Я.Колещук, О.Б.Мусійовська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 34с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.073
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Голова та члени екзаменаційної комісії
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: розв'язання комплексу наукових і прикладних завдань відповідно до узагальненого об'єкта діяльності на основі застосування системи теоретичних знань і практичних навичок для вирішення конкретних завдань щодо вдосконалення процесів управління персоналом на підприємствах і в організаціях, ініціювання до впровадження новацій у діяльність підприємств і організацій відповідно до узагальненого об'єкта діяльності.
Завдання: Тема бакалаврської кваліфікаційної роботи має відображати проблематику функціональних напрямів управлінської діяльності і конструюватися на основі виробничих функцій та типових завдань діяльності, що формують складові професійної компетентності бакалавра.
Результати навчання: • Поглиблені знання теоретико-методологічних та методико-прикладних засад конкретної управлінської або економічної сфери підприємств. • Поглиблені знання вітчизняного та зарубіжного досвіду у конкретній управлінській або економічній сфері підприємств. • Поглиблені знання нормативно-правового забезпечення конкретної управлінської або економічної сфери підприємств. • Уміння здійснювати аналізування діяльності підприємства на засадах розроблення загальної характеристики виробничо-господарської діяльності підприємства та його системи менеджменту, діагностування виробничо-господарської та зовнішньоекономічної діяльності, аналізування конкретної управлінської або економічної сфери на підприємстві, ідентифікування та обґрунтування проблем у конкретній управлінській або економічній сфері підприємства. • Уміння розробляти конструктивні пропозиції щодо удосконалення конкретної управлінської або економічної сфери на підприємстві на засадах обґрунтування адекватних пропозицій та розроблення їх комплексної характеристики, підготовки технологічного та організаційного забезпечення пропозицій, формування фінансово-економічного обґрунтування пропозицій щодо удосконалення конкретної управлінської або економічної сфери на підприємстві.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Переддипломна практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи. Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: За структурою бакалаврська кваліфікаційна робота містить вступ, основну частину (розділи: теоретичний, дослідницько-аналітичний, проектно-рекомендаційний та розділ з охорони праці, кожний з яких складається не менш, ніж з двох підрозділів), висновки, список використаних джерел, додатки.
Опис: Бакалаврська кваліфікаційна робота як метод оцінювання рівня якості підготовки має продемонструвати, що бакалавр володіє системою спеціальних знань, які здобуті у процесі навчання та практичної підготовки на рівні новітніх досягнень науки у предметній області діяльності, що є запорукою його наукового мислення та творчої професійної, науково-дослідницької та педагогічної діяльності, та вміє: • працювати з інформаційними джерелами (законодавчими і нормативними документами, науковою спеціальною літературою, у тому числі виданою іноземними мовами, матеріалами Інтернету , даними статистичної та фінансової звітності); • викладати матеріал логічно та аргументовано; • використовувати новітні дидактичні технології і методи; • використовувати статистичні та математичні методи для аналізу проблем та обґрунтування управлінських рішень; • опановувати сучасні наукові методи для проведення теоретичних і емпіричних досліджень; • використовувати набуті навички для розроблення пропозицій і обґрунтування рекомендацій з предмета дослідження; • генерувати та обґрунтовувати гіпотези, ідеї, пропозиції у предметній сфері наукових досліджень; • робити висновки щодо результатів проведених досліджень.
Методи та критерії оцінювання: Бакалаврська кваліфікаційна робота має характеризуватися логічністю, доказовістю, аргументованістю і відповідати таким вимогам: • містити поглиблений аналіз завдань, що досліджуються; • містити розрахунки, виконані із використанням сучасного програмного забезпечення; • містити обґрунтовані пропозиції щодо вдосконалення окремих напрямів маркетингової діяльності об’єкта, за матеріалами якого виконується бакалаврська кваліфікаційна робота; • мати належне оформлення; • мати всі необхідні супровідні документи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Результати захисту бакалаврської кваліфікаційної роботи визначаються оцінками, які відповідають рівням «відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно», що виставляють за прийнятою в університеті шкалою оцінювання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Захарчин Г. М. Управління конфліктами: навчальний посібник / Г. М. Захарчин, Р. О. Винничук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 160 c. 2.Кривов’язюк І.В. Економічна діагностика. 2-ге вид. : навч. посіб. / І.В. Кривов’язюк. – К.: ЦУЛ, 2017. – 456 с. 3.Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35) 4.Положення про атестацію здобувачів вищої освіти та роботу екзаменаційних комісій (СВО ЛП 03.13., Наказ № 27-1-10 від 23 січня 2019 р.) URL: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-atestatsiiu-zdobuvachiv-vyshchoi-osvity 5.Ситник Й.С. Інтелектуалізація систем менеджменту підприємств: концепція, системний моніторинг та моделювання : монографія / Й.С. Ситник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 380 с. 6.Ситник Й.С. Менеджмент організацій. Навчальний посіб. – Львів: - Тріада плюс, 2008. – 456 с. 7. Ситник Й.С. Теоретико-методологічні засади інтелектуалізації систем менеджменту підприємств : монографія / Й.С. Ситник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 248 с. 8. Склярук Т.В., Панас Я. В. Економіка праці: Навчальний посібник / Т.В. Склярук, Я.В. Панас. – Видавництво Львівської політехніки. – Львів, 2017. – 222 с. 9. Управління персоналом: Навчальний посібник /Г.М. Захарчин, Л.Р. Струтинська, Н.П. Любомудрова, Р.О. Винничук. Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2013. – 260 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).