Управління проєктами

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.056
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Жигало Оксана Юріївна,к.е.н.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни “Управління проектами” полягає у формуванні в студентів системи знань, умінь та навичок використання універсального інструментарію управління проектами підприємства, спрямованих на ефективне функціонування та розвиток підприємства.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНК): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі економіки або у процесі навчання, що передбачає застосування економічних теорій і методів та характеризується комплексністю та невизначеністю умов Загальні: ЗК 7. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій; ЗК 8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; ЗК 11. Здатність приймати обґрунтовані рішення; ЗК 12. Навички міжособистісної взаємодії. Фахові: СК 14 Здатність поглиблено аналізувати проблеми і явища в одній або декількох професійних сферах з врахуванням економічних ризиків та можливих соціально-економічних 3 наслідків. Здатність поглиблено аналізувати проблеми і явища в одній або декількох професійних сферах з врахуванням економічних ризиків та можливих соціально-економічних наслідків. ФКС 1.3 Здатність розробляти інвестиційні проекти та обґрунтовувати управлінські рішення у сфері інноваційноінвестиційної діяльності підприємства.
Результати навчання: • знати прийоми, методи та інструменти планування і контролю за реалізацією проектів; засади управління змістом, часом, якістю, ризиками та вартістю проектів; • уміти формувати концепцію проекту; обґрунтовувати проектні альтернативи та вибирати оптимальні проектні рішення; структурувати (декомпонувати) проект; формувати та оптимізувати плани реалізації проекту і плани управління проектом, зокрема і з урахуванням ситуацій ризику та невизначеності; здійснювати моніторинг та управляти змінами; застосовувати прикладні програми MS Project, Project Expert; • мати уявлення про основні напрями розвитку методології та перспективи практичного застосування сучасного інструментарію управління проектами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: • Проектний аналіз. кореквізити: • Управління проектами і програмами розвитку підприємства • Проектне фінансування
Короткий зміст навчальної програми: Теоретико-методологічні засади проектного управління. Система управління проектом. Системна інтеграція у проектах. Процеси, об’єкти та функції проектного управління. Обґрунтування доцільності проекту, оцінка його життєздатності та ефективності. Планування проекту. Торги, тендери, контракти. Контроль виконання проекту. Управління змінами. Управління проектною командою.
Опис: 1. Теоретико-методологічні засади проектного управління. Особливості проекту як об’єкту управління: поняття проекту, класифікація проектів. Середовище проекту. Заінтересовані особи та учасники проекту. Життєвий шлях проекту. 2. Концепція проектного управління. Методології управління проектами. Стандарти управління проектами. Завдання управління проектом на кожній з фаз його життєвого циклу. Теорія і практика управління проектами Система управління проектом. Системна інтеграція у проектах. Теоретико-методологічні засади та практика конструювання систем управління проектами. Елементи системи управління проектом. Підсистеми планування та контролю за реалізацією проекту. Організаційні структури управління проектами. Схеми та моделі організації управління проектами. Спільнота професіоналів з управління проектами. 3. Процеси, об’єкти та функції проектного управління. Ініціювання, планування, виконання, моніторинг, контроль, управління змінами, закриття. Управління інтеграцією. Управління змістом. Управління часом. Управління якістю. Управління ризиками. Управління бюджетом. Управління проектною командою. Управління заінтересованими особами. 4. Обґрунтування доцільності проекту та оцінка його життєздатності та ефективності. Передпроектні дослідження. Суть і завдання техніко- економічного обґрунтування. Методика аналізу проектів. Економічний аналіз. 5. Планування проекту. Класифікація планів проекту та процес їх розроблення. Планування змісту. Планування часу. Планування ресурсів. Бюджет проекту. Оптимізація планів. Методологічний інструментарій планування. Структуризація (декомпозиція) проектів. Організаційно-технологічне та організаційно-ресурсне моделювання: метод критичного шляху; метод критичних ланцюгів; PERTаналіз. Програмне та апаратне забезпечення. 6. Торги, тендери, контракти. Управління матеріально-технічним і фінансовим забезпеченням проектів. Організаційні, економічні, правові механізми взаємодії учасників проекту. Аутсорсинг робіт та послуг. Організація і проведення торгів та тендерів 7. Контроль виконання проекту. Управління змінами. Моніторинг проекту. Контроль за реалізацією проекту. Інструменти моніторингу та контролю, методи оцінювання прогресу проекту. Оперативне управління та ефективність змін проекту. Програмне та апаратне забезпечення. 8. Управліня проектною командою. Життєвий цикл проектної команди. Функції проектного менеджера. Організація та забезпечення взаємодії між членами команди.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт (15%), розрахункова робота згідно індивідуального завдання (15%), презентація результатів виконання творчої (проектної) роботи (15%) • підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (55%)
Критерії оцінювання результатів навчання: При оцінюванні відповідей на питання прийнято таку шкалу: студент правильно, повно та аргументовано розкрив суть питання, продемонстрував вміння самостійно аналізувати теоретичний матеріал, володіє термінологією і викладає матеріал чітко і логічно – 15 балів; студент достатньо повно розкрив суть питання, володіє термінологією, допустив деякі неточності, які були виправлені ним при відповідях на додаткові питання і не вплинули на правильне розуміння змісту – 12 балів; студент у цілому розкрив суть питання, відповідає аргументовано і загалом правильно, володіє термінологією, допустив декілька помилок, які не вплинули на їх правильне розуміння – 9 балів; студент не до кінця розкрив основний зміст питання, проблеми розкрив частково, допустив певні помилки та неточності, які свідчать про його неповне розуміння сутності питання, недостатньо володіє термінологією – 5 балів; студент недостатньо розкрив зміст питання, не вміє його аналізувати і не може послідовно і логічно викласти, допустив суттєві помилки, не володіє термінологією – 0 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Козик В.В., Тимчишин І.Є. Практикум з управління проектами / В.В.Козик, І.Є.Тимчишин: Навч. посібник. – Львів.: Вид-во «ЛП», 2012. – 180 с. 2. Ноздріна Л. В., Ящук В. І., Полотай О. І. Управління проектами / За заг. ред. Л.В. Ноздріної: Підручник. – К., ЦНЛ, 2010. – 432 с. 3. Фещур Р. В., Кічор В. П., Тимчишин І. Є. Прийняття проектних рішень : навч. посіб. / Р. В. Фещур, В. П. Кічор, І. Є. Тимчишин, А. І. Якимів, В. С. Янішевський ; за ред.. Р. В. Фещура. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 220 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).