Економіка праці і соціально-трудові відносини

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.030
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Склярук Тетяна Василівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Економіка праці» формування у здобувачів освіти системи теоретичних і практичних знань з питань функціонування розвитку та регулювання соціально-трудових відносин в суспільстві, доходів населення та оплати праці, стимулювання оптимального використання людських ресурсів і підвищення продуктивності, ефективності праці.
Завдання: ивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти необхідних компетентностей: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук Загальні компетентності: ЗК 5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Фахові компетентності : ФК 1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. визначати перспективи розвитку організації. ФК 4. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними. ФК 8. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом. ФКП ФКП.5.3. Здатність застосувати необхідні знання щодо управління працею й регулювання соціально-трудових відносин, мотивації персоналу та формування корпоративної культури організації
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач овіти повинен знати: - економічні основи функціонування підприємств в умовах ринку; - чинники, які впливають на ефективність роботи підприємств; - економічний зміст ресурсів, структуру та форми ресурсного забезпечення; - шляхи більш раціонального використання ресурсів; - прогресивні методи планування та форми організації виробництва; - показники оцінки результативності діяльності; - стратегію взаємодії фірми з ринками трудових ресурсів; - форми і системи залучення трудових ресурсів на підприємство; - вплив ефективного управління використанням трудових ресурсів на зростання продуктивності праці, формування і використання прибутку підприємства; - шляхи та методи підвищення ефективності використання трудових ресурсів, зростання вартості людського капіталу. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен вміти: - застосувати методи і прийоми менеджменту з метою ефективного використання трудових ресурсів підприємства; - визначити потребу в трудових ресурсах підприємства; - застосувати методи ефективного використання трудових ресурсів підприємства з метою забезпечення зростання продуктивності праці та прибутковості підприємства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:Вступ до фаху "Економікв" Макроекономіка, Мікроекономіка, Менеджмент. Економіка підприємства Корреквізити: Охорона праці та безпеки життєдіяльності
Короткий зміст навчальної програми: Завданням вивчення дисципліни є розкриття функцій економіки праці, методів, способів, стратегії управління трудовими ресурсами підприємства у контексті їх оптимального використання, використання ефективних методів управління трудовими ресурсами у професійній діяльності менеджерів.
Опис: Економіка праці і соціально-трудові відносини як напрям наукового дослідження та навчальна дисциплінаПраця як сфера життєдіяльності людини та провідний чинникНаселення і трудовий потенціал суспільстваЛюдський капіталРинок праці як соціально-економічне явищеЗайнятість населення і безробіттяЛюдина на ринку праціСистема соціально-трудових відносинСоціальне партнерствоРегулювання соціально-трудових відносин методами соціального партнерстваМоніторинг соціально-трудової сфери як інструмент регулювання й удосконалення соціально-трудових відносинОрганізація праціНормування праціЕфективність праці
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль -виконання та захистпрактичних ілабораторних робіт,уснета фронтальнеопитування. Іспит -письмова контрольнаробота,тестовийконтроль
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (45%): практичні заняття (20%),лабораторні роботи(25%) Екзамен (55%): тестування, розв’язування задач.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Економіка праці: навч. посібник / Т.В. Склярук, Я.В. Панас. – Львів: Видавництво Львівської політехніки. – 2017. – 236 с. 2 Акулов М., Драбаніч А, Євась Т. Економіка праці та соціально-трудові відносини. Київ: Цент навчальної дітератури. 2019. 328с. 3.Економіка праці й соціально-трудові відносини : навчальний посібник / за ред. проф. І. Б. Скворцова. — Львів : Львівська політехніка, 2016. 268 с.: іл. 4. Економіка праці й соціально-трудові відносини: теоретичний курс: підручник / Черчик Л. М. та ін. ; за заг. ред. Л. М. Черчик. Луцьк, 2015. 413 с. 5. Економіка праці і соціально-трудові відносини: підручник / О. В. Шкільов та ін. ; за ред. О. В. Шкільова. Київ : Компринт, 2015. 749 с. 6. Єсінова Н. І. Економіка праці та соціально-трудові відносини : навч.-метод. посіб. Харків, 2017. 189 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).