Інформатика

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.005
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Обчислювальна математика та програмування
Лектор: Професор Демків І. І.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчання студентів дисципліни «Інформатика» та результатами навчання є здобуття фундаментальних знань про будову і принципи функціонування комп’ютерів й інформаційних систем в економіці і бізнесі, про інформаційне моделювання як засіб пізнання і дослідження об’єктів у галузях економіки та економічної діяльності, про сучасні інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) опрацювання економічної інформації та різних структур даних, про процеси опрацювання даних, зокрема їх створення, зберігання, перетворення, пересилання, пошук, візуалізацію та захист; про принципи організації й проведення обчислювальних експериментів з використанням сучасного програмного забезпечення, зокрема, редакторів текстів, електронних таблиць, систем керування базами даних, мережних засобів, середовищ візуального проектування і програмування для розв’язування задач, що виникають в економіці.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальних: ЗК05. Уміння використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК08. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Спеціальних (фахових): СК06. Здатність застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення для отримання та обробки даних. СК09. Здатність здійснювати ефективні комунікації.
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студенти повинні: –володіти компетенціями і вміннями, необхідними для роботи з інформаційними технологіями офісного призначення, зокрема, опрацьовувати ділову текстову документацію, виконувати обчислення в електронних таблицях, створювати і вести бази даних, створювати менеджерські презентації, виконувати інженерні графічні побудови, шукати відомості в інтернеті; – знати структури даних в інформатиці і методи їх опрацювання, зокрема, методи візуалізації даних; – знати можливості і призначення сучасних інформаційних систем в галузях економіки і менеджменту, експертних систем, технологій роботи в локальних комп’ютерних мережах, хмарних технологій в інтернеті, навчальних відеосервісів, засобів дистанційного та мобільного навчання і самоосвіти; – мати поняття про інформаційне моделювання та об’єктно-орієнтоване моделювання та проектування; – вміти досліджувати моделі навчального, пізнавального і фахового призначення в задачах економіки та менеджменту, зокрема, з використанням середовищ візуального проектування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Інформатика (базовий шкільний курс).
Короткий зміст навчальної програми: Поняття інформації та даних, сучасні операційні системи комп’ютерів, програмне забезпечення комп’ютерів і робочого місця економіста, менеджера та офісного працівника: текстові редактори, електронні таблиці, бази даних, презентації; технології інформаційного моделювання і проектування, методи і засоби опрацювання і візуалізації даних; інтернет-технології в навчанні та менеджменті.
Опис: Операційна система, програмне забезпечення, текстові редактори, електронні таблиці, системи керування базами даних, презентації, економіко-математичні моделі, алгоритмізація і програмування, інтернет.
Методи та критерії оцінювання: Потрібно виконати п’ятнадцять лабораторних робіт і дві розрахунково-графічні роботи. Здати диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання лабораторних і домашніх робіт, захист розрахунково-графічних робіт – 40 балів, підсумкова контрольна робота – 60 балів, здача диференційованого заліку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Операційні системи WINDOWS і MS-DOS. Текстовий редактор Word 2000. Вступ в INTERNET. Операційні системи WINDOWS XP. Лекції та завдання до лабораторних робіт / М-во освіти і науки України, Національний університет “Львівська політехніка”; Каленюк П.І., Демків І.І., Клюйник І.І., Кравець І.Т., Петрович Р.Й. – Львів: Каменяр, 2006. – 246с. 2. Основи роботи в середовищах Microsoft Excel 2000 та Microsoft Access 2000. Лекції та завдання до лабораторних робіт. / М-во освіти і науки України, Національний університет “Львівська політехніка”; Каленюк П.І., Демків І.І., Клюйник І.І., Кравець І.Т., Петрович Р.Й. – Львів: Каменяр, 2007. – 246с. 3. Культин, Н. Б. OpenOffice.org 3.0 Calc. Самое необходимое / Н. Б. Культин, Л. Б. Цой. — СПб.: БХВ-Петербург, 2009. — 192 с.: ил. 4. OpenOffice.org: Теория и практика / И. Хахаев, В. Машков, , Г. Губкина и др.  М.: ALT Linux ; БИНОМ. Лаборатория знаний, 2008. 319 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).