Потенціал і розвиток бізнесу

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.055
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Мусійовська Оксана Богданівна, к.е.н., доцент
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни «Потенціал і розвиток бізнесу» – засвоєння понятійного апарату, методології і прикладного інструментарію оцінювання ринкової вартості потенціалу бізнесу та його структурних елементів; набуття знань про закономірності, принципи та особливості формування, розвитку, конкурентоспроможності потенціалу бізнесу як збалансованого інтегрованого утворення.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність (ІНК): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки. загальних: ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення. фахових: СК8. Здатність аналізувати та розв’язувати завдання у сфері економічних та соціально-трудових відносин. СК11. Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію. СК13. Здатність проводити економічний аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, оцінку їх конкурентоспроможності. ФКС 1.1. Здатність оцінювати бізнес-середовище, потенціал бізнесу та можливості його розвитку, обгрунтовувати стратегію бізнесу, формувати бізнес-план та бізнес-модель. ФКС 1.4. Здатність формувати інформаційну базу для прийняття управлінських рішень щодо підвищення ефективності бізнес-процесів та розвитку бізнесу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:ПРН4.Розуміти принципи економічної науки, особливості функціонування економічних систем. ПРН5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади). ПРН6. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності. ПРН10. Проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності. ПРН13. Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники. ПРН14. Визначати та планувати можливості особистого професійного розвитку. ПРН21. Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик економічних систем різного рівня, а також особливостей поведінки їх суб’єктів. ПРН 1.1. Демонструвати здатність оцінювати бізнес-середовище, потенціал бізнесу та можливості його розвитку, обгрунтовувати стратегію бізнесу, формувати бізнес-план та бізнес-модель. ПРН 1.4. Демонструвати навички формування інформаційної бази для прийняття управлінських рішень щодо підвищення ефективності бізнес процесів та розвитку бізнесу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Організація операційної діяльності бізнес-структур Стратегії бізнесу Бізнес-планування та формування бізнес-моделі Кореквізити: Управління проектами Бюджетування в бізнес-структурах
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Потенціал і розвиток бізнесу» спрямоване на те, що: студенти повинні чітко знати предмет, завдання, формування потенціалу бізнесу та його структурних складових, розуміти економічне значення потенціалу бізнесу, володіти методами оцінки потенціалу бізнесу, що згодом допоможуть їм у вивченні різних економічних процесів, володіти знаннями про конкурентоспроможність потенціалу сучасних суб'єктів бізнесу як збалансованого інтегрованого утворення, а також адаптування потенціалу бізнесу до змін у зовнішньому середовищі і подолання можливих перешкод його розвитку; набутті навиків у напрямку новітніх засобів ефективного формування потенціалу бізнесу та розвивати у майбутніх спеціалістів здатність до самостійного мислення у сфері формування, функціонування та розвитку потенціалу бізнесу за допомогою сучасних методів оцінки.
Опис: Тема 1. Сутнісна характеристика потенціалу бізнесу. Тема 2. Структура і графоаналітична модель потенціалу бізнесу. Тема 3. Формування потенціалу бізнесу: поняття і загальна модель. Тема 4. Особливості формування виробничого потенціалу бізнесу. Тема 5. Конкурентоспроможність потенціалу бізнесу. Тема 6. Теоретичні основи оцінювання потенціалу бізнесу. Тема 7. Методичні підходи до оцінювання потенціалу бізнесу. Тема 8. Оцінювання вартості земельної ділянки, будівель і споруд. Тема 9. Визначення ринкової вартості машин і обладнання. Тема 10. Нематеріальні активи бізнесу та методи їх оцінювання. Тема 11. Трудовий потенціал бізнесу та його оцінювання. Тема 12. Оцінювання вартості бізнесу. Тема 13. Прикладні аспекти оцінювання потенціалу бізнесу. Тема 14. Розвиток бізнесу: зміст, сучасні концепції та передумови. Тема 15. Методичні підходи до визначення резервів розвитку бізнесу та його потенціалу.
Методи та критерії оцінювання: Лекції, практичні заняття, метод проблемного викладу, самостійна робота, дослідницький метод.Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: усне опитування; виступи на семінарах; тести; оцінка активності; розв’язування задач, ситуаційних завдань, кейсів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): 30 балів Екзаменаційний контроль : 70 балів (письмова компонента 50 балів, усна компонента 20 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Довбенко В. І., Мельник В. М. Потенціал і розвиток підприємства : навч. посіб. 2-ге вид., виправл. і доповн. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2011. 232 с. 2. Полінкевич О. М., Шостак Л. В. Потенціал і розвиток бізнесу: навч. посіб. Луцьк : Вежа-Друк, 2019. 592 с. URL:https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/16668/1/PRB_Veza_2019.pdf 3. Сабадирьова А. Л., Бабій О. М., Куклінова Т. В., Салавеліс Д. Є. Потенціал і розвиток підприємства : навч. посіб. Одеса : ОНЕУ, ротапринт, 2013. 343 с. URL: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/466/1/%D0%9F%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%20%D1%96%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BA%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%94%D0%BC%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0.pdf 4. Касьянова Н. В., Солоха Д. В., Морєва В. В., Бєлякова О. В., Балакай О. Б. Потенціал підприємства: формування та використання. 2- ге вид. перероб та доп.: підруч. К.: Центр учбової літератури, 2013. 248 с. URL: http://ea.donntu.org:8080/jspui/bitstream/123456789/18071/1/%D0%BF%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%B0%D0%BB%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%80%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%BA%202012.pdf 5. Грицуленко С. І. Потенціал і розвиток підприємства : навч. посіб. [для студ. напр. підгот. 6.030504 «Економіка підприємства» ден. та заочн. форм навч.]. Одеса : ОНАЗ ім. О.С. Попова, 2014. 99 с. URL: file:///C:/Users/User/Downloads/%D0%9F%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%20%D1%96%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BA%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%94%D0%BC%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0_%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA.%20(7).pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).