Економіка підприємства

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.017
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: доц Зарицька Оксана Леонідівна доц. Загорецька Олена Ярославівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни "Економіка підприємства" є формування у студентів системи теоретичних знань, вмінь та навичок практичної роботи щодо методів організації ефективного господарювання на рівні підприємства; набуття теоретичних і практичних знань щодо вирішення конкретних економічних завдань, які дозволили б їм найкращим чином досягти економічних цілей підприємства - одержання високих прибутків, вибір найбільш оптимальних рішень на перспективу.
Завдання: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі міжнародних економічних відносин або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій і методів міжнародних економічних відносин та міжнародної економіки і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. ЗК загальних: 10. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань / видів економічної діяльності) фахових: СК 9. Здатність до діагностики стану досліджень міжнародних економічних відносин та світового господарства у міждисциплінарному поєднанні із політичними, юридичними, природничими науками. СК 16 ФКС 2.2 Здатність використовувати отримані знання для аналізу особливостей організації торгівлі фінансовими інструментами на різних національних ринках та євроринку ФКС 3.2 . Здатність здійснювати міжнародний економічний аналіз у сфері міжнародних комунікацій та ІТ.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - знати закономірності функціонування та особливості розвитку підприємств; - знати основні поняття, категорії економіки підприємств, їх взаємозв'язок та інструменти управління; - знати методику розрахунку, аналізу та планування основних показників діяльності підприємств; - вміти проводити економічні розрахунки при обґрунтуванні управлінських рішень у різних сферах діяльності підприємства та при знаходженні резервів покращення цієї діяльності; - вміти виконувати планові обрахунки сподіваних показників діяльності підприємства, зокрема, його витрат та результатів; - вміти виявляти й аналізувати тенденції зміни основних показників діяльності підприємств на макро - і мікрорівні; - вміти розраховувати на основі типових методик і діючої нормативно-правової бази основні економічні показники діяльності підприємств; - вміти здійснювати пошук інформації та здійснювати обробку даних, аналіз для вирішення поставлених завдань; - вміти використовувати різні джерела інформації для прийняття управлінських рішень з метою підвищення ефективності діяльності підприємств; - вміти розробляти плани-проекти розвитку підприємств з урахуванням нормативно-правових, ресурсних, адміністративних та інших обмежень; - вміти проводити оцінювання ефективності використання виробничих ресурсів; - вміти обґрунтовувати доцільність реалізації заходів у сфері інвестиційно-інноваційної діяльності підприємства тощо.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Мікроекономіка Макроекономіка Міжнародна статистика Бухгалтерський облік
Короткий зміст навчальної програми: Оволодіння дисципліною «Економіка підприємства» дозволяє отримати ґрунтовні знання про особливості функціонування внутрішньо-економічного механізму підприємства та вплив на нього зовнішнього середовища; форми та методи управління підприємством; склад та показники використання виробничих та інших ресурсів; закономірності формування витрат та результатів діяльності підприємства; чинники економічного розвитку підприємства, зокрема, засоби та форми здійснення ним інвестиційної та інноваційної діяльності. Лекційна форма навчання поєднується з різними видами практичних та семінарських занять, на яких закріплюються і поглиблюються одержані на лекціях знання, що сприяє виробленню вмінь та навичок практичної діяльності. Необхідним елементом успішного засвоєння навчального матеріалу дисципліни є самостійна робота студентів з економічною літературою, нормативними актами з питань державного регулювання економіки. Все це дозволить майбутнім бакалаврам опанувати сучасними основами економічного мисленням, усім розмаїттям форм і методів господарювання, умінням працювати в кризових та екстремальних ситуаціях. У навчальному процесі рекомендується використовувати правові інформаційно-довідкові системи і пакети прикладних програм для вирішення завдань з даної дисципліни.
Опис: Теорії підприємств і основи підприємництва; Види підприємств, їх організаційно-правові форми; Зовнішнє середовище господарювання підприємств; Структура та управління підприємством; Ринок і продукція; Планування діяльності підприємства; Персонал підприємства, продуктивність і оплата праці; Капітал підприємства; Інвестиції; Інноваційна діяльність; Техніко-технологічна база і виробнича потужність підприємства; Організація виробництва і забезпечення якості продукції; Витрати на виробництво та реалізацію продукції; Фінансово-економічні результати діяльності підприємства; Розвиток підприємств: сучасні моделі, трансформація та реструктуризація; Економічна безпека та антикризова діяльність.
Методи та критерії оцінювання: • розвязування задач, усне опитування, контрольні роботи (30%) • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання виконання завдання для екзаменаційного контролю з дисципліни “Економіка підприємства” для студентів спеціальності 0 “ ” денної та заочної форм навчання Комплексне завдання складається з питань трьох рівнів складності: 15 питань першого рівня складності, 2 завдання другого рівня складності та 2 завдання третього рівня складності. Усна компонента максимально оцінюється в 15 балів. Сумарна оцінка за виконання завдання екзаменаційного контролю складає 70 балів. Для 1-го рівня 2 бали виставляється за правильну відповідь; 0 балів – за неправильну відповідь. Для 2-го рівня складності 8 балів виставляється за повну відповідь; 4 бал – за неповну відповідь; 0 балів – за неправильну відповідь. Для 3-го рівня складності 12 балів виставляється за повну відповідь; 6 балів – за неповну відповідь; 0 балів – за неправильну відповідь. Допоміжні матеріали та засоби, якими можна користуватись під час виконання залікового контролю не рекомендуються. Час на виконання – 90 хвилин.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. О.Я.Загорецька, О.Ю.Ємельянов, В.М.Мельник, О.І.Гудзь. Електронний навчально-методичний комплекс «Економіка підприємства». Віртуальне середовище НУЛП. Сертифікат №00200. 2013. 2. Економіка підприємства: навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц./ Г.О.Швиданенко, О.С.Федонін, О.Г. Мендрул та ін.; за заг. ред. Г.О.Швиданенко. - К.: КНЕУ, 2009. – 439с. 3. Економіка підприємства : підручник / за заг. ред. С. Ф. Покропивного. - 3-є вид., перероб. та доп. - К. : КНЕУ, 2016. - 528 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).