Організація праці

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.061
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: к.е.н., доцент Оксана Сватюк
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни «Організація праці» є формування комплексу знань та умінь щодо розкриття теоретико-методологічних та соціально-економічних аспектів організації праці.
Завдання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти повинен знати: - економічні поняття, нормативно-правові питання організації; - розуміти співвідношення інноваційних процесів підприємництва й нормативного регулювання на рівні держави; - класичні та сучасні науково-практичні напрями організації праці та впровадження сучасних тенденцій, до яких належать: хмарні обчислення, соціальні медіа, великі дані та аналітика, мобільні технології та Інтернет речей, - організаційний механізм підприємства, організаційне забезпечення, способи, методи та інструменти управлінського обліку, аналізу, прогнозування, планування, стимулювання, контролю, цифровізації та навчання в Дії. У результаті вивчення модуля студент повинен вміти: - уміння оцінювати інтелектуальний та інноваційний потенціал організації; - уміння вибирати оптимальні норми праці залежно від особливостей функціонування та розвитку організації; - уміння використовувати знання в процесі прийняття управлінських рішень. Інтегральна компетентність: (ІНК) Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки. Загальні компетентності: ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК9. Здатність до адаптації та дій в новій ситуації. ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії. ЗК13. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. Спеціальні (фахові) компетентності: СК2. Здатність здійснювати професійну діяльність у відповідності з чинними нормативними та правовими актами. СК10. Здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів. СК12. Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення. Фахові компетентності професійного спрямування «Економіка бізнесу» ФКС 2.1. Здатність на основі знань про фізіологію та психологію людини формувати дієву систему корпоративної культури та планувати й організовувати ефективну діяльність у процесі вирішення завдань мотивації персоналу підприємств, організацій, установ.
Результати навчання: ПРН5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади). ПРН18. Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність. ПРН19. Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для вирішення соціально-економічних завдань, підготовки та представлення аналітичних звітів. Програмні результати навчання професійного спрямування ПРН 2.2. Демонструвати здатність адаптувати методи управління персоналом до прогнозованих умов роботи підприємств, організацій, установ. ПРН 2.3. Показувати навички ефективного застосовування методичного інструментарію статистики, нормування і організації праці та розв’язування завдань пов’язаних з проведенням аудиту персоналу. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Економічні ризики і методи їх оцінювання Економіка праці і соціально-трудові відносини Корреквізити: Аудит персоналу, Статистика праці.
Короткий зміст навчальної програми: Робоча програма навчальної дисципліни «Організація праці» розроблена на основі освітньо-професійної програми «Економіка бізнесу» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 051 «Економіка» галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» кваліфікація: бакалавр з економіки. Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів до розвитку підприємництва. Акцентується увага на: ґрунтовне розуміння організування і ролі персоналу в забезпеченні процесу економічного розвитку підприємства; знання методів організаційного управління найманими працівниками; уміння застосовувати аналітичний та цифровий інструментарій Google.
Опис: Тема 1. Праця як сфера життєдіяльності та основний чинник виробництва. Зміни нормативно-законодавчої бази щодо організації праці на підприємстві. Тема 2. Організація праці в системі інформаційної економіки підприємства Тема 3. Нормування праці. Методи нормування праці та розрахунку часу. Тема 4. Норми та нормативи праці. Тема 5. Організація та обслуговування робочих місць Тема 6. Поділ та кооперація праці на підприємстві. Глобалізація та цифровізація праці та вплив на охорону праці. Тема 7. Режими праці та відпочинку. Організація умов праці. Тема 8. Організація підбору персоналу та його розвиток. Оплата праці як елемент організації праці.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на практичних заняттях; тести; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних ідей та рішень, уточнень, доповнень, визначень, цифрові методи роботи з інструментами Google. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 45. Екзамен - письмова компонента - 45 (змішана, тести онлайн), усна компонента 10.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бабенко А.Г. Нормування праці : навчально-наочний посібник для студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів / А.Г. Бабенко. – Дніпропетровськ : ДДФА, 2012. – 144с. 2. Економіка праці та соціально-трудові відносини: Навч. посібн. / Гриньова В.М., Шульга Г.Ю. – К., 2010. – 310с. 3. Економіка праці та соціально-трудові відносини: Підручник. / Грішнова О.А. – К., 2011. – 390с. 4. Офіс-менеджмент : навчально-методичний посібник. Бліхар В., Верескля М., Михаліцька Н. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2021. 348 с. Розвивайте освіту за допомогою простих, гнучких і безпечних інструментів із Google Workspace for Education https://edu.google.com/workspace-for-education/editions/overview/ Додатки Google Calendar. https://support.google.com/calendar/answer/7638168#zippy=%2Csee-how-to-set-working-hours Oфіційний Блоґ - Google Україна https://ukraine.googleblog.com/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Організація праці (курсовий проєкт)

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.064
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: к.е.н., доцент Сватюк Оксана Робертівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни «Організація праці» є формування комплексу знань та умінь щодо розкриття теоретико-методологічних та соціально-економічних аспектів організації праці. Це сприяє формуванню у студентів ринкового економічного мислення і системи спеціальних знань про базові поняття щодо регламентування затрат живої праці за різноманітних умов трудової діяльності людини, змісту її окремих напрямів та їх взаємозв`язку, системи показників, що її характеризують. Цілі курсової роботи є: систематизація, закріплення і розширення теоретичних знань здобувачів вищої освіти; розвиток творчого мислення; оволодіння навичками самостійного вивчення комплексу питань і ряду взаємопов’язаних з ним навчальних дисциплін: організація виробництва, аудит персоналу, національна економіка, статистика праці.
Завдання: Інтегральна компетентність: (ІНК) Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки. Загальні компетентності: ЗК7. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК10. Здатність бути критичним і самокритичним. Спеціальні (фахові) компетентності: СК8. Здатність аналізувати та розв’язувати завдання у сфері економічних та соціально-трудових відносин. Фахові компетентності професійного спрямування «Економіка праці та управління персоналом» ФКС 2.2. Здатність адаптовувати методи управління персоналом до прогнозованих умов роботи підприємств, організацій, установ.
Результати навчання: ПРН5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади). ПРН18. Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність. ПРН19. Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для вирішення соціально-економічних завдань, підготовки та представлення аналітичних звітів. Програмні результати навчання професійного спрямування ПРН 2.2. Демонструвати здатність адаптувати методи управління персоналом до прогнозованих умов роботи підприємств, організацій, установ. ПРН 2.3. Показувати навички ефективного застосовування методичного інструментарію статистики, нормування і організації праці та розв’язування завдань пов’язаних з проведенням аудиту персоналу. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Організація виробництва, Національна економіка. Корреквізити: Аудит персоналу, Статистика праці.
Короткий зміст навчальної програми: Робоча програма навчальної дисципліни «Організація праці» розроблена на основі освітньо-професійної програми «Економіка» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 051 «Економіка» галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» кваліфікація: бакалавр з економіки. Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів до розвитку підприємництва. Акцентується увага на: ґрунтовне розуміння організування і ролі персоналу в забезпеченні процесу економічного розвитку підприємства; знання методів організаційного управління найманими працівниками; уміння застосовувати аналітичний та цифровий інструментарій Google.
Опис: ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ 1. Аналіз комунікаційних Гугл інструментів для процесів організування 2. Аналіз комунікаційних процесів в організації та шляхи вдосконалення документообігу. 3. Аналіз використання Гугл інструментів та підвищення ефективності робочого часу на підприємстві. 4. Аналіз цифрового, технологічного, організаційного оснащення робочих місць на підприємстві. 5. Дизайн та ергономіка в раціоналізації робочих процесів на підприємстві. 6. Економіко-організаційний зміст планування праці в менеджменті. 7. Економічна та соціальна ефективність удосконалення організації праці на підприємстві. 8. Ефективність дистанційної організації праці працівників підприємства та методи її підвищення. 9. Ефективність цифровізації управлінської праці у виробничій сфері 10. Європейський досвід зміцнення емоційного інтелекту працівників 11. Зовнішні та внутрішні передумови праці менеджерської діяльності 12. Інструктаж щодо вдосконалення організації праці на підприємстві. 13. Можливості цифровізації та раціоналізації трудового процесу на підприємстві. 14. Монотонність праці та шляхи її подолання на підприємстві. 15. Напрями мотивації працівників в контексті реалізації євроінтеграційних пріоритетів. 16. Мотиваційний моніторинг як засіб ефективного впливу на поведінку та емоційний стан працівників. 17. Організаційна культура підприємства та її відображення в соціальних мережах. 18. Організація і цифровізація автоматизованого робочого місця менеджера на підприємстві та методи його раціоналізації. 19. Організація командної взаємодії в трудовому колективі онлайн та офлайн режимі праці. 20. Організація контролю та його цифровізація на підприємстві 21. Організація навчання, стажування та підвищення кваліфікації працівників на підприємстві та перспективи її вдосконалення. 22. Організація нормування праці на підприємстві. 23. Організація паспортизації робочих місць на підприємстві та напрями її вдосконалення. 24. Організація праці керівників та підпорядкованих їм фахівців в підприємстві. 25. Організація роботи адміністративно-управлінського персоналу підприємства та методи її вдосконалення. 26. Особливості атестації робочих місць на підприємстві та напрями її вдосконалення. 27. Особливості праці окремих категорій управлінських працівників 28. Оцінка дотримання ергономічних та естетичних вимог до облаштування робочого місця. 29. Оцінювання ефективності управлінської праці у сфері послуг 30. Проблеми професійної (професійно-технічної) освіти для працевлаштування на робочі професії. 31. Проектування раціональних режимів офлайн та онлайн праці, відпочинку на підприємстві. 32. Процес делегування повноважень та відповідальності на підприємстві 33. Раціоналізація колективних форм організації праці на підприємстві. 34. Раціоналізація організації праці основних працівників підприємства. 35. Система управління розвитком персоналу і організації праці для її вдосконалення. 36. Сутність цифровізації та значення інформації в організуванні менеджменту. 37. Трудомісткість продукції підприємства та розробка заходів щодо її зниження. 38. Удосконалення організації та обслуговування робочих місць на підприємстві. 39. Удосконалення поділу праці на підприємстві. 40. Удосконалення системи трудової кооперації на підприємстві. 41. Умови праці на підприємстві та їх вплив на продуктивність праці працівників. 42. Управління організацією і цифровізацією праці на підприємстві. 43. Управління підсистемою організування праці персоналу як об’єктом 44. Характеристика цифровізації умов праці менеджера в Україні 45. Цифрові можливості використання персональних комп'ютерів для вдосконалення організації праці.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на практичних заняттях; тести; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних ідей та рішень, уточнень, доповнень, визначень, цифрові методи роботи з інструментами Google. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Загальні вимоги до тексту курсової роботи: 35 балів Наявність та чіткість формування мети і завдання курсової роботи, обґрунтованість актуальності теми 5 Відповідність логічної побудови роботи назві теми, а також поставленим цілям і завданням, пропорційність структури роботи 5 Правильність оформлення списку літератури (порядок розміщення, повнота, сучасність, відсутність помилок) 5 Наявність, якість ілюстративних матеріалів (рисунків, схем, діаграм, графіків, таблиць) у тексті роботи та відповідність їх оформлення встановленим критеріям (вимогам) 5 Правильність оформлення курсової роботи (нумерація сторінок, оформлення титульного аркуша, дотримання вимог до розміру полів, шрифту, міжрядкового інтервалу та інше), відсутність редакційних помилок 5 Повнота і відповідність висновків змісту курсової роботи 10 Вимоги до змісту курсової роботи: 45 балів Якість і глибина теоретико-методологічного аналізу проблеми. Наявність та якість критичного огляду літературних джерел. Наявність наукової полеміки. Етика цитування (наявність посилань на літературні джерела). Самостійність суджень і викладу матеріалу (наявність формулювання власної думки студента – автора курсової роботи) 20 балів Наявність, системність і глибина особистого аналізу сучасних фактичних матеріалів організації, наявність і переконливість узагальнень і висновків з аналізу, виявлення проблем і недоліків у діяльності організації за темою КР 10 балів Наявність та логічний зв’язок заходів, що пропонуються для вирішення проблеми, з проведеним у роботі аналізом фактичних матеріалів, їх актуальність та реальність. Розробка альтернативних варіантів рекомендацій, обґрунтування та розрахунок ефективності запропонованих рішень. 10 балів Наявність аналізу зарубіжного досвіду та його використання при розробці пропозицій 5 балів Захист курсової роботи (доповідь) 20 балів Володіння культурою презентації (вільне володіння текстом доповіді, наявність в структурі доповіді всіх належних елементів: вітання, представлення, обґрунтування актуальності, мети, завдань курсової роботи, викладення особисто розроблених теоретичних, проблемних, аналітичних та рекомендаційних аспектів роботи) 5 Вміння стисло (в межах регламенту), послідовно й чітко викласти сутність і результати дослідження 5 Повнота і ґрунтовність відповідей на запитання викладачів, на зауваження і пропозиції, що містяться у рецензії на курсову роботу, здатність аргументовано захищати свої пропозиції, думки, погляди 5 Наявність матеріалів, що відображають теорію, аналіз і пропозиції; ілюстративний матеріал повинен мати аналітичний характер; чітке, грамотне без будь-яких помилок оформлення 5
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бабенко А.Г. Нормування праці : навчально-наочний посібник для студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів / А.Г. Бабенко. – Дніпропетровськ : ДДФА, 2012. – 144с. 2. Економіка праці та соціально-трудові відносини: Навч. посібн. / Гриньова В.М., Шульга Г.Ю. – К., 2010. – 310с. 3. Економіка праці та соціально-трудові відносини: Підручник. / Грішнова О.А. – К., 2011. – 390с. 4. Офіс-менеджмент : навчально-методичний посібник. Бліхар В., Верескля М., Михаліцька Н. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2021. 348 с. Розвивайте освіту за допомогою простих, гнучких і безпечних інструментів із Google Workspace for Education https://edu.google.com/workspace-for-education/editions/overview/ Додатки Google Calendar. https://support.google.com/calendar/answer/7638168#zippy=%2Csee-how-to-set-working-hours Oфіційний Блоґ - Google Україна https://ukraine.googleblog.com/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).