Історія державності та культури України

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.O.011
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: кандидат історичних наук Курдина Юлія Михайлівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Створення сприятливих умов для особистісного розвитку особистості студентів у процесі формування активної громадянської позиції і почуття відповідальності у суспільстві. Курс має потенційні можливості стати чинником примирення різних моделей історичної пам’яті, засобом конструктивного суспільного діалогу про минулі та сучасні проблеми суспільного розвитку, інтеграції та консолідації українського суспільства. Ця дисципліна стимулює розвиток у студентів критичного мислення і аналізу та адекватної оцінки історико-культурної інформації, мотивації та самоідентифікації особистості на основі пізнання історії, культурної та наукової спадщини суспільства.
Завдання: -Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. -Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. -Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Результати навчання: - Асоціювати себе як члена громадянського суспільства, наукової спільноти, визнавати верховенство права, зокрема у професійній діяльності, розуміти і вміти користуватися власними правами і свободами, виявляти повагу до прав і свобод інших осіб, зокрема членів колективу; - Відтворювати моральні, культурні, наукові цінності, примножувати досягнення суспільства в соціально-економічній сфері, пропагувати ведення здорового способу життя. - Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей. -Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, оцінювати ризики прийняття управлінських рішень. -Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду у галузі професійної діяльності. -Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. -Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. -Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Українська мова (за професійним спрямуванням) Іноземна мова (за професійним спрямуванням), частина 1 Філософія
Короткий зміст навчальної програми: У контексті сучасних інтеграційних процесів в українському суспільстві вивчення студентами навчальної дисципліни «Історія державності, науки та культури України» передбачає набуття ними громадянської та соціокультурної компетентності як інтегративної якості світоглядного самовизначення особистості, забезпечуючи її професійну та громадянську самореалізацію у сучасному суспільстві. Проблеми історії науки та технічної освіти є важливою складовою курсу, що забезпечує можливість майбутніх фахівців ознайомитися із здобутками минулих поколінь для гармонійного розвитку суспільства в контексті системи “природа-людина-техніка”. Наукові та технічні досягнення володіють унікальним потенціалом впливу на темпи розвитку людства, сприяє процесам трансформації суспільства, стимулює соціально-економічні зміни, що визначають вектор розвитку цивілізації. Підготовлені фахівці мають змогу отримати стале відчуття приналежності до національної спільноти, навчаються приймати самостійні рішення, здійснювати зважений вибір, прогнозувати розвиток суспільства у майбутньому.
Опис: Територія, склад та ідентичність населення українських земель в історичній ретроспективі Ґенеза українського державотворення у Середньовіччі і Ранньомодерний час Суперечливі питання українського державотворення. Людина і спротив тоталітарним режимам у ХХ ст. Українські землі як частина європейського полікультурного простору в Х-ХІХ ст. Культурні процеси на українських землях в новітню добу. Символічний простір міста та його культура. Історія науки і технічної освіти на українських землях.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: усне та фронтальне опитування, оцінювання індивідального завдання. Екзамен – письмовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 45 балів (презентації, усні та письмові відповіді, есе «Історія мого роду»; підсумковий контроль – 55 балів (екзамен).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Максимальна кількість балів за 1 семінарське заняття - 5 балів (за доповідь, кілька доповнень, опонування). Максимальна кількість балів за індивідуальне завдання - есе "Історія мого роду" - 10 балів. Критерії, що враховуються: стиль викладу, повнота матеріалу, аналіз та джерельна база (вага кожного критерію - 2,5 бали). Отримані бали за усні відповіді на заняттях сумуються з балами за індивідуальне заняття. Під час іспиту студенти письмово виконують тестові та описові завдання з білету за тематикою курсу. Додатково можна набрати бали під час усного опитування.
Рекомендована література: 1. Аркуша О., Кондратюк К., Мудрий М., Сухий О. Час народів. Історія України XIX століття. – Львів, 2016. – 408 с. 2. Винницький М. Український Майдан, російська війна. Хроніка та аналіз Революції Гідності. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2021. – 560 с. 3. Від Реальної школи до Львівської політехніки: нариси з історії Львівської політехніки (1816–1918) / упор. О. В. Шишка. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 440 с. 4. В’ятрович В. (Не)історичні миті. Нариси про минулі сто років. – Харків: Клуб Сімейного Дозвілля, 2017. – 176 с. 5. Грицак Я. Нарис історії України. Формування модерної нації ХІХ-ХХ ст. . – К.: Yakaboo Publishing, 2019. – 656 с. 6. Історія України: суспільство, культура, державність: навч. посібник/ П.Вербицька, Я.Лисейко, І.Хома, В.Банах, Р.Кузьмин – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 268 с. 7. Історія Української держави: Гетьманат ранньомодерної доби / Відп. ред. В. Смолій. НАН України. Інститут історії України. ? К.: Арій, 2018. ? 720 с. 8. Касьянов Г. Незгодні: українська інтелігенція в русі опору 1960-80-х років. – К.: Кліо, 2019. – 272 с. 9. Патриляк І. Визвольна боротьба ОУН й УПА (1939-1960). – К.: АДЕФ-Україна, 2020, 712 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).