Ринок землі та нерухомості

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.04.E.075
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: д.т.н., проф. Губар Юрій Петрович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета - сформувати у студентів теоретико-методологічні та прикладні знання щодо експертної грошової оцінки нерухомості, забезпечити знаннями, необхідними для правильного практичного застосування методів оцінки нерухомості.
Завдання: Завдання - дати студентам необхідні знання, що дозволять їм володіти виконанням нормативної та експертної оцінки нерухомого майна. Вивчення дисципліни має підготувати студентів до подальшого творчого осмислення і вирішення конкретних практичних і методичних задач, пов’язаних з оцінкою об’єкта нерухомості у конкретних умовах. ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань. ФКС 4.2. Вибір методів, засобів та обладнання для виконання робіт з грошової оцінки нерухомості; ФКС 4.6. Проводити збір, опрацювання, зберігання, представлення і аналіз даних ринку нерухомості та угод, що укладаються на ньому, операцій з нерухомістю на аукціоні, комерційному або інвестиційному конкурсі; ФКС 4.9. Знати бази оцінки та особливості їх застосування, основи теорії вартості грошей у часі, поширені методи визначення ставок капіталізації і дисконту; ФКС 4.11. Володіти загальними вимогами до формування звіту з експертної грошової оцінки нерухомості, функціями та змістом його рецензування.
Результати навчання: РН 4.2. Знати і розуміти правову та методичну основу математичних методів і моделей при проведенні оцінки землі та нерухомого майна. РН 4.5. Демонструвати знання з організації та управління земельно-кадастровим виробництвом, роботами з оцінки земель та нерухомого майна. РН 4.6. Володіти методами геопросторових кадастрових даних для виконання управлінських рішень у сфері кадастру, землеустрою та оцінки нерухомості.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Державний земельний кадастр та оцінка нерухомості, Оцінка нерухомості.
Короткий зміст навчальної програми: У процесі оцінки генеруються та оцінюються альтернативні варіанти використання оцінюваних об’єктів приймаються рішення щодо їх оптимального використання. Результати проведеної оцінки слугують інформаційною базою для моніторингу впливу управлінських рішень на поточну і прогнозовану ринкову вартість об’єктів. Мета дисципліни - сформувати у студентів теоретико-методологічні та прикладні знання щодо експертної грошової оцінки нерухомості, забезпечити знаннями, необхідними для правильного практичного застосування методів оцінки нерухомості. Дисципліна має завдання забезпечити студентам теоретичні і практичні заняття з оцінки земель, будівель та споруд сучасними методами. Мета та завдання аналізу. Найбільш ефективне використання вільної земельної ділянки, покращеної земельної ділянки. Особливі випадки при аналізі найбільш ефективного використання земель. Метод співставлення продаж. Економічний метод. Метод співвіднесення. Метод капіталізації земельної ренти. Інвестиційний метод. Метод залишку для землі. Метод розподілення доходу. Метод розвитку. Загальні вимоги до звіту з експертної грошової оцінки нерухомості. Структура звіту з оцінки нерухомості.
Опис: Тема 1. Аналіз найкращого та найбільш ефективного використання земель. Мета та завдання аналізу. Найбільш ефективне використання вільної земельної ділянки, покращеної земельної ділянки. Особливі випадки при аналізі найбільш ефективного використання земель. Тема 2. Методичні підходи експертної грошової оцінки нерухомості Методичний підхід співставлення цін продажу подібних об’єктів (аналогів продажу). Методичний підхід капіталізації чистого доходу (дохідний підхід). Методичний підхід з урахування витрат на спорудження об’єктів нерухомого майна (витратний підхід). Тема 3. Складання звіту з експертної грошової оцінки нерухомості. Загальні вимоги до звіту з експертної грошової оцінки нерухомості. Структура звіту з оцінки нерухомості. Загальні висновки.
Методи та критерії оцінювання: • звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних і контрольних (заочна ф.н.) робіт • 4 бали або 8 балів (для практичних робі №3 і №8) - виставляються за виконання власного варіанту відповідної практичної роботи без помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні не пізніше 3 занять від дати видачі завдання до практичної роботи. Захист практичної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних задач. • 3 бали або 6 балів (для практичних робі №3 і №8) - виставляються за виконання власного варіанту відповідної практичної роботи без суттєвих помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні не пізніше 4 занять від дати видачі завдання до практичної роботи. Захист практичної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних задач. • 2 бали або 4 бали (для практичних робі №3 і №8) - виставляються за виконання власного варіанту відповідної практичної роботи без помилок (або з деякими неточностями), підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні 5-6 занять від дати видачі завдання до практичної роботи. Захист практичної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання з несуттєвими помилками, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних задач. • 1 бал або 2 бали (для практичних робі №3 і №8) - виставляються за виконання власного варіанту відповідної практичної роботи з деякими помилками, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні 7-8 занять від дати видачі завдання до практичної роботи. Захист практичної роботи на визначену кількість балів передбачає посередні знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні практичних задач.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Міжнародні стандарти оцінки; пер. з англ. С.О. Пузанка. – [ 8-ме видання]. – К.: «АртЕк», 2008. – 432 с. 2. Національний стандарт № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 10.09. 2003р. / Кабінет Міністрів України. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1440-2003-%D0%BF. 3. Національний стандарт № 2 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 № 1442 / Кабінет Міністрів України. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1442-2004-%D0%BF. 4. Методичні основи грошової оцінки земель в Україні: [навч. пос.]/ Ю. Ф. Дехтяренко, М. Г. Лихогруд, Ю. М. Манцевич, Ю. М.Палеха. К.: Профі, 2007, - 624 с. 5. Перович Л.М. Оцінка нерухомості: навч.посібник / Л.М.Перович, Ю.П.Губар. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 325с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).