Інформаційні GNSS-ресурси
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.07.E.109
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Вища геодезія та астрономія
Лектор: ст. викладач, к.т.н. Серант Оксана Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Уміння за допомогою сучасних комп'ютерних технологій створювати цифрові геопросторові моделі.
2. Уміння використовувати методичні підходи до оцінки природно-ресурсного потенціалу та його екологічно безпечних форм використання та відтворення.
3. Здатність підготувати необхідну документацію та заявки на отримання патенту та авторських свідоцтв.
4. Здатність формулювати задачі та будувати інформаційні моделі процесів опрацювання отриманих практичних даних.
5. Здатність формулювати мету і задачі моніторингових досліджень, проектувати базові моделі типових стаціонарних досліджень у становленні космічного моніторингу.
6. Здатність створювати необхідні моделі даних та розробляти специфікації на інформацію.
7. Здатність проектувати бази геопросторових даних космічного моніторингу на основі уніфікованої моделі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутникова геодезія та сферична астрономія
Методи опрацювання GNSS вимірювань
Короткий зміст навчальної програми: Інформаційні ресурси: їх види, класифікація та розвиток. Ознайомлення з останніми досягненнями у галузі використання супутникових технологій в геодезії. Пошук та використання уточнених ефемерид супутників GPS. Обмін масивами спостережень між віддаленими перманентними GNSS станціями. Використання мережі INTERNET для розв’язування різноманітних задач в області геодезії. Інформаційні ресурси в області координатно - часового забезпечення. Системи та шкали часу. Функції часу в супутникових технологіях. Бази GNSS даних: глобальні, регіональні та національні. Інформаційні ресурси фірм - виробників GNSS обладнання та програмного забезпечення. Основи роботи в мережі активних референцних GNSS станцій.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: усне фронтальне та експрес- опитування – 5% , захист звітів з лабораторних робіт -35% ,
Підсумковий контроль: екзамен (письмовакомпонента - 50 %, усна компонента - 10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Евстафьев О.В. Наземная инфраструктура ГНСС для точного позиционирования. М.: ООО «Издательство «Проспект», 2009. - 48 с.
2. Літнарович Р.М. Конструювання і дослідження математичних моделей. Модель пункту GPS спостережень. МЕГУ, Рівне, 2009, -104 с.
3. Генике А.А., Побединский Г.Г. Глобальная спутниковая система определения местоположения GPS и ее применение в геодезии. –М.: Картгеоцентр-Геодезиздат, 1999. – 272 с.
4. Мережа референцних GNSS станцій: http://zakpos.zakgeo.com.ua/
5. The International GNSS Service (IGS): http://igscb.jpl.nasa.gov/components/ prods.html
6. Understanding GPS/GNSS Principles and Applications Third Edition Elliott D. Kaplan, Christopher J. Hegarty: Artech House – Boston/London -2017, -1016 art.
4. Elliott D. Kaplan Christopher J. Hegarty. Understanding GPS/GNSS. Principles and Applications. Third Edition 2017 Artech House, ISBN-13: 978-1-63081-058-0
7. SOPAC: http://sopac.ucsd.edu/ cgi-bin/dbShowArraySitesMap.cgi
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).