Вища математика
Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.003
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обчислювальна математика та програмування
Лектор: Старший викладач
Столярчук Роксоляна Романівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
? загальні компетентності:
1) здатність вчитися і оволідавати сучасними знаннями;
2) здатність приймати обґрунтовані рішення;
? фахові компетентності :
1) здатність застосовувати відповідні математичні методи та комп’ютерне
програмне забезпечення для вирішення прикладних задач що виникають у професійній дяальності
Результати навчання: Опрацювання інформації стосовно прикладної задачі. Вибір основних та
побічних характеристик динамічної системи
- Побудова математичної моделі процесу
- Вибір та обґрунтування методів подальшого
дослідження
- Знаходження розв’язку для практичних задач які виникають в соціальних
сферах
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Елементарна математика
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна « Вища математика» складається з розділів « Основні поняття з теорії визначників та матриць» , « Елементи веторної алгебри»,« Елементи математичного аналізу »,«Елементи теорії ймовірностей та математичної статистики».
У розділі « Основні поняття з теорії визначників та матриць» розглядаються наступні теми: « Поняттявизначника. Обчислення визначника. Матриці. Операції над матрицями. Обернена матриця.
Розв’язуванн систем алгебраїчних рівннь методом Крамера та методом оберненої матриці. Матричні рівняння.».
Розділ « Елементи векторної алгебри» складається з тем « Вектор,
довжина вектора. Дії над веторами. Скалярний, векторний та мішаний добутки векторів та їхзастосування».
Розділ « Елементи математичного аналізу » складається з тем «Похідна.
Правила обчислення похідних. Диференціювання основних елементарних функцій, неявних іпараметрично заданих функцій, Дослідження функцій за допомогою похідних (монотонність, екстремум, опуклість) ».
Розділ «Елементи теорії ймовірностей та
математичної статистики» складається з тем «Елементи комбінаторики. Простір елементарних подій Класичне означення ймовірності Випадкова величина. Дискретна та неперервна випадкова величина. Числові характеристики»
Опис:
- Лінійна алгебра та
аналітична геометрія
- Математичний аналіз
- Теорія ймовірностей,
ймовірнісні процеси і
математична статистика
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на практичних заняттях, контрольної та самостійних робіт
Критерії оцінювання результатів навчання: -Поточний контроль (ПК)-30%:
- Робота на практичних
заняттях -10%
- Контрольна робота-20%
Залік- 70%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1, Пелех Я.М., Берегова Г.І., Кунинець А.В. Лінійна алгебра та аналітична
геометрія. Навчальний посібник для студентів першого (бакалаврського)
рівня вищої освіти Інституту комп'ютерних наук та інформаційних технологій за спеціальністю 186 «Видавництво та поліграфія». - Львів: 2022. - 228 с.
2.Математичний аналіз: Навчальний посібник. Ч.1.– / під ред. Ю.К. Рудавського.– Львів:Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2003.– 404 с.
3. Рудавський Ю.К. та ін. Збірник задач з математичного аналізу. Частина 2. Львів.: В-во3НУ “ЛП”, 2007
4. Жильцов О.Б.Теорія ймовірностей та математична статистика у прикладах і задачах : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О.Б. Жильцов ; за ред. Г.О. Михаліна. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. — 336 с
5. Рудавський Ю.К., Костробій П.П. та ін. Збірник задач з лінійної алгебри та аналітичної геометрії. – Львів.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).