Соціальний аудит та інспектування в системі соціальних служб

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.023
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.е.н ,доцент Зеленко Наталія Михайлівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Полягає у знайомстві студентів з основами та тенденціями соціального аудиту та інспектування в Україні та зарубіжних країнах, стану соціальних, економічних, організаційних, інформаційних та інших характеристик системи, що знаходяться в сфері аудиторської оцінки та інспектування.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК9.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК12. Здатність працювати в команді ЗК13. Здатність до міжособистісної взаємодії ЗК18. Здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення ЗК19. Здатність ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях Фахові компетентності: СК4.Здатність використовувати адміністративно-правові механізми призначення та контролю в системі соціального захисту населення СК8.Здатність використовувати методики інспекційних перевірок в системі соціального захисту населення СК11.Здатність оцінювання якості соціальних послуг
Результати навчання: 1. Ідентифікувати причинно-наслідкові зв’язки розвитку суспільства та прояви соціально-економічних проблем у різних категорій населення; 2. Застосовувати методи збору інформації: аналіз документів, опитування та спостереження; 3. Виявляти готовність до взаємодії з колегами по роботі, приймати управлінські рішення в організації роботи виконавців; 4. Визначати соціальні проблеми та потреби і причини їх виникнення, тенденції розвитку, наслідки, соціальний стан певних категорій населення;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Соціальна політика та політика соціального забезпечення Соціальне страхування Ознайомча практика
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчальної дисципліни Соціальний аудит та інспектування в системі соціальних служб передбачає отримання базових знань щодо сутності, особливостей та тенденцій розвитку соціального аудиту та інспектування,а також формування знань, практичних умінь та навичок щодо самостійної організації і проведення соціального аудиту та інспектування
Опис: Теоретичні основи соціального аудиту. Зарубіжний досвід моделей та професійні стандарти соціального аудиту. Типи соціального аудиту.Методика та методи соціального аудиту.Процес підготовки до соціального аудиту.Процес проведення соціального аудиту.Підготовка висновків за підсумками соціального аудиту.Зміст соціального інспектування.Види, методи та функції соціального інспектування.Порядок інспектування сімей, дітей та молоді, які опинились у складних життєвих обставинах.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): виконання поточних тестових завдань, виконання практичних завдань,усне опитування, індивідуальна науково-дослідна робота.Підсумковий тестовий контроль (60 %, іспит)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 балів): - виконання поточних тестових завдань(10 б), -виконання практичних завдань(20 б), - індивідуальна науково-дослідна робота(10 б). Підсумковий тестовий контроль (60 балів, іспит) Написання індивідуальної роботи вимагає дотримання наступних вимог(10б): 1. Якість джерел інформації та змісту роботи, рівень самостійності та глибина осмисленості вступу та висновків; (2 бали) 2. Рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією та поняттями; ( 2 бал) 3. Вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал. ( 2 бал) 4. Змістовність, конкретність, достатня повнота викладення питання, завершеність викладення кожної думки, усунення повторів. . ( 2 бал) 5. Якісна презентація індивідуального завдання( 1 бал) 6. Своєчасність представлення індивідуальної роботи ( 1 бал)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Лукашевич М.П., Семигіна Т.В. Соціальна робота. Теорія і практика. –К.: Каравела.–2011. –340с. 2. Кримчак Л.Ю. Посібник до навчальної дисципліни «Соціальний аудит та інспектування»/ Л.Ю. Кримчак – Дніпропетровськ: ПП Кондрашкіна, 2014. – 128 с. 3. Соціальний аудит та інспектування : підручник / Т. В. Калінеску, Т. В. Шаповалова, Г. Ліхоносова. – Луганськ: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2013. – 382 с. 4. Мазурик О.В. Основи соціального аудиту [навчальний посібник]. Київ: ФОП Халіков Р.Х., 2020. 140 с. 5. Кримчак Л.Ю. Посібник до навчальної дисципліни «Соціальний аудит та інспектування». Дніпропетровськ: ПП Кондрашкіна, 2014. 128 с. 6. Меркулова Н. В. Соціальний аудит, інспектування та консультування: [навчальний посібник] / Н. В. Меркулова, Л. М. Федорова. – Мелітополь : Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, 2016. – 90 с. 7. Соціальний аудит та інспектування: навчальний посібник / Уклад.: Г.В. Бондаренко. – Умань: ФОП Жовтий О. О., 2016. – 145 с. . 8. Гордієнко Н.І., Харламова О.В., Мізік Ю.І., Конопліна О.О/ Аудит: методика і організація: навчальний посібник. Xарків: ХНУМГ ім. О.М.Бекетова, 2017. 319 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).