Соціальний аудит та інспектування в системі соціальних служб
Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.023
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.е.н ,доцент Зеленко Наталія Михайлівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК9.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК12. Здатність працювати в команді
ЗК13. Здатність до міжособистісної взаємодії
ЗК18. Здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення
ЗК19. Здатність ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях
Фахові компетентності:
СК4.Здатність використовувати адміністративно-правові механізми призначення та контролю в системі соціального захисту населення
СК8.Здатність використовувати методики інспекційних перевірок в системі соціального захисту населення
СК11.Здатність оцінювання якості соціальних послуг
Результати навчання: 1. Ідентифікувати причинно-наслідкові зв’язки розвитку суспільства та прояви соціально-економічних проблем у різних категорій населення;
2. Застосовувати методи збору інформації: аналіз документів, опитування та спостереження;
3. Виявляти готовність до взаємодії з колегами по роботі, приймати управлінські рішення в організації роботи виконавців;
4. Визначати соціальні проблеми та потреби і причини їх виникнення, тенденції розвитку, наслідки, соціальний стан певних категорій населення;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Соціальна політика та політика соціального забезпечення
Соціальне страхування
Ознайомча практика
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчальної дисципліни Соціальний аудит та інспектування в системі соціальних служб передбачає отримання базових знань щодо сутності, особливостей та тенденцій розвитку соціального аудиту та інспектування,а також формування знань, практичних умінь та навичок щодо самостійної організації і проведення соціального аудиту та інспектування
Опис: Теоретичні основи соціального аудиту. Зарубіжний досвід моделей та професійні стандарти соціального аудиту. Типи соціального аудиту.Методика та методи соціального аудиту.Процес підготовки до соціального аудиту.Процес проведення соціального аудиту.Підготовка висновків за підсумками соціального аудиту.Зміст соціального інспектування.Види, методи та функції соціального інспектування.Порядок інспектування сімей, дітей та молоді, які опинились у складних життєвих обставинах.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): виконання поточних тестових завдань, виконання практичних завдань,усне опитування, індивідуальна науково-дослідна робота.Підсумковий тестовий контроль (60 %, іспит)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 балів):
- виконання поточних тестових завдань(10 б),
-виконання практичних завдань(20 б),
- індивідуальна науково-дослідна робота(10 б).
Підсумковий тестовий контроль (60 балів, іспит)
Написання індивідуальної роботи вимагає дотримання наступних вимог(10б):
1. Якість джерел інформації та змісту роботи, рівень самостійності та глибина осмисленості вступу та висновків; (2 бали)
2. Рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією та поняттями; ( 2 бал)
3. Вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал. ( 2 бал)
4. Змістовність, конкретність, достатня повнота викладення питання, завершеність викладення кожної думки, усунення повторів. . ( 2 бал)
5. Якісна презентація індивідуального завдання( 1 бал)
6. Своєчасність представлення індивідуальної роботи ( 1 бал)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Лукашевич М.П., Семигіна Т.В. Соціальна робота. Теорія і практика. –К.: Каравела.–2011. –340с.
2. Кримчак Л.Ю. Посібник до навчальної дисципліни «Соціальний аудит та інспектування»/ Л.Ю. Кримчак – Дніпропетровськ: ПП Кондрашкіна, 2014. – 128 с.
3. Соціальний аудит та інспектування : підручник / Т. В. Калінеску, Т. В. Шаповалова, Г. Ліхоносова. – Луганськ: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2013. – 382 с.
4. Мазурик О.В. Основи соціального аудиту [навчальний посібник]. Київ: ФОП Халіков Р.Х., 2020. 140 с.
5. Кримчак Л.Ю. Посібник до навчальної дисципліни «Соціальний аудит та інспектування». Дніпропетровськ: ПП Кондрашкіна, 2014. 128 с.
6. Меркулова Н. В. Соціальний аудит, інспектування та консультування: [навчальний посібник] / Н. В. Меркулова, Л. М. Федорова. – Мелітополь : Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, 2016. – 90 с.
7. Соціальний аудит та інспектування: навчальний посібник / Уклад.:
Г.В. Бондаренко. – Умань: ФОП Жовтий О. О., 2016. – 145 с. .
8. Гордієнко Н.І., Харламова О.В., Мізік Ю.І., Конопліна О.О/ Аудит: методика і організація: навчальний посібник. Xарків: ХНУМГ ім. О.М.Бекетова, 2017. 319 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).