Практикум з соціального забезпечення, частина 2
Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.036
Кількість кредитів: 6.50
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Шаповалова Тетяна Вікторівна, к.е.н., доцент
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
3. Здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення.
4. Здатність ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях.
5. Знання і розуміння нормативно-правової бази стосовно соціальної роботи та соціального забезпечення.
6. Здатність консультувати з питань соціального забезпечення різним групам населення, що опинилися у складних життєвих обставинах.
7. Здатність використовувати адміністративно-правові механізми призначення та контролю в системі соціального захисту населення.
8. Здатність застосовувати методики індивідуальних обрахунків адресної соціальної допомоги, методики індивідуальних обрахунків призначення субсидій, соціальної допомоги мало захищеним категоріям населення, допомоги по безробіттю.
9. Здатність використовувати методики інспекційних перевірок в системі соціального захисту населення.
10. Здатність до планування та реалізації заходів з надання адресної соціальної допомоги.
11. Знання методики індивідуальних обрахунків страхових внесків з різних видів страхування.
Результати навчання: 1. Вміння застосовувати статистичну, методичну та нормативну базу системи соціального захисту населення;
2. Використовувати механізми призначення фінансової соціальної допомоги,пенсій;
3. Застосовувати базові знання про основи економічної допомоги об’єктам соціального захисту;
4. Використовувати базові знання про принципи державної соціальної політики та шляхи соціального забезпечення населення;
5. Визначати умови соціально-економічної підтримки різних категорій населення;
6. Визначати соціальні проблеми та потреби і причини їх виникнення, тенденції розвитку, наслідки, соціальний стан певних категорій населення;
7. Визначати зміст співпраці з організаціями та установами з метою залучення їх до соціального захисту населення;
8. Приймати практичні рішення для покращення соціального добробуту та підвищення соціальної безпеки
9. Застосовувати нормативно-правову базу в захисті соціальних груп населення;
10. Використовувати відповідні наукові дослідження та застосовувати дослідницькі професійні навички у ході надання соціальної допомоги;
11. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі міждисциплінарної команди фахівців.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Правове регулювання соціального забезпечення.
2. Методи нарахування соціальних виплат.
3. Пенсійне забезпечення в Україні.
4. Методи нарахування соціальних виплат (КР).
5. Соціальне страхування.
6. Ведення професійних документів та звітність в соціальному забезпеченні.
7. Технології соціального забезпечення.
8. Організація контролю в соціальному забезпеченні.
9. Економічні основи соціального забезпечення.
10. Актуальні проблеми соціального забезпечення.
11. Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Практикум з соціального забезпечення, частина 1» буде подаватися за допомогою різних методів безпосередньо в закладах соціального захисту та соціального страхування. Оскільки студенти повинні будуть ознайомитись з їхньою структурою, завданнями та функціями підрозділів, функціональними обов’язками фахівців, взаємодія між підрозділами і документообіг та опрацювати технології нарахування і призначення різноманітних видів соціальної допомоги, велика частина цього курсу буде виконуватися у вигляді групової практичної роботи. Викладач надаватиме студентам індивідуальні консультації. Також буде застосовано консультації між студентами і супервізія (професійний супровід) викладача для опрацювання технологій і методів нарахування соціальних виплат, а також відчуття інших студентів бути залученими у процес вивчення курсу.
Опис: Тема 1. Соціальне забезпечення сім’ї
Тема 2. Соціальне забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
Тема 3. Соціальне забезпечення людей похилого віку та людей з інвалідністю
Тема 4. Соціальне забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
Тема 5. Соціальне забезпечення учасників бойових дій, осіб з інвалідністю в наслідок війни, учасників війни та членів сім’ї померлих ветеранів війни
Тема 6. Соціальне забезпечення постраждалих в наслідок отриманих травм або професійних захворювань на виробництві та тимчасової втрати працездатності
Тема 7. Соціальне забезпечення безробітних
Тема 8. Пенсійне забезпечення
Методи та критерії оцінювання: 1. Оцінювання здобувачів освіти з дисципліни «Практикум з соціального забезпечення, частина 2» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання.
2. Оцінювання проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання бакалавра зі спеціальності «Соціальне забезпечення», з використанням методів комплексної діагностики: семестровий контроль (СК) знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ).
3. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання є його тематика, завдання до практичних та індивідуальних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій.
4. Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Якість джерел інформації та змісту роботи;
2. Рівень самостійності та глибина осмисленості;
3. Рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією та поняттями(3 бали);
4. Вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал(3 бали);
5. Змістовність, конкретність, достатня повнота викладення питання, завершеність викладення кожної думки, усунення повторів;
6. Якісна презентація звіту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Пенсійний фонд України. URL: https://www.pfu.gov.ua/
Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській обл. URL: https://www.pfu.gov.ua/lv/
Державний центр зайнятості України. URL: https://www.dcz.gov.ua/
Львівський обласний центр зайнятості. URL: https://lviv.dcz.gov.ua/
Управління соціального захисту населення Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради. URL: https://city-adm.lviv.ua/lmr/office/upravlinnia-sotsialnoho-zakhystu
Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю України. URL: https://www.ispf.gov.ua/
Львівське відділення Фоду соціального захисту осіб з інвалідністю. URL: https://www.ispf.gov.ua/pro-fond/regionalni-viddilennya/lvivske-viddilennya
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).