Практичні аспекти застосування антикорупційного законодавства в установах соціального захисту та соцзабезпечення
Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.02.E.055
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.держ. у., доцент Андрейчук Станіслав Казимирович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ФКС 1.4 Знання правових наслідків нецільового використання коштів соціального призначення.
Результати навчання: ПР 2.4 Вміеея формувати та аналізувати соціальні програми державного, регіонального та місцевого рівня
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Управління соціальними процесами в громаді.
Наступні: Практикум з соціального забезпечення. Частина 1.
Технології соціального забезпечення.
Короткий зміст навчальної програми: Корупція в соціальній сфері: сутність та поняття. Антикорупційна політика. Антикорупційне законодавство України. Система запобігання корупції у публічній сфері. Засоби і механізми запобігання корупції у публічній сфері. Запобігання корупції в сфері публічних закупівель. Запобігання корупції у державних та місцевих органах. Запобігання корупції у правоохоронних і судових органах. Запобігання корупції в діяльності осіб, які прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Опис: Корупція в соціальній сфері: сутність та поняття. Антикорупційна політика. Антикорупційне законодавство України. Система запобігання корупції у публічній сфері. Засоби і механізми запобігання корупції у публічній сфері. Запобігання корупції в сфері публічних закупівель. Запобігання корупції у державних та місцевих органах. Запобігання корупції у правоохоронних і судових органах. Запобігання корупції в діяльності осіб, які прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, участь в дискусіях (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: доповідь - 5
– правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом;
– культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу);
– рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
рецензування, опонування - 3
– правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– вміння опонувати та рецензувати;
– вміння аргументувати власні судження та висновки під час наукової дискусії.
доповнення - 1
– науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей.
письмова відповідь під час аудиторної самостійної роботи - 5
– правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– сформованість загально-навчальних та предметних умінь і навичок – вміння інтегрувати та синтезувати знання з окремих змістовних модулів та тем
– розкриття причинно-наслідкових зв’язків між явищами, процесами;
– рівень осмисленості знань – вміння формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
експрес –опитування - 0,5
– коротка правильна відповідь без додаткової аргументації.
реферат та ессе - 10
– структура реферату (вступ, мінімум два пункти плану, список використаної літератури та джерел, висновки, обсяг змістовної частини мінімум 10 сторінок);
- якість джерел інформації та змісту роботи;
- рівень самостійності та глибина осмисленості вступу та висновків;
– рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією та поняттями;
– вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Про запобігання корупції: Закон України від 14.10.2014 № 1700-VII // Відомості Верховної Ради України. – 2014. – № 49. – Ст. 2056.
2. Про засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) на 2014-2017 роки: Закон України від 14.10.2014 р. № 1699-VII // Відомості Верховної Ради України. – 2014. – №46. – Ст. 2047.
Закон України "Про засади запобігання і протидії корупції", - Режим доступу : www.zakon.rada.gov.ua/go/3206-17
3. Закон України про визнання такими, що втратили чинність, деяких за- конів України щодо запобігання та протидії корупції. - Режим доступу : http:// www.president.gov.ua/documents/12835.html
4. Корупція в Україні: причини поширення та механізми протидії. Зелена книга державної політики / [С. В. Дрьомов, Ю. Г. Кальниш, Д. Б. Клименко та ін.]. - К. : ДП "НВЦ "Пріоритети", 2010. - 88 с.
5. Закон України про доступ до публічної інформації. - Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=293917
6. Адміністративна відповідальність за корупційні правопорушення: наук.-практ. посіб. / О.Л. Копиленко, З.А. Загиней, О.Н. Ярмиш та ін.; за заг. ред. Ю.М. Дьоміна. - К.: Національна академія прокуратури України, 2014. – 304 с.
7. Василевська Т. Е. Етика державних службовців і запобігання конфлікту інтересів : навч.-метод. матеріали / Т. Е. Василевська ; уклад. О.М. Руденко. – К. : НАДУ, 2013. – 76 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).