Інвестиційні технології в соціальному забезпеченні

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.02.E.058
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: старший викладач Дудок Катерина Степанівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета полягає у формуванні універсального фахівця, який здатен розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі професійної діяльності соціального забезпечення або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Тобто формування у студентів системи спеціальних знань у сфері організації та розвитку соціальних підприємницьких ініціатив, набуття уміння планування, аналізу та реалізації бізнес-проектів у сфері соціального підприємництва за умов формування соціально орієнтованої ринкової економіки.
Завдання: ФКС 2.3. Знання особливості формування соціальних інвестицій в соціальному захисті.
Результати навчання: ПР 2.3. Визначати вплив соціальних інвестицій на рішення проблем суспільства, організацій або громад, здійснювати пошук і впровадження інвестицій в соціальну сферу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1.Практикум з соціального забезпечення 2. Соціальне підприємництво 3. Технології соціального забезпечення
Короткий зміст навчальної програми: Суспільно-політичні та соціально-економічні перетворення в Україні потребують вирішення широкого кола питань, пов’язаних з розбудовою держави, формування в ній соціально орієнтованої ринкової економіки, розвиненою системою соціальних стандартів і гарантій для кожного її громадянина незалежно від місця проживання. Інвестиційні технології є актуальною моделлю, що генерує інноваційні рішення сучасних проблем. Саме воно, здійснюючи важливі конструктивні функції економічної діяльності сучасного бізнесу, є важливим механізмом підвищення рівня соціально-економічного розвитку України. Курс «Інвестиційні технології в соціальному забезпеченні» передбачає вивчення суті та механізму функціонування такої категорії, як інвестування, ознайомлення із сутністю та теоретичними засадами інвестиційної діяльності; застосуванні методичного інвестиційного інструментарію, формуванні теоретичної та методологічної бази, необхідної для оволодіння практикою фінансового, реального, інноваційного та іноземного інвестування, вироблення уміння опрацювати та аналізувати доцільність реалізації інвестиційних проектів в умовах невизначеності, правильно визначати методи фінансування інвестиційної діяльності в соціальному забезпеченні та напрямки державного регулювання. Отож, курс «Інвестиційні технології в соціальному забезпеченні» формує у студентів систему спеціальних знань у сфері обсягів та напрямів інвестиційного капіталовкладення, особливості функціонування різних інвестиційних ринків та суб'єктів інвестиційної діяльності; розраховувати основні показники ефективності капіталовкладень, визначати доцільність інвестиційних дій в процесі здійснення підприємницької діяльності у соціальній сфері.
Опис: Економічна сутність інвестування. Інвестиційний процес і його учасники. Пріоритетні галузі для іноземного інвестування соціальних закладів. Економічний зміст фінансування соціальних закладів. Об’єкти інвестиційної політики в соціальних закладах. Особливості інвестиційного процесу в соціальних закладах. Інвестиційна програма розвитку соціальних закладів. Формування інвестиційної стратегії соціальних закладів. Фінансування інвестиційної діяльності в соціальних закладах. Принципи державної інвестиційної політики системи соціального захисту населення. Органи державного регулювання інвестиційної політики в соціальних закладах. Інноваційні важелі удосконалення системи соціального захисту населення.
Методи та критерії оцінювання: • робота на практичних заняттях (усне опитування, участь у дискусіях та інтерактивних вправах), індивідуальна контрольна робота (40%) • підсумкова контрольна робота (екзамен): письмова форма (60%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Доповідь - 4 бали – якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; – правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом; – культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу); – рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки. Виконання інтерактивних вправ чи аналіз випадку - 4 бали - послідовність вирішення ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі; - підходи до вирішення ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі; - якість розв’язання ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі; - розкриття причинно-наслідкових зв’язків між явищами і процесами під час розв’язання ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі. Рецензування, опонування - 2 бали – правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань; – вміння аргументувати власні судження та висновки під час наукової дискусії. Доповнення - 1 бал – науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Бардиш, Г., О.(2004) Проектний аналіз: підручник для студ. вищих навч. закл. Львів: ЛБІ НБУ Батенко, Л., П.(2003). Управління проектами: навч. Посібник. Київ: КНЕУ. Бланк, И., А. (2013). Управление инвестициями предприятия. Київ: Ника-Центр, Эльга. Бланк, И., А. (2015). Инвестиционный менеджмент Київ: МН «ИТЕМ» ЛТД. Борщ, Л., М. (2005). Інвестування: теорія і практика: навч. посібник. Київ: Знання. Єрмошенко, М.,М.,& Плужников, І.О. (2014). Аналіз і оцінка інвестиційних проектів: навч. Посібник. Київ: Національна академія управління. Калінеску, Т., В., Шаповалова, Т.,В.& Ліхоносова, Г.,С.(2013). Інвестиційна політика в соціальних закладах : підручник. Луганськ: вид-во СНУ ім. В. Даля, Бабець, Є. ,К., & Гузенко О.П.(2013). Теорія капітального інвестування: навч. Посібник. Донецьк: Наука і освіта. Барановський, О. І. (2004). Фінансова безпека в Україні (методологія оцінки та механізми забезпечення): монографія. Київ: КТНЕУ. Верба, В., А., & Загородніх, О.,А. (2015). Проектний аналіз: підручник. Київ: КНЕУ. Верба, В., А., Гребешкова, О.,М.,& Востряков О.В. (2012). Проектний аналіз: навч.-метод. посіб. для самост. вивчення дисципліни. Київ: КНЕУ. Гайдис, Н., М. (2012). Інвестування: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. Львів: ЛБІ НБУ. Гуткевич, С., О.(2016). Інвестування: теорія і практика: навч. посібник для студ. вищ. навч. Закладів. Київ: Вид-во Європейського університету.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).