Моніторинг і оцінювання соціальних програм і проєктів
Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.027
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: старший викладач Дудок Катерина Степанівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК 4. Здатність планувати та управляти часом.
ЗК 8. Навички використання інформаційних і комунікаційних
технологій.
ЗК 9. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 10. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК 13. Здатність до міжособистісної взаємодії.
ЗК 14. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
Фахові компетентності:
ФК 1. Здатність аналізувати суспільні процеси пов’язані з соціальним розвитком держави.
ФК 5. Здатність до співпраці у міжнародному середовищі та
розпізнавання міжкультурних проблем у професійній практиці.
ФК 6. Вміння планування та звітності в системі соціального
забезпечення населення.
ФК 9. Здатність до планування та реалізації заходів з проведення
моніторингу і інспектування.
Результати навчання: 1. Застосовувати методи збору інформації: аналіз документів, опитування та спостереження;
2. Вміння застосовувати статистичну, методичну та нормативну базу системи соціального захисту населення;
3. Виявляти готовність до взаємодії з колегами по роботі, приймати управлінські рішення в організації роботи виконавців;
4. Аналізувати ефективність соціально-економічної підтримки населення та здійснювати відповідну корекцію в межах компетентності;
5. Визначати зміст співпраці з організаціями та установами з метою залучення їх до соціального захисту населення;
6. Пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
7. Використовувати відповідні наукові дослідження та застосовувати дослідницькі професійні навички у ході надання соціальної допомоги.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Технології соціального забезпечення
2. Державне регулювання соціальної сфери
3. Методологія і методи соціальних досліджень
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Моніторинг і оцінювання соціальних проектів» передбачає осмислити здобувачами освіти роль оцінювання розвитку як інструмента забезпечення інформованості при розробленні та впровадженні як окремих політик і програм, так і систем управління в цілому. Оцінка може бути потужним інструментом державного управління, здатним покращити роботу урядів та організацій, а також досягнення ними результатів.
Вивчення дисципліни передбачає роботу здобувача освіти на лекційних заняттях, та виконання практичних завдань з кожної теми.
Виклад теоретичних і практичних завдань моніторингу і оцінювання соціальних проектів повинен супроводжуватись тісною співпрацею викладача та здобувачів освіти, що значно підвищує рівень ефективності засвоєння знань.
Опис: Загальний огляд моніторингу та оцінки: основні поняття, цілі, основні компоненти. Культура моніторингу і оцінювання. Рутинний та періодичний моніторинг в цілях моніторингу і оцінювання. Індикатори моніторингу і оцінювання: створення, розрахунок та відбір. Логічна модель і теорія змін в моніторингу і оцінюванні. Види та методи оцінки. Використання даних для покращення якості програм. Мета зміцнення спроможності з моніторингу і оцінки. Вимірювати потенціал з моніторингу і оцінки на індивідуальному, організаційному та системному рівнях. Підходи до вимірювання спроможності з моніторингу і оцінки. Плановий підхід. Підхід на основі комплексних адаптивних систем. Комбінований підхід вимірювання спроможності з моніторингу і оцінки. Проблеми вимірювання потенціалу моніторингу і оцінки. Індикатори та встановлення цілей. Цикл використання даних та системи даних, типи та джерела даних. Використання даних для покращення якості проектів.
Методи та критерії оцінювання: Опрацювання кейсів (40%)
Підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Доповідь - 4 бали
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом;
– культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу);
– рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
Виконання інтерактивних вправ чи аналіз випадку - 4 бали
- послідовність вирішення ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі;
- підходи до вирішення ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі;
- якість розв’язання ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі;
- розкриття причинно-наслідкових зв’язків між явищами і процесами під час розв’язання ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі.
Рецензування, опонування - 2 бали
– правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– вміння аргументувати власні судження та висновки під час наукової дискусії.
Доповнення - 1 бал
– науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Імас Л., Ріст Р. К. Шлях до результатів. Планування та проведення ефективних оцінювань розвитку / Лінда Дж. Морра Імас, Р. К. Ріст - Київ. – 2015. – 580 с.
Глосарій термінів з моніторингу та оцінювання. / Горошко А., Нарчинська Т., Озимок І., Тарнай В.– Київ: Українська асоціація оцінювання, 2014 – 32 с.
Моніторинг та оцінка програм і проектів. Практичний посібник / Ольга Морозова, Ольга Варецька, Деніел Джонс, Пепукай Чікуква, Тетяна Салюк. - Київ,”Оранта”, 2008.
Посібник з моніторингу – Практичні рекомендації щодо впровадження ефективного моніторингу регіонального розвитку в Україні / Проект “Підтримка сталого регіонального розвитку в Україні” EuropeAid/125234/C/SER/UA. – К., 2011..
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).