Ринок праці та зайнятості

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.01.E.048
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к. держ. у., доц. Андрейчук Станіслав Казимирович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: - набутті навичок аналізу ринку праці; - розумінні політики зайнятості у сфері забезпечення зайнятості населення; - вивченні інституційних механізмів регулювання зайнятості; - вивченні національного законодавства, що стосується питання зайнятості та ринку праці; - вивченні ролі центрів зайнятості та форм працевлаштування.
Завдання: Визначати зміст співпраці з антикорупційними органами для усунення соціальних передумов корупції, причин та умов корупційних діянь.
Результати навчання: 1. Розробляти регламентуючу документацію з соціального забезпечення, страхування, зайнятості, тощо; 2. Розробляти заходи з вдосконалення системи соціального захисту; 3. Застосовувати свої знання та розуміння для здійснення професійної діяльності у сфері соціального забезпечення, спрямованої на соціально - економічні зміни; 4. Застосовувати свої знання для фахового консультування споживачів послуг соціального забезпечення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пре реквізити • Навчальна практика Корреквізити • Технології соціального забезпечення. • Пенсійне забезпечення в Україні. • Ведення професійних документів та звітність в соціальному забезпеченні.
Короткий зміст навчальної програми: Зайнятість та її основні форми. Безробіття: сутність, причини, основні типи і форми. Світові тенденції зайнятості. Ринок праці як сфера забезпечення зайнятості населення. Особливості функціонування ринку праці в Україні. Механізм функціонування ринку праці в системі забезпечення зайнятості населення. Закордонний досвід та альтернативні структури, що сприяють зайнятості. Шляхи підвищення рівня зайнятості та захисту безробітних.
Опис: Зайнятість та її основні форми. Безробіття: сутність, причини, основні типи і форми. Трудове законодавство в Україні. Безробіття: сутність, причини, основні типи і форми. Служби зайнятості. Шляхи підвищення рівня зайнятості та захисту безробітних. Світові тенденції зайнятості
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: доповідь - 5 – правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань; – якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; – правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом; – культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу); – рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки. рецензування, опонування - 3 – правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань; – вміння опонувати та рецензувати; – вміння аргументувати власні судження та висновки під час наукової дискусії. доповнення - 1 – науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей. письмова відповідь під час аудиторної самостійної роботи - 5 – правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань; – якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; – сформованість загально-навчальних та предметних умінь і навичок – вміння інтегрувати та синтезувати знання з окремих змістовних модулів та тем – розкриття причинно-наслідкових зв’язків між явищами, процесами; – рівень осмисленості знань – вміння формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки. експрес –опитування - 0,5 – коротка правильна відповідь без додаткової аргументації. реферат та ессе - 10 – структура реферату (вступ, мінімум два пункти плану, список використаної літератури та джерел, висновки, обсяг змістовної частини мінімум 10 сторінок); - якість джерел інформації та змісту роботи; - рівень самостійності та глибина осмисленості вступу та висновків; – рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією та поняттями; – вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Іванов Л.В. Державне регулювання зайнятості: Навчальний посібник. – Одеса: ОНЕУ, 2015. – 264с. 2.Волкова О. В. Ринок праці : навч. посіб. / О. В. Волкова. – К. : ЦУЛ, 2007. – 624 с. 3.Васильченко В.С. Державне регулювання зайнятості: Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 2003. — 252 с. 4.Федоренко В. Г. Політична економія: Підручник / В.Г. Федоренко. – 2-ге вид. – К.: Алерта, 2015. – 487 с. 5.Економіка праці та соціально-трудові відносини: підручник / [А.М. Колот, О.А. Грішнова, О.О. Герасименко та ін.]; за наук. ред. д-ра екон. наук, проф. А.М. Колота. — К.: КНЕУ, 2009. — 711с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).