Ринок праці та зайнятості
Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.01.E.048
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к. держ. у., доц. Андрейчук Станіслав Казимирович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Визначати зміст співпраці з антикорупційними органами для усунення соціальних передумов корупції, причин та умов корупційних діянь.
Результати навчання: 1. Розробляти регламентуючу документацію з соціального забезпечення, страхування, зайнятості, тощо;
2. Розробляти заходи з вдосконалення системи соціального захисту;
3. Застосовувати свої знання та розуміння для здійснення професійної діяльності у сфері соціального забезпечення, спрямованої на соціально - економічні зміни;
4. Застосовувати свої знання для фахового консультування споживачів послуг соціального забезпечення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пре реквізити
• Навчальна практика
Корреквізити
• Технології соціального забезпечення.
• Пенсійне забезпечення в Україні.
• Ведення професійних документів та звітність в соціальному забезпеченні.
Короткий зміст навчальної програми: Зайнятість та її основні форми. Безробіття: сутність, причини, основні типи і форми. Світові тенденції зайнятості. Ринок праці як сфера забезпечення зайнятості населення. Особливості функціонування ринку праці в Україні. Механізм функціонування ринку праці в системі забезпечення зайнятості населення. Закордонний досвід та альтернативні структури, що сприяють зайнятості. Шляхи підвищення рівня зайнятості та захисту безробітних.
Опис: Зайнятість та її основні форми. Безробіття: сутність, причини, основні типи і форми. Трудове законодавство в Україні. Безробіття: сутність, причини, основні типи і форми. Служби зайнятості. Шляхи підвищення рівня зайнятості та захисту безробітних. Світові тенденції зайнятості
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: доповідь - 5
– правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом;
– культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу);
– рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
рецензування, опонування - 3
– правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– вміння опонувати та рецензувати;
– вміння аргументувати власні судження та висновки під час наукової дискусії.
доповнення - 1
– науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей.
письмова відповідь під час аудиторної самостійної роботи - 5
– правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– сформованість загально-навчальних та предметних умінь і навичок – вміння інтегрувати та синтезувати знання з окремих змістовних модулів та тем
– розкриття причинно-наслідкових зв’язків між явищами, процесами;
– рівень осмисленості знань – вміння формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
експрес –опитування - 0,5
– коротка правильна відповідь без додаткової аргументації.
реферат та ессе - 10
– структура реферату (вступ, мінімум два пункти плану, список використаної літератури та джерел, висновки, обсяг змістовної частини мінімум 10 сторінок);
- якість джерел інформації та змісту роботи;
- рівень самостійності та глибина осмисленості вступу та висновків;
– рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією та поняттями;
– вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Іванов Л.В. Державне регулювання зайнятості: Навчальний посібник. – Одеса: ОНЕУ, 2015. – 264с.
2.Волкова О. В. Ринок праці : навч. посіб. / О. В. Волкова. – К. : ЦУЛ, 2007. – 624 с.
3.Васильченко В.С. Державне регулювання зайнятості: Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 2003. — 252 с.
4.Федоренко В. Г. Політична економія: Підручник / В.Г. Федоренко. – 2-ге вид. – К.: Алерта, 2015. – 487 с.
5.Економіка праці та соціально-трудові відносини: підручник / [А.М. Колот, О.А. Грішнова, О.О. Герасименко та ін.]; за наук. ред. д-ра екон. наук, проф. А.М. Колота. — К.: КНЕУ, 2009. — 711с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).