Гігієна, діагностика людини та екомоніторинг
Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 6.162.00.O.002
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: доцент Петріна Романа Омелянівна
доцент Конечна Роксолана Тарасівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати основні означення, поняття і характеристики джерел водопостачання, грунту, повітряного середовища, гігієнічну характеристику продуктів харчування та гігієни праці;
• вміти давати гігієнічно-санітарну характеристику чинників довкілля на виробничого середовища, їх несприятливого впливу на організм людини та профілактики їх шкідливої дії
• мати уявлення про основні методи досліджень факторів довкілля та показників здоров’я людини
• розуміти сучасні поняття здоров?я, норми стану органів та функціональних систем організму, хворобу, етіологію та патогенез.
• знати основи та сучасні методи діагностики стану організму людини.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: загальноосвітній рівень
корекевізити: загальна та неорганічна хімія, мікробіологія, токсикологічна хімія
Короткий зміст навчальної програми: Гігієна, навколишнє середовище і здоров’я. Гігієнічне нормування. Історія розвитку гігієни. Гігієна повітряного середовища. Гігієна води і водопостачання населених місць. Гігієна грунту і очистка населених місць. Гігієна харчування. Харчові отруєння та їх профілактика. Гігієна праці. Здоровий спосіб життя і питання особистої гігієни. Виробнича санітарія. Дезінфекція. Дезінсекція. Дератизація. Екомоніторинг.
Соматоскопія. Антропометрія.Методи діагностики функціонального стану систем організму. Цитологічні та цитогенетичні методи діагностики.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних занять, усне опитування, контрольна робота (30%)
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Даценко І.І., Габович Р.Д. Загальна гігієна з основами екології. –К.: Здоров’я, 1999. - 692 с.
2. Загальна гігієна: навчальний посібник /І.В.Сергета, Б.Р.Бойчук, С.О.Латанюк та ін. -Тернопіль: Укрмедкнига, 1999. -133 с.
3. Загальна гігієна: Посібник для практичних занять /За загальною ред. Даценко 1.1.— Львів: Світ, 2001. — 472 с.
4. Мізюк М.І. Гігієна: Підручник. – К.: Здоров’я, 2002. – 288 с.
5. Мізюк М.І. Гігієна: Посібник для практичних занять. – К.: Здоров’я, 2002. – 256 с.
6. Гигиена и производственная санитария / Л.С.Стрельников, В.В.Чикиткина, О.П.Стрилец и др. – Х.: Изд-во НФаУ, 2006. – 400 с
7. Лаповець Л.Є., Лебедь Г.Б., Ястремська О.О. Клінічна лабораторна діагностика: підручник. – Всеукраїнське спеціалізоване видавництво «Медицина», 2019. – 472 с.: 32 кольор. вкл.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).