Маркетинг та товарознавство в біотехнології
Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 6.162.01.E.055
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: д.е.н., к.х.н., с.н.с., професор Василюк Софія Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність застосовувати комерційний та економічний контексти для проектування біотехнологічних і фармацевтичних виробництв, та здійснювати менеджмент і маркетинг продукції біотехнологічного виробництва
Результати навчання: Вміти оцінювати тенденції виробництва та ринку
збуту біопродукції і здійснювати менеджмент та маркетинг
біопродукції та економічний аналіз біотехнологічних
виробництв.
Здатність використання різноманітних методів, зокрема
сучасних інформаційних технологій, для ефективно
спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати
відповідні рішення.
Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити —
Нормативне забезпечнння біотехнологічних виробництв
Загальна біотехнологія
Кореквізити —
Економіка та організація біотехнологічних виробництв (підприємництво та менеджмент)
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає короткий системний виклад фундаментальних прийомів маркетингу, які здійснюються шляхом дослідження ринку, аналізу можливостей підприємства, розроблення стратегії та тактики маркетингової діяльності, а також ознайомлення із законами України та іншими нормативними документами, які регламентують маркетингову діяльність.
Інформація лекційного курсу обґрунтовує необхідність застосування маркетингових, конструкторських та технологічних прийомів для створення конкурентоспроможного продукту та розкриває базові знання із товарознавства товарів для визначення їхньої споживчої вартості та фактори, що забезпечують споживчі властивості товарів. Матеріал курсу складається із двох змістовних модулів, які розкривають базові поняття маркетингу та товарознавства із врахуванням 6 специфіки ринку продуктів біотехнологічного виробництва, зокрема ринку лікарських засобів та товарів медичного призначення.
Опис: Маркетинг. Основні поняття, функції та суб'єкти маркетингу. Цілі маркетингової діяльності. Сутність та розвиток маркетингової концепції. Модель маркетингової діяльності. Маркетингова інформаційна система. Комплексне дослідження ринку. Маркетингова товарна політика. Маркетингова цінова політика. Маркетингова збутова політика. Маркетингова політика комунікацій.Управління маркетинговою діяльністю. Історія виникнення і розвитку товарознавства. Асортимент. Основні поняття та класифікація, властивості і показники асортименту товару. Управління асортиментом. Товарознавча класифікація товарів. Кодування товарів. Штрихове кодування товарів. Види і засоби інформації про товар.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр.
Поточний контроль здійснюється під час лекцій і практичних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у формі: виконання і захисту контрольної роботи, виконання індивідуальної роботи відповідно до переліку рекомендованих тем та експрес-опитування на практичних заняттях.
Семестровий контроль проводиться у формі диференційованого заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Індивідуальне завдання (усна доповідь з презентацією) відповідно до переліку рекомендованих тем - 15
Контрольна робота- 20
Письмово-усний експрес контроль - 65
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Методичні рекомендації до практичних занять та самостійної роботи з навчальної дисципліни «Товарознавство» (для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти всіх форм навчання спеціальності 241 – Готельно-ресторанна справа) / Харків. нац. ун-т. міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова ; уклад. І. В. Сегеда. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2023. – 62 с.
2. Маркетинг: теоретичні основи маркетингу : навчально-методичний комплекс [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студентів спеціальності 075 «Маркетинг» / Зозульов О.В., Царьова Т.О.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 100 с.
3. Титаренко Л.Д. Теоритичні основи товарознавства: Навчальний посібник. - К.: Центр навчальної літератури, 2003. - 227 с.
4. Власова А.В. Основи товарознавства непродовольчих товарів: Навчальний посібник. - К.: Центр навчальної літератури, 2006. - 208 с.
5. Грисадов В.І., Оридорога Л.М., Винник О.В. Фармацевтичне і медичне товарознавство: Посіб. для студ. вищ. навч закл. - Х.: Вид-во НФАУ; Золоті сторінки, 2002. - 160 с.
6. Оснач О.Ф. Товарознавство: Навчальний посібник. - К.: Центр навчальної літератури, 2004. - 219 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).