Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 6.162.00.O.047
Кількість кредитів: 7.50
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: Керівник бакалаврської кваліфікаційної роботи
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: - систематизація, закріплення, розширення теоретичних i практичних знань та вмінь зі спеціальності та застосування їх під час виконання конкретних наукових, проектних, технічних, економічних, виробничих та інших завдань; - розвиток навиків самостійної роботи й оволодіння методикою дослідження та експерименту, пов'язаних з темою роботи.
Завдання: - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. - Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі біотехнології та біоінженерії. - Здатність здійснювати аналіз нормативної документації, для забезпечення інженерної діяльності галузі біотехнології. - Здатність врахування комерційного та економічного контексту при проектуванні виробництв біотехнологічних продуктів різного призначення (промислового, харчового, фармацевтичного, сільськогосподарського тощо). - Здатність використовувати методології проектування виробництв біотехнологічних продуктів різного призначення, проводити техніко-економічну оцінку виробництва, науково-технічних розробок. - Здатність обирати і використовувати відповідне обладнання, інструменти та методи для реалізації та контролю процесів та виробництв біотехнологічних продуктів різного призначення. - Здатність складати технологічні схеми виробництв виробництв біотехнологічних продуктів різного призначення. - Здатність складати апаратурні схеми виробництв біотехнологічних продуктів різного призначення.
Результати навчання: - Вміти здійснювати техніко-економічне обґрунтування виробництва біотехнологічних продуктів різного призначення (визначення потреби у цільовому продукті і розрахунок потужності виробництва). - Вміти обґрунтувати вибір біологічного агента, складу поживного середовища і способу культивування, необхідних допоміжних робіт та основних стадій технологічного процесу методами та способами культивування, біосинтезу, біотрансформації, біоіндикації та біотестування біооб’єктів. - Базуючись на знаннях, одержаних під час практики на підприємствах, вміти здійснювати продуктовий розрахунок і розрахунок технологічного обладнання, визначати організаційно-структурні параметри виробництва та проводити їх оптимізацію. - Вміти складати матеріальний баланс на один цикл виробничого процесу, специфікацію обладнання та карту постадійного контролю з наведенням контрольних точок виробництва. - Вміти здійснювати обґрунтування та вибір відповідного технологічного обладнання і графічно зображувати технологічний процес відповідно до вимог нормативних документів з використанням знань, одержаних під час практичної підготовки. - Вміти розраховувати основні критерії оцінки ефективності біотехнологічного процесу (параметри росту біологічних агентів, швидкість синтезу цільового продукту, синтезувальна здатність біологічних агентів, економічний коефіцієнт, вихід цільового продукту від субстрату, продуктивність, вартість поживного середовища тощо).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Процеси та апарати біотехнологічних виробництв; Проектування та устаткування біотехнологічних виробництв; Математичне моделювання мікробіологічних процесів; нормативне забезпечення біотехнологічних виробництв; Економіка та організаціябіотехнологічних виробництв; Основи охорони праці та безпека життєдіяльності. кореквізити: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Обгрунтування теми та мети бакалаврської кваліфікаційної роботи. Характеристика сировини, продуцента та готової продукції. Матеріальні розрахунки. Технологічні розрахунки, вибір обладнання та проектівання апаратурно-технологічної схеми. Теплові розрахунки та креслення основного апарату. Охорона праці. Економічна частина. Висновки. Список використаної літератури. Додатки (презентація).
Опис: Вступ. Характеристика сировини, продуцента та готової продукції. Блок-схема виробництва. Матеріальний розрахунок. Технологічний розрахунок. Специфікація технологічного обладнання. Опис технологічної схеми. Тепловий розрахунок. Економічна частина. Охорона праці. Висновки. Список використаної літератури. Додатки (презентація).
Методи та критерії оцінювання: Попередній захист бакалаврської кваліфікаційної роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - оцінка обгрунтування теми, мети, актуальності; перевірка правильності виконаних розрахунків та технічних креслень, внесених пропозицій, оригінальних рішень, тощо. Підсумковий контроль - попередній захист бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Технологічне обладнання біотехнологічної і фармацевтичної промисловості: підручник [для вищ. навч. закл.] / Стасевич М.В., Милянич., А.О., Стрельников Л.С., Крутських Т.В, Бучкевич І.Р., Зайцев О.І., Гузьова., І.О., Стрілець О.П., Гладух Є.В., Новіков В.П. – Львів: «Новий Світ-2000», 2018. –410 с. 2. Обладнання технологічних процесів фармацевтичних та біотехнологічних виробництв: навч. посібник для студ. вищ. навч. заклад. / М. В. Стасевич, А. О. Милянич, І. О. Гузьова [та ін.]; за ред. В. П. Новікова. — Вид. 2-ге, стереотип. — Вінниця: Нова Книга, 2016. — 408 с. 3. Процеси і апарати хіміко-фармацевтичної промисловості. Навч посібник для фарм і хім спец. / Сидоров Ю.І., Чуєшов В.І., Новіков В.П. - Вінниця: Нова Книга, 2009. -816 с. 4. Сидоров Ю.I., Влязло Р.Й., Новiков В.П. Процеси і апарати мікробіологічної тa фармацевтичної промисловості. / Львів: Iнтелект-Захiд, 2008. — 737 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).