Навчальна практика

Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 6.162.00.O.015
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: доц. Паращин Жанна Дмитрівна, доц. Курка Марія Северинівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - знати основні правила безпечного ведення біотехнологічного процесу, особливості застосування та принципи роботи різних апаратів і процеси, що відбуваються в кожному з них; - знати санітарні та екологічні вимоги до біотехнологічних виробництв, методи забезпечення та контролю асептики в біотехнологічній промисловості; - вміти застосовувати отримані теоретичні знання про використання мікроорганізмів на основних біотехнологічних виробництвах фармацевтичного, харчового, сільськогосподарського, екологічного спрямування; - вміти аналізувати якість кінцевих продуктів та специфіку їх отримання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: - Вступ до фаху. Історія біотехнології та біоетика Кореквізити: - кореквізити – Анатомія, фізіологія діагностика людини, Гігієна та асептика і екомоніторинг,
Короткий зміст навчальної програми: Ознайомлення з виробничими технологічними процесами біотехнологічних підприємств (історія та структура підприємства, продукція, техніка безпеки на виробництві).
Методи та критерії оцінювання: - правильне оформлення звіту і завдання практики, повнота викладення матеріалу (40 балів), акуратність оформлення, застосування схем, ілюстрацій (10 балів) (50%); - усний захист звіту по практиці (50 балів) (50%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Технологічне обладнання біотехнологічної і фармацевтичної промисловості: підручник [для вищ. навч. закл.] / М. В. Стасевич, А. О. Милянич, Л. С. Стрельников, Т. В. Крутських, І. Р. Бучкевич, О. І. Зайцев, І. О. Гузьова, О. П. Стрілець, Є. В. Гладух, В. П. Новіков. – Львів: «Новий Світ-2000», 2016. – 410 с. 2. Общая технология микробиологических производств / М. С. Мосичев, А. А. Складнев, В. Б. Котов.–М.: Легкая и пищевая промышленность, 1982. – 264 с. 3.Швед О.В., Миколів О.Б., Комаровська-Порохнявець О.З., Новіков В.П. Екологічна біотехнологія. Кн.І.,Кн.ІІ, – Львів: НУ “ЛП”.- 2010.– 424 с.; 368с. 4.Бондар І.В., Гуляєв В.М. Основи біотехнології. Монграфія. - Дніпродзержинск: ДДТУ - 2009. - 444с. 5. Евтушенков А.Н, .Фомичев Ю.К.. Введение в биотехнологию. Курс лекций. - Минск: БГУ. - 2002. 6. Глик Б., Пастернак Дж. Молекулярная биотехнология. Принципы и применение. Пер. с англ. - М.: Мир – 2002 -589с. 7.Кравців Р.Й., Буцяк В.І., Колотницький А.Г. Біотехнологія: вчора, сьогодні, завтра.-Львів, 2008.- 6 с.