Комп'ютерна інженерна графіка
Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 6.162.00.O.012
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Бойко Олександр Омелянович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Теоретичні побудови графічних моделей (зображень) методик прямокутного проеціювання елементів просторових форм: точок, прямих, площин, окремих ліній та поверхонь.
2. Розв’язувати задачі на взаємну належність і взаємний перетин (геометричних фігур), на визначення натуральної величини окремих геометричних фігур.
3. Виконувати побудову зображень (видів, розрізів, січень, ізометричних і диметричних поверхонь) на кресленнях і ескізах деталей збірних одиниць з натури за кресленнями збірної одиниці використанням умовностей із стандартів.
4. Нанести розміри на робочих кресленнях і ескізах деталей.
5. Оформляти креслення деталей, збірних одиниць, специфікацію у відповідності вимогам стандартів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Геометрія, креслення
Короткий зміст навчальної програми: Мета вивчення дисципліни «інженерна комп’ютерна графіка» — навчити майбутніх фахівців з метрології читати і виконувати креслення деталей машин, механізмів і споруд; аналізувати геометричні форми предметів, абстрактно, логічно та просторово мислити.
Дисципліна складається з двох розділів: «Інженерна графіка» та «Комп’ютерна графіка».
У розділі «Інженерна графіка» вивчається теорія систем проекцій, властивості зображених елементарних фігур, способи та алгоритми розв’язання комплексних та метричних задач позиційного та метричного характеру. Методи нарисної геометрії дають змогу досягти наочності зображень.
Теми розділу: Предмет нарисної геометрії; завдання точки, прямої, площини і многогранників на комплексному кресленні Монжа; поверхні обертання, многогранники; Конструкторська документація; оформлення креслень; елементи геометрії деталей; зображення, написи, позначення; аксонометричні проекції деталей; зображення і позначення елементів деталей; зображення і позначення різьби; робочі креслення деталей; виконання ескізів деталей машин; зображення складальних одиниць; деталювання складального креслення виробів.
У розділі «Комп’ютерна графіка» розглядаються питання зображення проекційним способом технічних виробів, вузлів та деталей засобами графічного редактора AutoCAD.
Повне оволодіння кресленням як засобом виразу технічної думки досягається в результаті опанування нарисною геометрією та технічним кресленням і вдосконалюється застосуванням комп’ютерної техніки.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика теоретичних знань студентів проводиться з використанням віртуального навчального середовища НУ «Львівська політехніка»
http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=8368. Інженерна та комп’ютерна графіка МТ.
№ Засоби діагностики знань (КЗ) Максимальна кількість балів.
1 Тест №1. "Стандарти креслення" 5.5
2 Тест №2. "Нарисна геометрія" 6
3 Тест №3. "Точки на поверхнях" 3.5
4 Тест №4. "Види розрізи та перерізи" 4.5
5 Тест №5. "Різьби" 5.5
6 Залікова контрольна робота «Креслення деталі» 20
Загалом 45
Критерії оцінювання результатів навчання студентів
Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Разом за дисципліну
Поточний контроль (ПК) 55
Контрольний захід (КЗ) 45
Семестрова оцінка (ПК+КЗ) 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна графіка: Навчальний посібник / П.П.Волошкевич, О.О.Бойко, Б.В.Панкевич, Є.В.Мартин, А.Л.Беспалов. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007. -240 с.
2. Курс нарисної геометрії, інженерної та комп’ютерної графіки: Навчальний посібник / П.П.Волошкевич, О.О.Бойко, А.Л.Беспалов, Б.В.Панкевич, Є.В.Мартин,. – Серія «Дистанційне навчання»Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007.
3. Основи графічно-комп’ютерного оформлення підприємницьких проектів: Навчально-методичний посібник/П.П.Волошкевич, О.О.Бойко, А.Л.Беспалов, Б.В.Панкевич. – Серія «Дистанційне навчання» Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. -172 с.
4. Курс нарисної геометрії, інженерного та архітектурного креслення з основами комп’ютерної графіки: Навчально-методичний посібник / П.П.Волошкевич, О.О.Бойко, Б.В.Панкевич, І.Г.Свідрак, О.П.Калиновська, І.Й.Врублевський, А.О.Шевчук, А.Л.Беспалов, П.П.Волошкевич. – Львів: 2-ге вид., переробл. І доповнено Національного університету «Львівська політехніка», 2010.
5. Графічна система AutoCAD. Основи геометричних побудов, креслення та моделювання.: Навчально-методичний посібник / І.С.Афтаназів, В.І.Топчій, І.Й.Врублевський, А.Л.Беспалов. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2013.
6. Технічне креслення та комп’ютерна графіка: Навчальний посібник / П.П.Волошкевич, О.О.Бойко, П.А.Базишин, Н.О.Мацура. Львів: Світ, 2014.-224с.
7. Практикум з інженерної графіки до курсу «Нарисна геометрія та комп’ютерна графіка». Частина ІІ: Навчально-методичний посібник/І.С.Афтаназів, П.П.Волошкевич, О.О.Бойко. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2015. -236 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).