Процеси та апарати біохімічної інженерії (курсовий проєкт)
Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 6.162.00.O.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна інженерія
Лектор: к.т.н. Гнатів З.Я.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність (ІНТ):
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов у біотехнології та біоінженерії, або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів біотехнології та біоінженерії.
загальні компетентності:
ЗК10. Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань у галузі біотехнології та біоінженерії.
спеціальні компетентності:
ФК9. Здатність обирати і використовувати відповідне обладнання, інструменти та методи для реалізації та контролю процесів та виробництв біотехнологічних продуктів різного призначення.
ФК10. Здатність складати технологічні схеми виробництв біотехнологічних продуктів різного призначення.
ФК.11. Здатність складати апаратурні схеми виробництв біотехнологічних продуктів різного призначення.
Результати навчання: Підготовлений фахівець повинен вміти :
• розрахувати і проектувати гідромеханічні процеси та апарати;
• розрахувати і проектувати теплові процеси і апарати;
• розрахувати і проектувати масообмінні процеси і апарати;
• визначати методи і засоби інтенсифікації типових процесів, їх оптимізації, масштабування, а також питання ресурсозбереження і екології.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика
Математика
Фізична хімія
Механіка
Короткий зміст навчальної програми: Типові теми курсових проектів:
1. Проектування та розрахунок теплообмінників трубчастих (10 варіантів).
2. Проектування та розрахунок теплообмінників пластинчастих (10 варіантів).
3. Проектування та розрахунок теплообмінників спіральних (10 варіантів).
4. Проектування та розрахунок однокорпусної випарної установки (10 варіантів).
5. Проектування та розрахунок багатокорпусної випарної установки (10 варіантів).
6. Проектування та розрахунок сушарок киплячого шару (10 варіантів).
7. Проектування та розрахунок барабанних сушарок (10 варіантів).
8. Проектування та розрахунок адсорбера з нерухомим шаром адсорбенту (іонообмінної установки) (10 варіантів).
9. Проектування та розрахунок адсорбера з киплячим шаром адсорбенту (іонообмінної установки) (10 варіантів).
10. Проектування та розрахунок пилоочисної апаратури (10 варіантів).
11. Проектування та розрахунок ректифікаційних установок (10 варіантів).
12. Проектування та розрахунок насадкових абсорбційних установок (10 варіантів).
13. Проектування та розрахунок екстракторів (10 варіантів).
Опис: Типові теми курсових проектів:
1. Проектування та розрахунок теплообмінників трубчастих (10 варіантів).
2. Проектування та розрахунок теплообмінників пластинчастих (10 варіантів).
3. Проектування та розрахунок теплообмінників спіральних (10 варіантів).
4. Проектування та розрахунок однокорпусної випарної установки (10 варіантів).
5. Проектування та розрахунок багатокорпусної випарної установки (10 варіантів).
6. Проектування та розрахунок сушарок киплячого шару (10 варіантів).
7. Проектування та розрахунок барабанних сушарок (10 варіантів).
8. Проектування та розрахунок адсорбера з нерухомим шаром адсорбенту (іонообмінної установки) (10 варіантів).
9. Проектування та розрахунок адсорбера з киплячим шаром адсорбенту (іонообмінної установки) (10 варіантів).
10. Проектування та розрахунок пилоочисної апаратури (10 варіантів).
11. Проектування та розрахунок ректифікаційних установок (10 варіантів).
12. Проектування та розрахунок насадкових абсорбційних установок (10 варіантів).
13. Проектування та розрахунок екстракторів (10 варіантів).
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль: диференційований залік - 100 %
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах
Заліковий контроль Разом за дисципліну
100 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Основна література
1. Ханик Я.М., Дубинін А.І., Атаманюк В.М., Станіславчук О.В. Процеси та апарати хімічних технологій. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005. – 192 с.
2. Кавецкий Г.Д., Васильев Б.В. Процессы и аппараты химической технологии. – М.: Колос, 1997. – 551 с.
3. К.Ф. Павлов, П.Г. Романков, А.А. Носков «Примеры и задачи по курсу процессов и аппаратов химической технологии». Ленинградское объединение, «Химия», 1976
4. Е.Н. Плановский, П.И. Николаев. Основные процессы и аппараты химической и нефтехимической технологии. 3-е изд. М.: «Химия», 1987, 540 с.
Додаткова література
1. И.Л. Иоффе. Проектирование процессов и аппаратов в химической технологии. Л.: «Химия», 1991, 352 с.
2. К.А. Калунянц, Л.И. Голгер, В.Е. Балашов. Оборудование микробиологических производств. М., 1987.
3. А.А. Лащинский, А.Р. Толчинский, Основы конструирования и расчёта химической аппаратуры, М.-Л. Машггиз, 1963. - 470 с.
4. Г.А. Никитин. Биохимические основы микробиологических производств. Киев. «Вища школа». 1981
5. . Основные процессы и аппараты химической технологии: Пособие по курсовому проектированию / Под редакцией Ю.И. Дытнерского, М.: Химия, 1991. - 496 с.
6. Лабораторный практикум по процессам и апаратам пищевых производств. Под. ред. А.С. Гинзбурга. 3-е изд., М.: Агропромиздат, 1990, 256 с.
7. Руководство к практическим занятиям в лаборатории процессов и аппаратов химической технологии. Под. ред. Романкова П.Г., 5-е изд. Ленинград «Химия», 1979, 250 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).