Вступ до фаху. Історія біотехнології та біоетика

Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 6.162.00.O.001
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: доц., к.х.н., доцент Швед Ольга Василівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: формування знань та орієнтування на можливе працевлаштування фахівців в галузі біотехнології та біоінженерії: • розуміння становлення біотехнологічної науки і промисловості та біоінженерії; основні історичні відкриття, які зробили біотехнологію міждисциплінарною сучасною наукою та технологією застосування у різних галузях та надання послуг одержання біопродукції, захисті довкілля та охороні здоров’я; • вміння вести пошук інформації про розвиток та перспективи біотехнології та біоінженерії та орієнтуватися у сучасних питаннях біоіндустрії, біоекономіки та біоетики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: кореквізити – Анатомія, фізіологія діагностика людини, Гігієна та асептика і екомоніторинг, Загальна мікробіологія і вірусологія, Біологія клітини, Генетика (загальна та молекулярна), Біоінженерія (клітинна та генетична)
Короткий зміст навчальної програми: : Схема вищої освіти професії біотехнолог. Кваліфікація та кар’єрний ріст фахівців і професіоналів - Національний класифікатор професій (НКП України-2012) та Національний класифікатор видів економічної діяльності (НКВЕД України-2010). Біотехнологія - міждисциплінарна сучасна наука та технологія : становлення, складові частини, процеси, методи, відкриття в науці та технології. Сфери застосування у виробництві продукції, захисті довкілля та охороні здоров’я; етичні і соціальні проблеми, створення комплексної системи наука-виробництво (найбільш ефективних фармацевтичних біопрепаратів, харчової біопродукції, створення трансгенних рослин і тварин, проведення генотерапії спадкових захворювань, утилізація відходів, ресурсо- та енергозбереження, біобезпека і біозахист), сучасні досягнення та перспективи розвитку біоіндустрії та біоекономіки з використанням новітньої інформації глобальної мережі INTERNET та медійної періодики.
Методи та критерії оцінювання: усна співбесіда та фронтальне опитування; домашнє завдання групового та індивідуального характеру - розрахунково-графічна робота з мультимедійною презентацією (РГР), індивідуальне завдання (ІндЗ); експрес-тестування (ЕО), контрольна робота (КР) тощо. Поточний контроль (ПК) – ІндЗ1 (оформлення реферату та усний захист – 10%), ІндЗ2 (пошук 10 повідомлень на сайтах «біо», усний захист та оформлення папки повідомлень –15%), РГР (15 %.) та участь у науковій роботі ( в т.ч. до 5 балів) - 40% Контрольний захід (КЗ) - ІндЗ3 (письмово-усні відповіді на питання - 10%); ЕО1, ЕО2 ( 20%); КР (30 %) - 60% Підсумковий семестровий контроль (СК) – диференційований залік : сума ПК та КЗ ( в тому числі можлива усна компонента – не більше 10 балів) - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Швед О.В., Миколів О.Б., Комаровська-Порохнявець О.З., Новіков В.П. Екологічна біотехнологія. Кн.І.,Кн.ІІ, – Львів: НУ “ЛП”.- 2010.– 424 с.; 368с. 2.Бондар І.В., Гуляєв В.М. Основи біотехнології. Монграфія. - Дніпродзержинск: ДДТУ - 2009. - 444с. 3. Евтушенков А.Н, .Фомичев Ю.К.. Введение в биотехнологию. Курс лекций. - Минск: БГУ. - 2002. 4. Глик Б., Пастернак Дж. Молекулярная биотехнология. Принципы и применение. Пер. с англ. - М.: Мир – 2002 -589с. 5.Кравців Р.Й., Буцяк В.І., Колотницький А.Г. Біотехнологія: вчора, сьогодні, завтра.-Львів, 2008.- 6 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).