Підприємства автомобільного транспорту
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.002
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: старший викладач Мастикаш Олександр Леонідович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Здатність здійснювати безпечну діяльність.
ЗК5. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК9. Здатність працювати автономно.
ЗК11. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
фахові компетентності:
ФК1. Здатність використовувати у професійній діяльності знання нормативно-правових, законодавчих актів України, Правил технічної експлуатації автомобільного транспорту України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів автомобільного транспорту та їх систем.
ФК2. Здатність використовувати у професійній діяльності знання з основ конструкції, експлуатаційних властивостей, робочих процесів і основ розрахунку автомобільних транспортних засобів.
ФК4. Здатність розробляти технологічні процеси, технологічне устаткування та оснащення, засоби автоматизації та механізації у процесі експлуатації, при ремонті та обслуговуванні об’єктів автомобільного транспорту, їх систем та елементів
ФК5. Здатність складати, оформлювати й оперувати технічною документацією технологічних процесів на підприємствах автомобільного транспорту.
ФК6. Здатність розробляти з урахуванням естетичних, безпекових і економічних параметрів технічні завдання і технічні умови на проектування об’єктів автомобільного транспорту, його систем та окремих елементів; складати плани розміщення устаткування, технічного оснащення та організації робочих місць, розраховувати завантаження устаткування та показники якості продукції
ФК7. Здатність аналізувати технологічні процеси експлуатації, обслуговування й ремонту об’єктів автомобільного транспорту як об'єкта управління, застосовувати експертні оцінки для вироблення управлінських рішень щодо подальшого функціонування підприємства, забезпечувати якість його діяльності
Результати навчання: 1. знати призначення, структуру, функції та класифікації ПАТ за основними ознаками;
2. володіти закономірностям функціонування підприємств автомобільного транспорту;
3. знати перспективи розвитку ПАТ, критерії оцінки новостворених підприємств;
4. володіти знаннями специфіки різноманітних типів ПАТ.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Результати навчання Методи навчання
і викладання Методи оцінювання
рівня досягнення результатів навчання
РН1 (ЗН4). Відшуковувати необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах; аналізувати та оцінювати цю інформацію Лекції, практичні заняття,
пояснювально-ілюстративний та репродуктивний методи, самостійна робота Поточний контроль. Методи оцінювання знань – усне опитування при виконанні та захисті практичних завдань та пунктів курсової роботи,
РН2 (ЗН14). Аналізувати технологічні процеси експлуатації, обслуговування й ремонту об’єктів автомобільного транспорту дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, як об'єкта управління Лекції, практичні заняття, інформаційно-рецептивний метод, самостійна робота (опрацювання спеціальної літератури та інтернет – джерел) Поточний контроль виконання рекомендованих технологічних процесів з обслуговування та ремонту автомобілів, оцінювання виконаного завдання та відповідності тематиці
АіВ1 - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. Лекції, практичні заняття (пояснювально-ілюстративний, аналітичний методи); самостійна робота (дослідницький метод) Контроль оцінювання здатністі адаптуватись до нових ситуацій виконаного завдання та відповідності тематиці
АіВ2 - Здатність усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. Лекції, практичні заняття – проблемний виклад, навчальна дискусія; самостійна робота (пошуковий метод) Самостійне оцінювання власної здатності усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя на виконаних поставлених планів та завдань
АіВ3 - Брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ. Лекції, практичні заняття (словесно-інформаційні методи); самостійна робота (опрацювання спеціальної літератури та інтернет-джерел) Самостійний контроль прояву громадянської свідомості, соціальної активності та участі у житті громадянського суспільства на виконання завдань відповідної тематики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: загальний курс транспорту;
основи транспортно-експедиційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: В матеріалах навчальної дисципліни – в лекціях та методичних вказівках наведена інформація щодо призначення та типажі підприємств автомобільного транспорту (ПАТ), їх класифікації за різними ознаками, структура різних видів та виконання виробничо-технічних баз (ВТБ) автотранспортних підприємств (АТП), сервісних підприємств різних видів, автообслуговуючих підприємств таких як гаражі-стоянки, автозаправні комплекси тощо.
Крім цього в лекційному матеріалі використовуються наглядні схеми виробництв, технологічних процесів, типові проекти ПАТ тощо, з демонстрацією їх за допомогою технічних засобів навчання. Надаються основні вимоги організації робіт і процесів у будівлях, виробничих та допоміжних приміщеннях, територіях підприємств автомобільного транспорту.
Виконання курсової роботи з дисципліни передбачає розгляд загальних технологічних процесів виконання робіт з технічного обслуговування (ТО) і ремонту автомобілів на виробничих базах, їх організацію та інші супутні види робіт на ПАТ.
Опис: Тема 1. Призначення, перспективи та проблеми підприємств автомобільного транспорту.
Лекція 1. Загальні питання розвитку транспортної галузі
Лекція 2. Підприємства автомобільного транспорту, їх класифікація
Тема 2. Автотранспортні підприємства (АТП), функції та структура
Лекція 1. Структура та функції виробничо-технічної бази (ВТБ) АТП
Лекція 2. Будівлі, споруди, комплекси виробничо-технічної бази АТП
Лекція 3. Матеріально-технічне забезпечення виробництва АТП
Лекція 4. Особливості елементів виробничої бази підприємств
Лекція 5. Зони та відділення з обслуговування автотранспортних засобів (частина 1)
Лекція 5. Зони та відділення з ремонту автотранспортних засобів (частина 2)
Тема 3. Підприємства з заводського ремонту автомобілів
Лекція 1. Авторемонтні підприємства, призначення, функції, структура та класифікації
Тема 4. Автосервісні та обслуговувальні підприємства автотранспорту
Лекція 1. Автосервісні підприємства. Загальні поняття, класифікації виробництв на базі станцій технічного обслуговування (СТО)
Лекція 2. Виконання планувальних рішень виробництв автосервісів
Лекція 3. Особливості дільниць з обслуговування автомобілів (ч. 1)
Лекція 4. Особливості дільниць з ремонту автомобілів СТО (ч. 2). Структура спеціалізованих автосервісних підприємств
Лекція 5. Заправні станції та комплекси автомобільного транспорту
Тема 5. Гаражі та стоянки зберігання автомобільного транспорту
Лекція 1. Структура, функції, загальні поняття організації зберігання
Лекція 2. Багатоповерхові стоянки з зберігання автомобілів
Лекція 3. Механізовані гаражі-стоянки, перспективи розвитку
Тема 6. Автовокзали і станції, структура та функції
Лекція 1. Пасажирські автовокзали та вантажні станції, класифікації, особливості виробничих баз
Тема 7. Транспортно-експедиційні підприємства та термінали.
Лекція 1. Транспортно-експедиційні та термінальні підприємства, призначення, функції та структура
Тема 8. Визначення окремих параметрів виробничих баз ПАТ
Лекція 1. Розрахунок різних параметрів об’єктів підприємств автомобільного транспорту
Методи та критерії оцінювання: Знання оцінюються в процесі усного опитування під час практичних занять, перевірок контрольних робіт, письмових відповідей на екзаменаційні питання та усної складової.
Контрольні заходи, які проводяться в університеті, визначають відповідність рівня набутих студентами знань, умінь та навичок вимогам нормативних документів щодо вищої освіти й забезпечують своєчасне коригування навчального процесу.
Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання з дисципліни «Підприємства автомобільного транспорту» використовуються такі види контролю: вхідний, поточний і підсумковий.
Вхідний контроль проводиться на першому практичному занятті з метою визначення рівня підготовки студентів для вивчення цього курсу. За результатами вхідного контролю розробляються заходи з надання індивідуальної допомоги студентам, коригування навчального процесу.
Поточний контроль проводиться на аудиторних заняття дисципліни (лекції, практичні заняття) з метою перевірки рівня підготовки студентів за визначеною темою (навчальним елементом). Основна мета поточного контролю — забезпечення зворотного зв’язку між викладачем та студентами, управління їх навчальною мотивацією. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем — для коригування методів і засобів навчання, так і студентами — для планування самостійної роботи. Поточний контроль проводиться у формі усного опитування, захисту практичних завдань та робіт, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань тощо. Результати поточного контролю є важливою інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при семестровому контролі.
Вихідний контроль проводиться на останньому практичному занятті з метою визначення рівня засвоєння теоретичного матеріалу, набуття практичних вмінь з дисципліни «Підприємства автомобільного транспорту».
Підсумковий контроль забезпечує оцінювання результатів навчання студентів під час семестрового контролю, який проводиться відповідно до навчального плану у вигляді семестрового екзамену в терміни, встановлені графіком навчального процесу та в обсязі навчального матеріалу, визначеного робочою програмою дисципліни. Форма проведення семестрового контролю - письмова компонента (тестування) та усна компонента. Зміст і структура екзаменаційних білетів (контрольних завдань), критерії оцінювання визначаються рішенням кафедри автомобільного транспорту та зазначаються у робочій програмі навчальної дисципліни й доводяться до відома студентів на першому занятті.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль (30%);
підсумковий контроль (70%): письмова компонента-60% (контрольні тести); усна компонента-10%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Підприємства автомобільного транспорту: Методичні вказівки до виконання практичних занять та контрольних робіт з дисципліни «Підприємства автомобільного транспорту» для студентів базового напряму підготовки 274 «Автомобільний транспорт» / Укл.: О.Л. Мастикаш – Львів: 2016, 32с.
2. Характеристика виробничо-технічної бази та процесів на підприємствах автомобільного транспорту/Методичні вказівки до виконання курсової роботи з дисципліни «Підприємства автомобільного транспорту» для студентів першого бакалаврського рівня підготовки за спеціальностями: 274 «Автомобільний транспорт»; 275 «Транспортні технології» /Укл.: О.Л. Мастикаш, М.В. Глобчак – Львів: 2021, 32с.
3. Комплект електронного методичного забезпечення навчальної дисципліни: «Підприємства автомобільного транспорту». Сертифікат №01840. Номер та дата реєстрації: Е41-176-51/2017 від 10.03. 2017 р.
Базова
1. Закон України «Про автомобільний транспорт», в редакції Закону №3492-IV( 3492-15 ) від 23.02.2006 із змінами на 28.12.2015.
2. ДБН В.1.1-7.. Автозаправні станції. основи проектування та будівництва.
3. ДБН В.2.3-15:2007 Споруди транспорту. Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів/
4. Автомобільний транспорт України: стан, проблеми, перспективи розвитку: монографія / Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут; за заг. ред. А.М. Редзюка. – К.: ДП «ДержавтотрансНДІпроект», 2005. – 400 с.
5. Дмитриченко М.Ф., Кельман І.І., Вільковський Є.К., Пеклич З І. Мельниченко О.І. Загальний курс транспорту: підручник. - Львів, 2011. – 524 с.
6. Вступ до фаху. Автомобілі та автомобільне господарство: навчальний посібник / В.В. Біліченко, В.П. Кужель, А А. Кашканов, С.О. Романюк. – Вінниця: ВНТУ, 2013. – 116 с
7. Технічна експлуатація та надійність автомобілів /Форнальчик Є.Ю., Оліскевич, М.С., Мастикаш О.Л., Пельо Р.А.: Навч. посібник.-Львів: Афіша, 2004.-492 с.
8. Технологічне проектування автотранспортних підприємств: Навч. посібник / Андрусенко С.І., Білецький П.І. – К.: Каравела, 2009. –368 с.
9. Виробничо-технічна база підприємств автомобільного транспорту: навчальний посібник / В.В. Біліченко, В.Л. Крещенецький, С.О. Романюк, Є.В. Смирнов. – Вінниця: ВНТУ, 2013 –
182 с.
10. Марков О.Д. Інжиніринг систем автосервісу: підручник / О.Д. Марков, В.П. Матейчик, В.П. Волков. – Харків: ХНАДУ, 2021. – 508 с.
11. Марков О.Д. Системи автосервісу / 0.Д. Марков, П.0. Марков // Управління проектами, системний аналіз і логістика- К.: НТУ, 2014. - Вип. 14.
9. Інформаційні ресурси
1. Офіційний сайт Міністерства інфраструктури України [Електронний ресурс]: – Режим доступу: https://mtu.gov.ua/.
2. https://avtobusorenda.com.ua/klasyfikatsiya-suchasnyh-avtomobiliv/.
3. https://automoto.ua › harakteristiki-avto
4. https://www.nissanusa.com/experience-nissan/news-and-events/xtronic-cvt-continuously-variable-transmission.html
5. https://studopedia.com.ua › 1_383787_klasifikatsiya-av..
6. http://br.bosch-automotive.com/en/internet/parts/parts_and_accessories_2/motor and sytems/benzin/injection system/motronic me_7/motronic me l.html
7. http://foxed.ca/rx7manual/manuals/BOSCH%20L-Jetronic%20Iniection%20Manual.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).