Електротехніка, електроніка, мікропроцесорна техніка
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.027
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та загальна електротехніка
Лектор: к.т.н., доц. Гамола Орест Євгенович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності
• ІНТ. проблеми у сфері автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів технічних наук, економіки та управління і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
• ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
• ЗК3. Здатність здійснювати безпечну діяльність.
• ЗК6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
• ЗК9. Здатність працювати автономно.
Результати навчання: • основні закони електротехніки;
• методи аналізу електричних кіл;
• електротехнічну термінологію та умовні позначення.
• основні поняття електроніки;
• методи аналізу електронних кіл;
• принцип дії, конструкцію, основні характеристики та застосування основних пристроїв аналогової та цифрової електроніки;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика
Вища математика ч.1,2.
Електронне та електричне обладнання автомобіля
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна “Електротехніка, електроніка та мікропроцесорна техніка” дає основні поняття теорії електричних кіл і електронних пристроїв, властивості структурних елементів, а також основні електротехнічні закони. Тут подаються основні методи інженерного аналізу електричних кіл і електронних пристроїв, способи визначення споживаної потужності.
У першій частині дисципліни (теорія електричних кіл) розглядаються основні закони електромагнетних явищ, методи аналізу перехідних і усталених процесів лінійних і нелінійних електричних кіл. У другій частині (електромеханічні пристрої) – будова, принцип дії та основні характеристики електромеханічних пристроїв. У третій частині (електроніка) – будова, принцип дії та основні характеристики електронних елементів та пристроїв.. Основними розділами є: основні закони електромагнетних явищ, аналіз електричних кіл; теорія електромеханічних пристроїв, теорія електронних пристроїв.
Опис: Основні поняття електричних кіл. Аналіз електричних кіл постійного струму.
Аналіз лінійних електричних кіл синусоїдного струму.
Трифазні кола.
Перехідні процеси лінійних електричних кіл.
Трансформатори.
Асинхронні електричні машини.
Електричні машини постійного струму.
Напівпровідникові прилади.
Логічні функції та схеми їх реалізації.
Аналогові і цифрові мікроелектронні пристрої
Методи та критерії оцінювання: Контрольні заходи, які проводять в університеті, визначають відповідність рівня набутих студентами знань, умінь та навичок, вимогам нормативних документів щодо вищої освіти й забезпечують своєчасне коригування навчального процесу.
Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання з дисципліни «Електротехніка, електроніка, мікропроцесорна техніка» використовуються такі види: вхідний, поточний і підсумковий.
Вхідний контроль проводить на першому практичному занятті з метою визначення рівня підготовки студентів з дисциплін, які є базовими для цього курсу. За результатами вхідного контролю розробляються заходи з надання індивідуальної допомоги студентам, коригування навчального процесу.
Поточний контроль проводиться на всіх видах аудиторних занять (лекції, практичні, лабораторні заняття) з метою перевірки рівня студента за визначеною темою (навчальним елементом). Основна мета поточного контролю – забезпечення зворотного зв’язку між викладачами та студентами, управління навчальною мотивацією студента. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем – для коригування методів і засобів навчання, так і студентами – для планування самостійної роботи. Поточний контроль проводиться у формі усного опитування, тестування, захисту звітів лабораторних робіт виступів студентів при обговорення теоретичних питань тощо. Результати поточного контролю є важливою інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при семестровому контролі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні заняття - 20 балів
Практичні заняття - 2 бали
РГР - 8 балів
Письмова компонента - 60 балів
Усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінювання знань студентів проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та екзаменаційного контролів.
Поточний контроль знань студентів проводиться у таких формах: усного опитування для діагностики засвоєння лекційного матеріалу та готовності студентів до лабораторних занять; виконання розрахунково-графічних робіт; захисту звітів з лабораторних робіт; оцінювання виконання студентами заочної форми навчання двох контрольних робіт.
Максимальна кількість балів, яку може отримати студент денної форми навчання за результатами зазначених вище форм поточного контролю знань подано у таблиці.
Оцінювання під час практичного заняття Вхідний контроль 1
Усне опитування, виконання розрахунково-графічних робіт (РГР) 8
Вихідний контроль 1
Захист лабораторних робіт 20
Рекомендована література:
1. Коруд В.І., Гамола О.Є., Малинівський С.М. Електротехніка .- Львів:Магнолія плюс, 2017. - 447 с
2. Стахів П.Г., Коруд В.І., Гамола О.Є. Основи електроніки: функціональні елементи та їх застосування. – Львів: Магнолія плюс, 2003. – 208 с.
3. Стахів П.Г., Коруд В.І., Гамола О.Є., Чернівчан В.Я., Мусихіна Н.П. Основи електроніки з елементами мікроелектроніки . - Львів: Магнолія плюс, 2005. – 225 с
4. Мікропроцесорна техніка (За ред.. Т.О.Терещенко) Харків: НТУ ХПІ, 2003. – 440 с.
5. О.Є.Гамола, В.І.Коруд, В.С.Мадай, Н.П.Мусихіна. Практикум з електротехніки. – Львів: НУ “Львівська політехніка”, 2013. – 212с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).