Автомобілі, частина 1

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.024
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к.т.н., Пороховський Юрій Васильович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття студентами знань та умінь розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з експлуатації та сервісу агрегатів, механізмів та систем автомобіля під час професійної діяльності у галузі автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів діагностування, технічного обслуговування і ремонту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальних: ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 3. Здатність здійснювати безпечну діяльність. ЗК 6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК 7. Здатність працювати в команді. ЗК 9. Здатність працювати автономно Фахових: ФК 1. Здатність використовувати у професійній діяльності знання нормативно-правових, законодавчих актів України, Правил технічної експлуатації автомобільного транспорту України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів автомобільного транспорту та їх систем. ФК 2. Здатність використовувати у професійній діяльності знання з основ конструкції, експлуатаційних властивостей, робочих процесів і основ розрахунку автомобільних транспортних засобів. ФК 3. Здатність проведення вимірювального експерименту і обробки його результатів. ФК 4. Здатність розробляти технологічні процеси, технологічне устаткування та оснащення, засоби автоматизації та механізації у процесі експлуатації, при ремонті та обслуговуванні об’єктів автомобільного транспорту, їх систем та елементів ФК 5. Здатність складати, оформлювати й оперувати технічною документацією технологічних процесів на підприємствах автомобільного транспорту. ФК 14. Здатність брати активну участь у дослідженнях та експериментах, аналізувати, інтерпретувати і моделювати окремі явища і процеси у сфері автомобільного транспорту.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знання будови і сучасні тенденцій розвитку механізмів та систем двигунів автомобілів; 2. Знання робочих процесів, що протікають в двигунах внутрішнього згорання; 3. Знання будови, принципів роботи і характеристики механізмів двигуна внутрішнього згорання, що перетворюють енергію згорання палива в механічну роботу; 4. Знання будови, принципів роботи і характеристики систем двигуна внутрішнього згорання, які забезпечують його ефективну роботу; 5. Знання будови і сучасні тенденцій розвитку конструкцій трансмісій автомобілів; 6. Знання будови, принцип роботи та характеристики дискретно-змінних трансмісій автомобілів; 7. Знання будови, принцип роботи та характеристики неперервно-змінних трансмісій автомобілів; 8. Вміння самостійно освоювати нові конструкції автомобілів та їх механізмів; 9. Вміння аналізувати технічний рівень конструкції автомобілів їх вузлів та системи, визначати можливі напрямки вдосконалення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія руху автомобіля Основи транспортно-експедиційної роботи Опір матеріалів Автомобільні двигуни Деталі машин і підйомно-транспортне обладнання Автомобілі, частина 2
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни здобувач освіти набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо визначення будови й принципу дії вузлів, агрегатів, механізмів і систем автомобілів, а також про сучасні тенденції автомобілебудування. Проводити аналіз та синтез структурних принципів побудови вузлів, агрегатів, механізмів і систем автомобілів та вибирати оптимальні в залежності від умов експлуатації автомобіля. Знати основні концепції створення екологічно чистих автотранспортних засобів.
Опис: Тема 1. Загальна будова автомобіля: класифікація і технічна характеристика автомобілів; основні агрегати автомобіля та взаємозв’язок між ними. Тема 2. Властивості автомобіля: експлуатаційні, споживчі та безпеки Тема 3. Двигуни: загальна будова і принцип дії поршневого двигуна внутрішнього згоряння; основні параметри двигуна Тема 4. Робочі цикли поршневих двигунів внутрішнього згоряння: Отто, Дизеля, Аткінсона, Міллера Тема 5. Механізми двигуна Кривошипно-шатунний механізм. Механізм газорозподілу Тема 6. Системи двигуна Система охолодження. Система мащення. Системи живлення двигунів з іскровим запаленням: бензинових та газових. Система живлення дизеля; Система пуску та запалювання Тема 7. Трансмісія: Класифікація та конструктивні особливості трансмісій автомобілів Тема 8. Зчеплення. Призначення, класифікація та принцип роботи зчеплення та його приводу Тема 6. Коробки передач Класифікація та конструктивні особливості коробок передач: двовальних, тривальних та багатовальний. Різновиди синхронізаторів та особливості їх роботи. Роздавальні коробки з блокованим та диференціальним приводом. Тема 8. Карданні передачі: асинхронні і синхронні Класифікація та конструктивні особливості карданних передач з асинхронними та синхронними шарнірами. Тема 9. Механізми ведучих мостів: Класифікація та конструктивні особливості головних передач, диференціалів, півосей. Тема 7. Гідромеханічні передачі Призначення, конструктивні особливості та принцип роботи. Тема 9. Трансмісії повноприводних автомобілів: класифікація та конструктивні особливості
Методи та критерії оцінювання: Контрольні заходи, які проводяться в університеті, визначають відповідність рівня набутих студентами знань, умінь та навичок вимогам нормативних документів щодо вищої освіти й забезпечують своєчасне коригування навчального процесу. Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання з дисципліни «Автомобілі, частина 1» використовуються такі види контролю: поточний і підсумковий. Поточний контроль проводиться на всіх видах аудиторних занять (лекції, практичні, лабораторні заняття) з метою перевірки рівня підготовки студентів за визначеною темою (навчальним елементом). Основна мета поточного контролю — забезпечення зворотного зв’язку між викладачами та студентами, управління навчальною мотивацією студентів. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем — для коригування методів і засобів навчання, так і студентами — для планування самостійної роботи. Поточний контроль проводиться у формі усного опитування, тестування, захисту звітів з лабораторних робіт, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань тощо. Результати поточного контролю є важливою інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при семестровому контролі. Підсумковий контроль забезпечує оцінювання результатів навчання студентів під час семестрового контролю, який проводиться відповідно до навчального плану у вигляді семестрового екзамену в терміни, встановлені графіком навчального процесу та в обсязі навчального матеріалу, визначеного робочою програмою дисципліни. Форма проведення семестрового контролю - письмова компонента (тестування) та усна компонента. Зміст і структура екзаменаційних білетів (контрольних завдань), критерії оцінювання визначаються рішенням кафедри автомобільного транспорту та зазначаються у робочій програмі навчальної дисципліни й доводяться до відома студентів на першому занятті.
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (30 %): письмові звіти з лабораторних робіт (15%), практичні роботи (15%), усне опитування. - підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмовий екзамен (60 %) та усна форма (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сирота В.І. Основи конструкції автомобілів: Навч. посібник. – К.: Арістей, 2005. – 280 с. 2. Кисликов В.Ф., Лущик В.В. Будова й експлуатація автомобілів: Підручник. – К.: Либідь, 2009 – 400 с. 3. Миськів Т.Г., Пороховський Ю. В. АВТОМОБІЛІ, ЧАСТИНА 1: Текст лекцій для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 274 “Автомобільний транспорт”. — Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2019. — 68 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Автомобілі, частина 1 (курсова робота)

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.025
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к.т.н., Пороховський Юрій Васильович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття студентами знань та умінь розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з експлуатації та сервісу агрегатів, механізмів та систем автомобіля під час професійної діяльності у галузі автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів діагностування, технічного обслуговування і ремонту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальних: ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 3. Здатність здійснювати безпечну діяльність. ЗК 6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК 7. Здатність працювати в команді. ЗК 9. Здатність працювати автономно Фахових: ФК 1. Здатність використовувати у професійній діяльності знання нормативно-правових, законодавчих актів України, Правил технічної експлуатації автомобільного транспорту України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів автомобільного транспорту та їх систем. ФК 2. Здатність використовувати у професійній діяльності знання з основ конструкції, експлуатаційних властивостей, робочих процесів і основ розрахунку автомобільних транспортних засобів. ФК 3. Здатність проведення вимірювального експерименту і обробки його результатів. ФК 4. Здатність розробляти технологічні процеси, технологічне устаткування та оснащення, засоби автоматизації та механізації у процесі експлуатації, при ремонті та обслуговуванні об’єктів автомобільного транспорту, їх систем та елементів ФК 5. Здатність складати, оформлювати й оперувати технічною документацією технологічних процесів на підприємствах автомобільного транспорту. ФК 14. Здатність брати активну участь у дослідженнях та експериментах, аналізувати, інтерпретувати і моделювати окремі явища і процеси у сфері автомобільного транспорту.
Результати навчання: - знати складові частини приводу автомобіля та їх призначення; - вміти розрахувати: характеристику двигуна приводу автомобіля, робочий діапазон трансмісії, тягову характеристику автомобіля і час його розгону; - вміти аналізувати інтегрованість поршневого двигуна внутрішнього згоряння з неперервно-змінною трансмісією.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Теорія руху автомобілів; - Теоретична механіка; - Опір матеріалів.
Короткий зміст навчальної програми: За технічною характеристикою заданого автомобіля розрахувати та графічно відобразити: характеристику двигуна приводу, робочий діапазон неперервно-змінної трансмісії, тягову характеристику автомобіля в координатах тягова сила-швидкість і потужність-швидкість, час розгону до швидкості 100 км/год.
Опис: 1. Розрахунок і побудова тягової характеристики двигуна приводу автомобіля. 2. Розрахунок і побудова робочого діапазону приводу. 3. Розрахунок і побудова тягової характеристики автомобіля в координатах сила — швидкість і потужність швидкість. 4. Визначення максимальної швидкості руху автомобіля. 5. Визначення часу розгону автомобіля до швидкості 100 км/год.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100% захист курсової роботи): курсова робота, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль (100% захист курсової роботи): курсова робота, усне опитування
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Динаміка приводу автомобіля з неперервно-змінною трансмісією: Методичні вказівки до курсової роботи з дисципліни “Автомобілі” для студентів напряму підготовки 6.070106 “Автомобільний транспорт” / Укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський. — Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2016.— 40 с.. 2. Автомобілі: Динаміка. Текст лекцій для студентів базового напряму підготовки 6.070106 “Автомобільний транспорт”/ укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський.— Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2015.— 167 с. 3. Віртуальне навчальне середовище Національного університету «Львівська політехніка», дисципліна «Автомобілі, частина 1». https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1064.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).