Навчальна практика
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: завідувач кафедри, д.т.н., професор Кіндрацький Богдан Ілліч,
доцент, к.т.н. Нікіпчук Сергій Вячеславович, доцент, к.т.н. Юськів В.М.
доцент, к.т.н. Качмар Роман Ярославович,
доцент, к.т.н. Пороховський Юрій Васильович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання практики
Основними завданнями навчальної практики є:
– ознайомлення студентів з професійними вимогами до фахівця,
необхідними практичними вміннями та навичками, зі специфікою майбутньої професії;
– ознайомлення студентів з переліком посад, які можуть займати випускники спеціальності «Автомобільний транспорт»;
– отримання первинних професійних вмінь у виробничих умовах у формі залучення студентів до виконання певної роботи у навчальних аудиторіях і лабораторіях, або (та) інших підрозділах;
– узагальнення, систематизація, закріплення і поглиблення знань з фахових дисциплін кваліфікаційного рівня.
Індивідуальне завдання для проходження практики вноситься керівником практики від кафедри в бланк «Завдання та результати проходження практики» (Додаток 1), підписується викладачем, який його видав і студентом, який прийняв завдання до виконання.
Індивідуальне завдання конкретизує перелік робіт, які повинен виконати студент під час практики.
Керівник практики від кафедри складає і періодично контролює календарний план виконання робіт (Додаток 2), що складається у вигляді таблиці і яка в подальшому поміщається у звіт з практики. Під час практики студент використовує свій робочий час за встановленим графіком (табл. 1).
Результати навчання: Знання:
- структури підприємств автомобільного транспорту, основ транспортно-експедиційної роботи, теорії та безпеки руху автомобіля;
- будови автомобіля, силових агрегатів, електронного та електричного обладнання;
- професійних вимог, необхідних практичних вмінь та навичок і можливих посад бакалавра за напрямом «Автомобільний транспорт»;
- призначення, виробничої структури і організації кафедри або (та) іншого підрозділу університету.
Вміння:
- вміти застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань автомобільного транспорту.
- вміти використовувати технічну документацію з питань профілактики та ремонту автомобілів.
- вміти аналізувати діагностичну та іншу інформацію про технічний стан автомобіля.
Комунікації:
- вміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською);
- здатність використовувати різноманітні методи, зокрема сучасні інформаційні технології, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Автономія і відповідальність:
- здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
- здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Автомобілі, ч.1
Короткий зміст навчальної програми: - ознайомлення студентів з професійними вимогами до фахівця, необхідними практичними вміннями та навичками, із специфікою майбутньої кваліфікації;
- ознайомлення студентів з переліком посад, які можуть займати випускники за напрямом «Автомобільний транспорт»;
- отримання первинних професійних умінь у виробничих умовах у формі залучення студентів до виконання певної роботи у навчальних аудиторіях і лабораторіях, або (та) базах практики;
- узагальнення, систематизація, закріплення і поглиблення знань з фахових дисциплін кваліфікаційного рівня.
Опис: Прибуття на базу практики, отримання завдання.
Загальне ознайомлення з навчальними аудиторіями, лабораторіями та (або) підрозділами університету, інструктаж з техніки безпеки.
Робота у навчальних аудиторіях і лабораторіях, навчально-виробничих майстернях та інших допоміжних підрозділах університету.
Виконання індивідуального завдання.
Лекції, семінари, екскурсії, ознайомлення з лабораторіями та навчальними приміщеннями.
Оформлення та затвердження звіту з практики
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (100% захист звіту з практики): звіт з практики, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Після закінчення практики студенти звітують про виконання її програми та індивідуального завдання. Письмовий звіт, підписаний та оцінений керівником практики від бази практики, подається на рецензування керівнику практики від кафедри. Студенти захищають звіт перед комісією, призначеною завідувачем кафедри, упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. До складу комісії входять 3 особи: керівники практики від кафедри, а також викладачі дисциплін фахової підготовки.
Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Оцінка за практику вноситься в бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку студента та засвідчується підписами членів комісії.
Залік за результатами проходження практики та захист звіту з практики проводиться, виходячи з сумарної максимальної оцінки – 100 балів, з яких, 40 балів відповідає оцінці керівника від бази практики за таким алгоритмом:
- оцінка «відмінно» – 40 балів;
- оцінка «добре» – 30 балів;
- оцінка «задовільно» – 20 балів.
Максимальна оцінка, яку може виставити комісія навчального закладу, становить 60 балів з таким розподілом: 1) за якість виконання звіту про практику – 40 балів, а саме:
- дотримання структури звіту та змісту кожного розділу, вимог дооформлення звіту – 5-10 балів;
- повнота викладу – 10 -15 балів;
- повнота виконання індивідуального завдання – 5–15 балів;
2) за рівень захисту звіту – 20 балів, а саме,
- рівень володіння інформацією, наведеною в звіті – 5–10 балів;
- обґрунтування доцільності зібраної для звіту інформації – 5–10 балів.
За наявності недоліків у змісті, структурі або оформленні звіту про практику, недостатньому рівні захисту звіту тощо, наведені вище бали зменшуються згідно з експертною оцінкою комісії, яка приймає звіти.
Студент, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку «незадовільно» за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану.
Результати проходження практики студентами обговорюють на засіданні кафедри. Упродовж місяця навчальних занять після закінчення практики відповідальні за проведення практики кафедр вносять результати її проведення в Інформаційно-аналітичну систему «Випускник-працевлаштування», розділ «Підсумки практики», а в кінці календарного року подають у ВПЗВ.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кисликов В. Ф., Лущик В. В. Будова й експлуатація автомобілів: Підручник. – 6-те вид. – К.: Либідь, 2006. – 400 с.
2. Історія Національного університету «Львівська політехніка» [Електронний ресурс]. Джерело: https://lpnu.ua/istoriia-universytetu/vytoky-ta-etapy-stanovlennia.
3. Історія ІМІТ [Електронний ресурс]. Джерело: https://lpnu.ua/imit/istoriia-instytutu.
4. Історія кафедри автомобільного транспорту [Електронний ресурс]. Джерело: http://wiki.lp.edu.ua/wiki/Кафедра_автомобільного_транспорту.
5. Внутрішні стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти. Частина І / за ред. професора Ю. Я. Бобала. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 2019. – 448 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).