Технічна експлуатація автомобілів, частина 2
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.042
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: доцент, к.т. н., старший викладач ЗВО Пельо Роман Андрійович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК 2. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх з уже наявними.
ЗК 4. Здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення.
ЗК 9. Орієнтація на збереження навколишнього середовища.
ФК 2. Базові знання основних нормативно-правових актів та довідко-вих матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів у галузі транспорту.
ФК 3. Здатність складати, оформлювати й оперувати технічною документацією при формуванні технологічних операцій на підприємствах автомобільного транспорту.
ФК 5. Здатність організовувати діяльність функціональних підрозділів автомобільних підприємств.
ФК 6.Здатність засвоєння нових знань, прогресивних технологій та різноманітних інновацій.
Результати навчання: Базові знання структури підприємств автомобільного транспорту, основ транспортно-експедиційної роботи, теорії та безпеки руху автомобіля.
Знання основ технічної експлуатації та обслуговування автомобілів.
Отримання знань для вирішення конфліктних ситуацій у процесі формування та реалізації послуг
Вміти використовувати технічну документацію з питань профілактики та ремонту автомобілів.
Володіти основами технології виробництва та ремонту автомобілів.
Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами.
Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Автомобілі.
Підприємства автомобільного транспорту.
Технічна експлуатація автомобілів. Частина 1.
Короткий зміст навчальної програми: Технологія технічного обслуговування та поточного ремонту автомобілів. Обладнання та технологічні процеси поточного ремонту АТЗ. Обладнання та технологічні процеси технічного обслуговування АТЗ. Засоби для перевірки технічного стану електричного та електронного обладнання. Перевірка технічного стану трансмісії автомобіля. Принцип дії устаткування для перевірки технічного стану ходової частини автомобіля. Методи зберігання АТЗ та матеріально-технічних засобів. Оптимізація обсягів запасних частин, агрегатів та шин.
Опис: Місця реалізації виробничого і технологічного процесів ТО та ремонту АТЗ. Інформаційно-нормативне забезпечення процесів ТЕА. Класифікація об’єктів виробничо-технічної бази ТО та ПР типового АТП. Перелік основних робіт з ТО і ПР в умовах комплексного АТП
Особливості технічного обслуговування і поточного ремонту двигунів
Особливості технічного обслуговування та поточного ремонту трансмісії АТЗ. Особливості технічного обслуговування та поточного ремонту органів керування АТЗ. Види зв’язків між об’єктами виробничо-технічної бази ТЕА типового АТП. Алгоритм технологічного проектування виробничо-технічної бази АТП
Складання плану обслуговування та виробничої програми з ТО та ремонту АТЗ в умовах АТП. Вибір схеми реалізації виробничого процесу ТЕА в комплексному АТП. Розрахунок основних показників виробничого процесу з використанням СМО. Методи зберігання АТЗ та матеріально-технічних засобів на АТП. Прогнозування витрати обсягів запасних частин, агрегатів та шин на АТП. Заощадження та облік паливо-мастильних матеріалів на АТП.
Методи та критерії оцінювання: – поточний контроль (65%): усне опитування, захист контрольної роботи, виконання та захист практичних та лабораторних робіт;
– комплексна контрольна робота (35%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів при оцінюванні знань студентів виставляється за такими критеріями:
-під час опитувань на практичних і лабораторних заняттях — за повну і ґрунтовну відповідь на задане запитання з теми заняття;
-виконання розрахункових завдань — за правильне застосування теоретичних знань під час розв’язання практичних задач;
-під час виконання і захисту лабораторних робіт — за знання теоретичних основ проблеми, сформульованої для виконання лабораторної роботи; за володіння практичними навичками, потрібними для вирішення роботи; за отриманий правильний результат.
Екзаменаційний контроль з дисципліни «Мехатроніка автомобілів» проводиться у вигляді виконання контрольних завдань. Для об’єктивного оцінювання знань та умінь студента завдання включають тести трьох рівнів складності.
Тести першого рівня складності (6 завдань) використовуються для перевірки якості засвоєння навчального матеріалу на рівні «розпізнавання», «розрізнення» та «класифікації» об’єктів, явищ і понять аналітичного дослідження. Максимальна кількість балів по кожному з цих тестів виставляється за вказаний правильний варіант відповіді з декількох поданих варіантів. Кожен з них оцінюється 2 балами.
Тести другого рівня складності (10 завдань) забезпечують контроль рівня знань та умінь з оцінюються 3 балами, які виставляються за вказаний правильний варіант відповіді з декількох поданих варіантів.
Тести третього рівня складності передбачають пошук альтернативних рішень у двох ситуаційних задачах, які оцінюються відповідно 9 балами. Розв’язання задач забезпечує перевірку якості засвоєння навчального матеріалу на рівні продуктивної діяльності, на основі якої студент здатний застосувати засвоєну інформацію для виконання аналітичних процедур і написання короткого аналітичного висновку.
Сумарна екзаменаційна оцінка, яку студент може отримати за результатами семестрового контролю, складається з кількості балів, отриманих за результатами поточного контролю знань під час семестру, та кількості балів, отриманих під час екзаменаційного контролю. Максимальна кількість балів, яку студент може отримати під час екзаменаційного контролю, визначається як сума балів тестової та усної компоненти (у межах балів, відведених на екзаменаційний контроль).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Канарчук В. Є. Основи технічного обслуговування і ремонту автомобілів. В 3 кн. – Кн. 2 : Організація, планування і управління : Підручник / В. Є. Канарчук, О. А. Лудченко, А. Д. Чигринець. – К. : Вища школа, 1994. – 383 с.
2. Лудченко О.А. Технічне обслуговування і ремонт автомобілів: Підручник. ? К.: Знання-Прес, 2003. ? 511 с.
3. Форнальчик Є.Ю., Оліскевич М.С., Мастикаш О.Л., Пельо Р.А. Технічна експлуатація та надійність автомобілів: Навчальний посібник / За загальною ред. Є.Ю.Форнальчика.? Львів: Афіша, 2004.? 492с.
4. Технічна експлуатація автомобілів: Навчальний посібник / В.М. Дембіцький, В.І. Павлюк, В.М. Придюк – Луцьк: Луцький НТУ, 2018. – 473 с.
5. Положення про технічне обслуговування та ремонт дорожних транспортних засобів. ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ міністерство транспорту України, Київ 2001.
6. https://web.posibnyky.vntu.edu.ua/fmbt/avto5_bilichenko_virotehbaza_pidriyemstv_avtotransportu/index.html
7. Пельо Р.А. Електронний навчально-методичний комплекс «Технічна експлуатація автомобілів. Частина 2» для студентів ІМІТ першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 274 «Автомобільний транспорт». Сертифікат № 04308. Номер та дата реєстрації: Е41-176-209/2021 від 11.11.2021 р.
(https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1092)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112.
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration.
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Технічна експлуатація автомобілів, частина 2 (курсовий проєкт)
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.043
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: доцент, к. т. н., старший викладач ЗВО Пельо Роман Андрійович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК 2. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх з уже наявними.
ЗК 4. Здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення.
ЗК 9. Орієнтація на збереження навколишнього середовища.
ФК 2. Базові знання основних нормативно-правових актів та довідко-вих матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів у галузі транспорту.
ФК 3. Здатність складати, оформлювати й оперувати технічною документацією при формуванні технологічних операцій на підприємствах автомобільного транспорту.
ФК 5. Здатність організовувати діяльність функціональних підрозділів автомобільних підприємств.
ФК 6.Здатність засвоєння нових знань, прогресивних технологій та різноманітних інновацій.
Результати навчання: Базові знання структури підприємств автомобільного транспорту, основ транспортно-експедиційної роботи, теорії та безпеки руху автомобіля.
Знання основ технічної експлуатації та обслуговування автомобілів.
Отримання знань для вирішення конфліктних ситуацій у процесі формування та реалізації послуг.
Вміти використовувати технічну документацію з питань профілактики та ремонту автомобілів.
Володіти основами технології виробництва та ремонту автомобілів.
Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами.
Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Підприємства автомобільного транспорту;
Технічна експлуатація автомобілів, ч. 1;
Автомобілі.
Короткий зміст навчальної програми: Проблема раціонального розвитку виробничо-технічної бази підприємств автомобільного транспорту одна з найактуальніших проблем у забезпеченні ефективності експлуатації рухомого складу. Складовою формування професійної компетенції в галузі автомобільного транспорту є вивчення дисципліни «Технічна експлуатація автомобілів». Програма передбачає удосконалення технології та устаткування з метою підвищення ефективності виробництва і якості технічного обслуговування та ремонту рухомого складу. Курс навчальної дисципліни ностить підсумковий характер з точки зору фахової підготовки та передбачає використання всього комплексу знань здобутих на попередніх етапах навчання.
Опис: Вступ. Коректування нормативів ТО та ремонту АТЗ. План обслуговування та виробнича програма з ТО та ремонту АТЗ. Обсяг виробництва з ТО та ремонту АТЗ. Розрахунок кількості постів ТО та ремонту АТЗ. Визначення кількості місць зберігання АТЗ. Розрахунок кількості та підбір технологічного обладнання у розроблювальному відділенні (зоні). Розроблення схеми технологічного процесу у розроблювальному відділенні (зоні). Визначення складських запасів. Розрахунок площ виробничих та допоміжних приміщень АТП. Об’ємно-планувальні рішення головного виробничого (та допоміжного) корпусів.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100 %, захист курсового проекту): курсовий проєкт усна форма (100%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль (100 %, захист курсового проекту): курсовий проєкт усна форма (100%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Канарчук В.Е., Лудченко О.А., Чигиринець А.Д. Експлуатаційна надійність автомобілів: Підручник: у 2 ч., 4 кн. - К.: Вища шк., 2000. - Ч. 2: кн.3.
2. Форнальчик Є.Ю., Оліскевич М.С., Мастикаш О.Л., Пельо Р.А. Технічна експлуатація та надійність автомобілів: Навчальний посібник / За загальною ред. Є.Ю.Форнальчика.? Львів: Афіша, 2004.- 492с.
3. Лудченко О.А. Технічне обслуговування і ремонт автомобілів: організація і управління: Підручник. – К.: Знання, 2004. – 478 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).