Технічне діагностування автомобілів

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.02.E.070
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к.т.н.,доцент Глобчак Михайло Васильович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі автомобільного транспорту, що передбачає застосування теорій та методів діагностування.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знати будову засобів технічної діагностики автомобіля. 2. Знати загальні основи технічної діагностики електронних систем автомобіля. 3. Знати принципи побудови та прогнозувати тенденції розвитку новітніх діагностичних засобів автомобіля. 4. Знати умови роботи і вимоги до діагностичних засобів автомобіля. 5. Знати причини виникнення збоїв в програмному забезпеченні діагностичних стендів.
Результати навчання: • знати основні положення та термінологію з діагностики технічного стану автомобіля; види та моделі встановлення діагнозу; метрологічне забезпечення діагностування автомобілів; методи діагностування електронних систем керування автомобіля; • вміти здійснювати модельний опис об'єктів діагностування; здійснювати прогнозування залишкового ресурсу об'єкту; узгоджувати характеристики вимірювальних приладів з діагностичними параметрами; • мати уявлення про метрологічне забезпечення діагностування автомобілів; бортову діагностику автомобіля; структуру кодів несправностей електронних блоків керування; діагностування електромобілів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Автомобілі, ч. 1, 2, • Технічна експлуатація автомобілів, ч. 2, • Електричне і електронне обладнання автомобілів.
Короткий зміст навчальної програми: Основи теорії технічної діагностики та основні поняття і визначення. Технічна діагностика та прогнозування. Тестове й функціональне діагностування. Глибина пошуку дефектів і ймовірність діагностування. Сучасні методи діагностування. Діагностика як метод забезпечення експлуатаційної надійності автомобілів. Забезпечення експлуатаційної надійності автомобілів. Діагностика як метод інформації про рівень працездатності автомобілів. Характеристики оператора технічної діагностики як ланки системи управління. Методи і процеси діагностування. Засоби та методи діагностування підвіски ходової частини кутів встановлення керованих та некерованих коліс автомобіля. Визначення, оцінні показники та нормативи гальмівних властивостей. Типові несправності гальмівної системи. Електронні системи керування автомобілем. система енергопостачання та електричні пристрої. Діагностування акумуляторних батарей (АКБ). Діагностування електронних систем автомобіля. Діагностування з використанням програмного забезпечення діагностичних тестерів. Методика використання. Виявлення помилок блоків керування за стандартом ОВD. Режими діагностування. 8 Системи діагностування та контролю. Вимоги стандартів до контролю параметрів автомобіля. Контроль токсичності відпрацьованих газів автомобіля. Діагностичний прилад та режими діагностування. Бортовий контролер зв’язку САN. Засоби та методи діагностування систем автомобіля в умовах станції технічного обслуговування. Діагностування електронних систем автомобіля з використанням мотор- тестерів. Процедури діагностувань та перевірок.
Опис: Основи теорії технічної діагностики та основні поняття і визначення. Технічна діагностика та прогнозування. Тестове й функціональне діагностування. Глибина пошуку дефектів і ймовірність діагностування. Сучасні методи діагностування. Діагностика як метод забезпечення експлуатаційної надійності автомобілів. Забезпечення експлуатаційної надійності автомобілів. Діагностика як метод інформації про рівень працездатності автомобілів. Характеристики оператора технічної діагностики як ланки системи управління. Методи і процеси діагностування. Засоби та методи діагностування підвіски ходової частини кутів встановлення керованих та некерованих коліс автомобіля. Визначення, оцінні показники та нормативи гальмівних властивостей. Типові несправності гальмівної системи. Електронні системи керування автомобілем. система енергопостачання та електричні пристрої. Діагностування акумуляторних батарей (АКБ). Діагностування електронних систем автомобіля. Діагностування з використанням програмного забезпечення діагностичних тестерів. Методика використання. Виявлення помилок блоків керування за стандартом ОВD. Режими діагностування. Системи діагностування та контролю. Вимоги стандартів до контролю параметрів автомобіля. Контроль токсичності відпрацьованих газів автомобіля. Діагностичний прилад та режими діагностування. Бортовий контролер зв’язку САN. Засоби та методи діагностування систем автомобіля в умовах станції технічного обслуговування. Діагностування електронних систем автомобіля з використанням мотор-тестерів. Процедури діагностувань та перевірок.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%); • підсумковий контроль (70 %): екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: лабораторні заняття - 30 балів; практичні заняття - 10 балів. Екзаменаційний контроль: тестовий контроль - 50 балів, усна компонента - 10 балів. Всього - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дащенко О.Ф [та ін]. Засоби та методи діагностування підвіски та ходової частини автомобіля в умовах станції технічного обслуговування. Підручник. – О.: Наука і техніка, 2012. – 264 с. 2. Дащенко О.Ф [та ін]. Загальні принципи діагностування електронних систем керування автомобіля: навч. посібн. – О.: Наука і техніка, 2012. – 392 с. 3. Форнальчик Є.Ю. [та ін]. Технічна експлуатація та надійність автомобілів.- Львів: Афіша, 2004.- 492 с. 4. Загальні принципи діагностування електронних систем керування автомобіля: навчальний посібник/ О.Ф.Дащенко, В.Г.Максимов, О.Д.Ніцевич [та ін.], за ред. М.Б.Копитчука. - Одеса: “Наука і техніка”, 2012. – 392 с. 4. Яковлев В.Ф. Диагностика электронных систем автомобиля. Учебное пособие. М.: СОЛОН-ПРЕСС, 2003. – 272 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).