Логістика експлуатації автомобілів

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.02.E.062
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: доцент, к.т.н. Нікіпчук Сергій Вячеславович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечити здобувачам вищої освіти здобуття концептуальних наукових та практичних знань, а також поглиблених когнітивних та практичних умінь/навичок, майстерності та інноваційності на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем з використанням логістичних підходів у сфері автомобільного транспорту, бути готовим критично осмислювати теорії, принципи, методи і поняття у сфері професійної діяльності та/або навчання. Підготувати студентів для подальшого навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти або роботи за обраною спеціальністю.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері логістичного керування при експлуатації автомобілів або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів технічних наук, економіки та управління і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. ЗК2. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх з уже наявними. ЗК3. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення. ЗК4. Здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення. ЗК8. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій, впровадження комп’ютерних програм та використання існуючих. фахові компетентності: ФК1. Базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення устаткування та засобів у сфері автомобільного транспорту. ФК3. Здатність складати, оформляти й оперувати технічною документацією. ФК5. Здатність організовувати діяльність функціональних підрозділів автомобільних підприємств. ФК6. Здатність засвоєння нових знань, прогресивних технологій та різноманітних інновацій. фахові компетентності професійного спрямування: 1. Здатність розуміти і аналізувати процеси, що протікають під час електронного керування і регулювання агрегатами та системами автомобіля. 2. Здатність координувати виробничу діяльність окремих виконавців.
Результати навчання: 1. Базові знання основ транспортно-експедиційної роботи. 2. Знання основ класифікації потоків та запасів та основ теорії керування запасами. 3. Базові знання про логістичні операції та функції. 4. Знання основних логістичних концепцій та систем. 5. Базові знання про транспортну логістику. 6. Знання основ оптимізації вантажопотоків та організації навантажувально-розвантажувальних операцій. 7. Базові знання про експлуатаційні властивості транспортних засобів та завдання їх вибору. 8. Базові знання структури підприємств автомобільного транспорту, основ транспортно-експедиційної роботи, теорії та безпеки руху автомобіля. 9. Знання основ технічної експлуатації та обслуговування автомобілів. 10. Знання основ економіки та управління підприємствами автомобільного транспорту. 11. Базові знання з логістики і організації автомобільних перевезень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • інформатика, вища математика, ч. 1, 2. кореквізити: • організація автомобільних перевезень, організація перевезення небезпечних вантажів.
Короткий зміст навчальної програми: Викладені теоретичні основи і практичні рекомендації з керування матеріальними та супутніми потоками з використанням логістичних підходів у сфері автомобільного транспорту. Дається понятійний апарат логістики, описуються об'єкти логістичного управління, операції і функції логістики. Розглядаються логістична місія і місце логістичного менеджменту на підприємстві. Приділяється увага логістичним системам і їх елементам. Аналізуються методологія логістики, описуються сучасні логістичні системи та концепції. Розглядаються задачі транспортної логістики, а також питання інтеграції України у світову та європейську транспортно-логістичні системи, обслуговування підприємств та споживачів автомобільним транспортом. Студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо автомобільних транспортних мереж, оптимізації вантажопотоків, організації навантажувально-розвантажувальних операцій, методів доставки вантажів й організації руху вантажних АТЗ, формування структури і раціональне використання парку АТЗ, пасажиропотоків і методи їх вивчення, засад організації міських та приміських пасажирських перевезень.
Опис: Максимальна кількість балів під час оцінювання знань студентів виставляється за такими критеріями: — під час опитувань на практичних заняттях — за повну і ґрунтовну відповідь на задане запитання з теми заняття; — виконання контрольних робіт — за правильне застосування теоретичних знань під час розв’язання практичних задач; Екзаменаційний контроль з дисципліни «Логістика експлуатації автомобілів» проводиться у вигляді виконання контрольних завдань. Завдання включають тести трьох рівнів складності, потрібних для об’єктивного оцінювання знань та вмінь студента. Тести першого рівня складності (10 завдань) використовуються для перевірки якості засвоєння навчального матеріалу на рівні «розпізнавання», «розрізнення» та «класифікації» об’єктів, явищ і понять аналітичного дослідження. Максимальна кількість балів по кожному з цих тестів виставляється за вказаний правильний варіант відповіді з декількох поданих варіантів. Кожен з них оцінюється 2 балами. Тести другого рівня складності (2 завдання) забезпечують контроль рівня знань та умінь та оцінюються 5 балами, які виставляються за наданий правильний варіант відповіді, які повинен студент знайти застосовуючи набуті знання. Задачі третього рівня складності (5 завдань) забезпечують контроль рівня знань та умінь та оцінюються 6 балами, які виставляються за наданий правильний варіант відповіді, які повинен студент знайти з використанням довідкового матеріалу. Сумарна екзаменаційна оцінка, яку студент може отримати за результатами семестрового контролю, складається з кількості балів, отриманих за результатами поточного контролю знань під час семестру, та кількості балів, отриманих під час екзаменаційного контролю. Максимальна кількість балів, яку студент може отримати під час екзаменаційного контролю, визначається як сума балів тестової та усної компонент (у межах балів, відведених на екзаменаційний контроль).
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних занять (30%) • підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмова форма (60 %), усна компонента (10 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів під час оцінювання знань студентів виставляється за такими критеріями: — під час опитувань на практичних заняттях — за повну і ґрунтовну відповідь на задане запитання з теми заняття; — виконання контрольних робіт — за правильне застосування теоретичних знань під час розв’язання практичних задач; Екзаменаційний контроль з дисципліни «Логістика експлуатації автомобілів» проводиться у вигляді виконання контрольних завдань. Завдання включають тести трьох рівнів складності, потрібних для об’єктивного оцінювання знань та вмінь студента. Тести першого рівня складності (10 завдань) використовуються для перевірки якості засвоєння навчального матеріалу на рівні «розпізнавання», «розрізнення» та «класифікації» об’єктів, явищ і понять аналітичного дослідження. Максимальна кількість балів по кожному з цих тестів виставляється за вказаний правильний варіант відповіді з декількох поданих варіантів. Кожен з них оцінюється 2 балами. Тести другого рівня складності (2 завдання) забезпечують контроль рівня знань та умінь та оцінюються 5 балами, які виставляються за наданий правильний варіант відповіді, які повинен студент знайти застосовуючи набуті знання. Задачі третього рівня складності (5 завдань) забезпечують контроль рівня знань та умінь та оцінюються 6 балами, які виставляються за наданий правильний варіант відповіді, які повинен студент знайти з використанням довідкового матеріалу. Сумарна екзаменаційна оцінка, яку студент може отримати за результатами семестрового контролю, складається з кількості балів, отриманих за результатами поточного контролю знань під час семестру, та кількості балів, отриманих під час екзаменаційного контролю. Максимальна кількість балів, яку студент може отримати під час екзаменаційного контролю, визначається як сума балів тестової та усної компонент (у межах балів, відведених на екзаменаційний контроль).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Логістика автомобільного транспорту: Методичні рекомендації до самостійної роботи студентів спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» / Укл. С. В. Нікіпчук, Р. А. Пельо.– Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020.– 35 с. (Реєстраційний № 9203 від 04 березня 2020 р.). 2. Оптимальне керування елементами логістичних систем автомобільного транспорту: Методичні вказівки до практичних занять, з курсу “Логістика автомобільного транспорту” для студентів базового напрямку 6.007106 “Автомобільний транспорт” / Укл. С. В. Нікіпчук.– Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2012.– 54 с. 3. Електронний навчально-методичний комплекс у ВНС ЛП «Логістика автомобільного транспорту» для студентів спеціальності 274 «Автомобільний транспорт», укладач Нікіпчук С.В. Сертифікат № 02467 від 05.10.2018 р. 4. Технологічні процеси вантажних перевезень: Методичні рекомендації до розв’язання практичних вправ та самостійних завдань для студентів фахового напряму 6.070106 “Автомобільний транспорт”/ Укл.: М.С. Оліскевич - Львів. - 2013. - 36 с. 5. Організація міських автобусних перевезень: Методичні рекомендації до виконання практичних вправ та самостійних завдань для студентів фахового напряму 6.070106 “Автомобільний транспорт”/ Укл.: М.С. Оліскевич. - Львів, 2013. - 52 с. 1. Крикавський Є., Похильченко О., Фертч М. Логістика та управління ланцюгами поставок: Навч. посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 844 с. 2. David B Grant, Alexander Trautrims and Chee Yew Wong. Sustainable Logistics and Supply Chain Management Principles and practices for sustainable operations and management. Second edition published in Great Britain 2017. – 286 р. 3. Крикавський Є.В., Чорнописька Н.В. Логістичні системи: Навч. посібник. - Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009. – 264 с. 4. Смирнов І. Г., Косарева Т. В. Транспортна логістика: Навч. пос.–К.: Центр учбової літератури, 2008.– 224 с. 5. Пономарьова Ю. В. Логістика: Навчальний посібник.–К.: Центр навчальної літератури, 2003.– 192 с. 6. Основы логистики: Учеб. пособие/ Под ред. Л.Б.Миротина и В.И.Сергеева.– М.: ИНФРА-М, 1999.– 200 с. 7. Босняк М.Г. Вантажні автомобільні перевезення. Навч. посібник. - К.: Видавничий Дім „Слово”, 2010. - 408с. 8. Пасажирські автомобільні перевезення. Укл. Босняк М. Г. Навч. посібник - К.: Видавничий Дім „Слово”, 2009. - 272 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).