Інформатика
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.021
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обчислювальна математика та програмування
Лектор: Доцент
Пелех Ярослав Миколайович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Знати правила технічної експлуатації і техніки безпеки при роботі з ПК, будову комп’ютера, види програмного забезпечення.
2. Володіти основними командами операційної системи, основами керування ПК з допомогою операційної оболонки Windows.
3. Уміти використовувати електронні таблиці для розв’язування задач проектування конструкцій, проведення математичних розрахунків.
4. Мати навики і знання щодо роботи з базами даних.
5. Розуміти поняття алгоритму і знати роботу основних конструкцій алгоритмічної мови.
6. Вміти скласти програму на мові програмування для типових алгоритмічних задач.
Результати навчання: • Визначення стану та можливостей впровадження комп'ютерних технологій в галузі
• Знання принципів автоматизації технологічних процесів із урахуванням специфіки технології та готового продукту
• Уміння визначати основні елементи системи забезпечення якості на виробництві
• Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи роботи в ОС Windows
• Пакет MS Office
• Лінійна алгебра та аналітична геометрія
• Математичний аналіз
Короткий зміст навчальної програми: • Поняття алгоритму. Алгоритмічна мова.
• Типи даних
• Керуючі оператори мови
• Елементи теорії похибок
• Методи розв’язування нелінійних рівнянь
• Інтерполяція функцій
• Апроксимація функцій
• Чисельне інтегрування
Опис: Навчальна дисципліна «Інформатика» має на меті навчити студентів професійно володіти комп’ютерною технікою і пакетами прикладних програм, зокрема, MS Office, а також елементарним навикам алгоритмізації та програмування.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (ПК)
• Робота на лабораторних заняттях
• Розрахунково-графічна робота
• Іспит
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (ПК)-30%
• Робота на лабораторних заняттях -20%
• Розрахунково-графічна робота-10%
• Іспит- 70%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Глинський Я.М. Інформатика. Практикум з інформаційних технологій.– Тернопіль: Підручники і посібники, 2014 – 304 с.
2. Каленюк П.І., Демків І.І., Клюйник І.І., Кравець І.Т., Петрович Р.Й. Основи програмування в середовищі Турбо-паскаль. Лекції та завдання до лабораторних робіт, Львів, 2001 р. , 161 стор.
3. Глинський Я.М., Анохін В.Є. , Ряжська В.А. Паскаль. Turbo Pascal i Delphi: Навч.пос.: 10-те вид. – Львів: СПД Глинський, 2009.– 192 с.
4. Анджейчак І.А., Федюк Є.М., Анохін В.Є., Будз І.С., Коваленко Т.Г. “Практикум з обчислювальної математики. Основні числові методи Ч.1”. Навчальний посібник для вищих закладів освіти, Львів: ДУ“ЛП”, 2000. -100 с.
5. Анджейчак І.А., Федюк Є.М., Анохін В.Є., Будз І.С., Бойко І.М. “Практикум з обчислювальної математики. Основні числові методи. Лекції. Ч.2”. Навчальний посібник для вищих закладів освіти, Львів: ДУ“ЛП”, 2000.-152 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).