Технологічна практика

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.032
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: доцент Сороківський Олег Ігорович, доцент Юськів Василь Миколайович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета практики технологічної – отримання студентами професійного досвіду роботи у галузі автомобільного транспорту, формування у них професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень у реальних виробничих умовах, виховання здатності систематично поновлювати свої знання та творчо застосовувати їх у практичній діяльності.
Завдання: Основними завданнями практики технологічної є: - ознайомлення зі структурою, специфікою та особливостями виробничої діяльності автотранспортних і авторемонтних підприємств або станцій технічного обслуговування; - вивчення й аналіз показників виробничої діяльності, проектно-конструкторської документації; - ознайомлення з організацією виробництва і виробничими процесами; - ознайомлення з діючими стандартами, технічними умовами, положеннями, інструкціями з організації виробництва: - ознайомлення з базовими технологічними процесами у виробництві; - ознайомлення з правилами експлуатації та обслуговування технологічного обладнання, приладів, іншого устаткування; - ознайомлення з методиками проведення технічного обслуговування транспортних засобів і характеристиками технологічних процесів; - ознайомлення з питаннями забезпечення охорони праці та пожежної безпеки й безпеки життєдіяльності; - збір матеріалів для виконання звіту; - оволодіння професійним досвідом з метою підготовки до самостійної трудової діяльності. Індивідуальне завдання для проходження практики вноситься керівником практики від кафедри в бланк «Завдання та результати проходження практики» (Додаток 1), підписується викладачем, який його видав і студентом, який прийняв завдання до виконання. Індивідуальне завдання конкретизує перелік робіт, які повинен виконати студент під час практики. Керівник практики від кафедри складає і періодично контролює календарний план виконання цих робіт (Додаток 2), що складається у вигляді таблиці і яка в подальшому поміщається в звіт з практики. Під час практики студент використовує свій робочий час за таким графіком (табл. 1).
Результати навчання: Знання: - структури підприємств автомобільного транспорту, основ транспортно-експедиційної роботи, теорії та безпеки руху автомобіля; - основ технічної експлуатації та обслуговування автомобілів; - основ охорони праці та безпеки на транспорті; - сучасних досягнень та інноваційних технологій у галузі транспорту. Комунікації: - вміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською. - здатність використовувати різноманітні методи, зокрема сучасні інформаційні технології, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. Автономія і відповідальність: - здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; - здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: попередні фахові дисципліни
Короткий зміст навчальної програми: - ознайомлення з структурою, специфікою та особливостями виробничої діяльності підприємства або станції технічного обслуговування; - вивчення та аналіз показників виробничої діяльності, проектно-конструкторської документації; - набуття навиків з виконання науково-дослідної роботи; - використання математичних методів і моделей під час проектування технологічного обладнання та технологічних процесів автотранспортних і авторемонтних підприємств (АТП і АРП), пунктів та станцій технічного обслуговування (СТО); - узагальнення, систематизація, закріплення і поглиблення знань з технічних дисциплін кваліфікаційного рівня; - набуття навиків організаторської, виховної, керівної роботи на посадах механіка, старшого механіка, техніка-конструктора та технолога, інженера та старшого інженера виробничо-технічного відділу, служби експлуатації та служби безпеки руху.
Опис: Прибуття на базу практики, оформлення документів та отримання перепусток Загальне ознайомлення з базою практики, вивчення студентом нормативної документації з охорони праці та пожежної безпеки і проходження інструктажу з реєстрацією у відповідному журналі. Робота у функціональних відділах Аналіз діяльності відділів, збір інформації для написання звіту з практики Виконання індивідуального завдання Написання звіту з практики Оформлення та затвердження звіту з практики Здача перепусток, майна бази практики, відбуття
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (100% захист звіту з практики): звіт з практики, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Після закінчення практики студенти звітують про виконання її програми та індивідуального завдання. Письмовий звіт, підписаний та оцінений керівником практики від бази практики, подається на рецензування керівнику практики від кафедри. Студенти захищають звіт перед комісією, призначеною завідувачем кафедри, упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. До складу комісії входять 3 особи: керівники практики від кафедри, а також викладачі дисциплін фахової підготовки. Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Оцінка за практику вноситься в бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку студента та засвідчується підписами членів комісії. Залік за результатами проходження практики та захист звіту з практики проводиться, виходячи з сумарної максимальної оцінки – 100 балів, з яких, 40 балів відповідає оцінці керівника від бази практики за таким алгоритмом: - оцінка «відмінно» – 40 балів; - оцінка «добре» – 30 балів; - оцінка «задовільно» – 20 балів. Максимальна оцінка, яку може виставити комісія навчального закладу, становить 60 балів з таким розподілом: 1) за якість виконання звіту про практику – 40 балів, а саме: - дотримання структури звіту та змісту кожного розділу, вимог до оформлення звіту – 3…5 балів; - повнота висвітлення характеристики виробничо-технічної бази підприємства – 10…15 балів; - повнота висвітлення питань техніки безпеки на підприємстві – 5…10 балів; - повнота виконання індивідуального завдання – 5…10 балів; 2) за рівень захисту звіту – 20 балів, а саме, - рівень володіння інформацією, наведеною в звіті – 5…10 балів; - обґрунтування доцільності зібраної для звіту інформації – 5…10 балів. За наявності недоліків у змісті, структурі або оформленні звіту про практику, недостатньому рівні захисту звіту тощо, наведені вище бали зменшуються згідно з експертною оцінкою комісії, яка приймає звіти. Студент, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку «незадовільно» за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану. Результати проходження практики студентами обговорюють на засіданні кафедри. Упродовж місяця навчальних занять після закінчення практики відповідальні за проведення практики кафедр вносять результати її проведення в Інформаційно-аналітичну систему «Випускник-працевлаштування», розділ «Підсумки практики», а в кінці календарного року подають у ВПЗВ.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Виробничо-технічна база підприємств автомобільного транспорту: навчальний посібник / В.В. Біліченко, В.Л. Крещенецький, С.О. Романюк, Є.В. Смирнов. – Вінниця: ВНТУ, 2013 – 182 с. 2. Дмитриченко М.Ф., Кельман І.І., Вільковський Є.К., Пеклич З І. Мельниченко О.І. Загальний курс транспорту: підручник. - Львів, 2011. – 524 с. 3. Кисликов В.Ф., Лущик В.В. Будова й експлуатація автомобілів: Підручник. – К.: Либідь, 2009 – 400 с. 4. Марков О.Д. Системи автосервісу / 0.Д. Марков, П.0. Марков // Управління проектами, системний аналіз і логістика- К.: НТУ, 2014. - Вип. 14. 5. Сирота В.І. Основи конструкції автомобілів: Навч. посібник. – К.: Арістей, 2005. – 280 с. 6. Технологічне проектування автотранспортних підприємств: Навч. посібник / Андрусенко С.І., Білецький П.І. – К.: Каравела, 2009. –368 с. 7. Автомобілі: Динаміка : текст лекцій [для студентів базового напряму підготовки 6.070106 “Автомобільний транспорт”/ укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський] — Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2015.— 167 с. 8. Солтус А. П. Теорія експлуатаційних властивостей автомобіля: навч. посіб. [для студентів ВНЗ] / А. П. Солтус. — Київ : Арістей, 2010. — 155 с. 9. Чабан С. Г. Теорія експлуатаційних властивостей автотранспортних засобів: навч. посіб. / С. Г. Чабан, М. О. Колесніченко. - Одеса : АО БАХВА, 2003. — 220 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).