Деталі машин і підйомно-транспортне обладнання
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.034
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Ярослав Новіцький
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК2. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх з уже наявними.
ЗК3. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення.
ЗК4. Здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення.
ЗК8. Навички використання інформаційних та комунікативних технологій, впровадження комп’ютерних програм та використання існуючих.
ФК1. Базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення устаткування та засобів у сфері автомобільного транспорту.
ФК2. Базові знання основних нормативно-правових та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів у галузі транспорту.
ФК6. Здатність засвоєння нових знань, прогресивних технологій та різноманітних інновацій.
ФКП14. Знання будови, принципів роботи, експлуатаційних властивостей автомобілів з гібридним приводом та альтернативними джерелами енергії.
Результати навчання:
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
– здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними;
– здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення;
– здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел;
– здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення;
–уміння працювати самостійно і в команді, здатність комунікувати з колегами з питань галузі щодо наукових досягнень на загальному рівні;
– навички використання інформаційних та комунікативних технологій, впровадження комп’ютерних програм та використання існуючих;
– здатність засвоєння нових знань, прогресивних технологій та різноманітних інновацій;
– ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Вища математика
2. Нарисна геометрія і графіка
3. Теоретична механіка
4. Опір матеріалів
5. Матеріалознавство
6. Теорія механізмів і машин
Короткий зміст навчальної програми:
У дисципліні “Деталі машин та підіймально-транспортне обладнання” вивчаються теоретичні основи, розрахунки, типові конструкції, загальні питання конструювання деталей машин і складальних одиниць загального призначення та піднімально-транспортного обладнання. Розрахунки деталей виконуються за критеріями роботоздатності для забезпечення надійності і довговічності роботи деталей і машин. При розрахунках і конструюванні деталей машин та обладнання передбачається ознайомлення зі стандартами, питаннями уніфікації деталей і сучасними тенденціями розвитку машин. Мета викладання курсу полягає в тому, щоб дати студентам знання по розрахунку і основах конструювання як деталей загального призначення так і підіймально-транспортного обладнання в цілому.
В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати методи, норми та правила розрахунку, проектування деталей машин, що забезпечують раціональні розміри, матеріали, точність, надійність і довговічність механічних систем і агрегатів, вміти вибирати стандартизовані елементи підіймально-транспортного обладнання та компонувати із них необхідні вироби.
Опис: Частина І ДЕТАЛІ МАШИН
РОЗДІЛ 1. РОЗРАХУНОК І КОНСТРУЮВАННЯ МЕХАНІЧНИХ ПЕРЕДАЧ
1. Механічні передачі.
2. Фрикційні передачі та варіатори.
3. Пасові передачі.
4. Циліндричні зубчасті передачі.
5. Конічні зубчасті передачі.
6. Черв’ячні передачі.
7. Ланцюгові передачі.
РОЗДІЛ 2. РОЗРАХУНОК ТА КОНСТРУЮВАННЯ ВАЛІВ І ВИБІР ПІДШИПНИКІВ.
1. Осі і вали.
2. Підшипники кочення.
3. Підшипники ковзання.
РОЗДІЛ 3 З’ЄДНАННЯ.
1. З’єднання деталей машин. Класифікація.
2. Шпонкові з’єднання.
3. Зубчасті (шліцеві) з’єднання.
4. Різьбові (болтові) з’єднання.
5. Зварні з’єднання.
6. Клепані з’єднання.
РОЗДІЛ 4. ОСНОВИ КОНСТРУЮВАННЯ ПРИВОДІВ МАШИН.
1. Характеристика приводів машин.
2. Муфти приводів.
3. Редуктори.
Частина ІІ ПІДІЙМАЛЬНО-ТРАНСПОРТНЕ ОБЛАДНАННЯ
1. Цеховий транспорт і підіймально-транспортне обладнання.
2. Гнучкі підіймальні органи (ланцюги та канати).
3. Блоки, поліспасти, зірочки та барабани.
4. Вантажозахватні пристрої.
5. Гальмівні пристрої.
6. Механізми підйому, повертання та пересування ПТО.
7. Привод механізмів ПТО.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання результатів поточного контролю
1. Контроль знань на практичних заняттях (опитування, розв’язування задач біля дошки тощо).
2. Контроль виконання завдань самостійної роботи.
3. У разі online занять оцінка знань за поточний контроль проводиться за результатами тестів, які наведені у системі ВНС.
Методи оцінювання результатів підсумкового контролю
1. Письмовий екзамен із трирівневими завданнями теоретичного і практичного спрямування.
2. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
3. У разі online занять величина усної компоненти може зрости до 30 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестрова оцінка 100 балів, з них:
Поточний контроль 30 балів
1. Практичні заняття 10
2. Контрольні роботи 20
Екзаменаційний контроль 70 балів
1. Тестовий контроль 60
2. Усна компонента 10
Разом 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Григоров О.В., Аніщенко Г.О., Петренко Н.О. Металеві конструкції підйомно-транспортних, будівельних, дорожніх, меліоративних машин. – Харків. НТУ “ХПІ”, 2011. – 516 с.
2. Держаний нормативний акт про охорону праці (НПАОП 0.00-1.01-07) Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів.
3. Заблонський К.І. Деталі машин – Одеса., 1999. –404 с.
4. Іванченко Ф.К. Підйомно-транспортні машини: Підручник.–К.: Вища шк., 1993. – 413с.
5. Курмаз Л.В. Основи конструювання деталей машин. – Харків: Підручник НТУ “ХПІ”, 2010. – 532 с.
6. Малащенко В.О., Стрілець В.М., Новіцький Я.М., Стрілець О.Р. Деталі машин і підійомно-транспортне обладнання. Навч. посібник. – Рівне: НУВГП, 2017. – 347 с.
7. Новіцький Я.М. Електронний навчально-методичний комплекс „Деталі машин і підіймально-транспортне обладнання”. http://vns.lpnu.ua./course/view.phd?id=6401
8. Павлище В.Т. Основи конструювання та розрахунок деталей машин. Львів, Афіша, 2003, - 557 с.
9. Підйомно-транспортні машини: Розрахунки підіймальних і транспортувальних машин. Підручник./ В. С. Бондарєв, О. І. Дубинец, М.П. Колісник та ін..– К. Вища шк.. 2009,734 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Деталі машин і підйомно-транспортне обладнання (курсова робота)
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.035
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Ярослав Новіцький
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК2. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх з уже наявними.
ЗК3. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення.
ЗК4. Здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення.
ЗК8. Навички використання інформаційних та комунікативних технологій, впровадження комп’ютерних програм та використання існуючих.
ФК1. Базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення устаткування та засобів у сфері автомобільного транспорту.
ФК2. Базові знання основних нормативно-правових та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів у галузі транспорту.
ФК6. Здатність засвоєння нових знань, прогресивних технологій та різноманітних інновацій.
ФКП14. Знання будови, принципів роботи, експлуатаційних властивостей автомобілів з гібридним приводом та альтернативними джерелами енергії.
Результати навчання:
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
– здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними;
– здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення;
– здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел;
– здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення;
–уміння працювати самостійно і в команді, здатність комунікувати з колегами з питань галузі щодо наукових досягнень на загальному рівні;
– навички використання інформаційних та комунікативних технологій, впровадження комп’ютерних програм та використання існуючих;
– здатність засвоєння нових знань, прогресивних технологій та різноманітних інновацій;
– ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Вища математика
2. Нарисна геометрія і графіка
3. Теоретична механіка
4. Опір матеріалів
5. Матеріалознавство
6. Теорія механізмів і машин
Короткий зміст навчальної програми:
У дисципліні “Деталі машин та підіймально-транспортне обладнання” вивчаються теоретичні основи, розрахунки, типові конструкції, загальні питання конструювання деталей машин і складальних одиниць загального призначення та піднімально-транспортного обладнання. Розрахунки деталей виконуються за критеріями роботоздатності для забезпечення надійності і довговічності роботи деталей і машин. При розрахунках і конструюванні деталей машин та обладнання передбачається ознайомлення зі стандартами, питаннями уніфікації деталей і сучасними тенденціями розвитку машин. Мета викладання курсу полягає в тому, щоб дати студентам знання по розрахунку і основах конструювання як деталей загального призначення так і підіймально-транспортного обладнання в цілому.
В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати методи, норми та правила розрахунку, проектування деталей машин, що забезпечують раціональні розміри, матеріали, точність, надійність і довговічність механічних систем і агрегатів, вміти вибирати стандартизовані елементи підіймально-транспортного обладнання та компонувати із них необхідні вироби.
Опис: Частина І ДЕТАЛІ МАШИН
РОЗДІЛ 1. РОЗРАХУНОК І КОНСТРУЮВАННЯ МЕХАНІЧНИХ ПЕРЕДАЧ
1. Механічні передачі.
2. Фрикційні передачі та варіатори.
3. Пасові передачі.
4. Циліндричні зубчасті передачі.
5. Конічні зубчасті передачі.
6. Черв’ячні передачі.
7. Ланцюгові передачі.
РОЗДІЛ 2. РОЗРАХУНОК ТА КОНСТРУЮВАННЯ ВАЛІВ І ВИБІР ПІДШИПНИКІВ.
1. Осі і вали.
2. Підшипники кочення.
3. Підшипники ковзання.
РОЗДІЛ 3 З’ЄДНАННЯ.
1. З’єднання деталей машин. Класифікація.
2. Шпонкові з’єднання.
3. Зубчасті (шліцеві) з’єднання.
4. Різьбові (болтові) з’єднання.
5. Зварні з’єднання.
6. Клепані з’єднання.
РОЗДІЛ 4. ОСНОВИ КОНСТРУЮВАННЯ ПРИВОДІВ МАШИН.
1. Характеристика приводів машин.
2. Муфти приводів.
3. Редуктори.
Частина ІІ ПІДІЙМАЛЬНО-ТРАНСПОРТНЕ ОБЛАДНАННЯ
1. Цеховий транспорт і підіймально-транспортне обладнання.
2. Гнучкі підіймальні органи (ланцюги та канати).
3. Блоки, поліспасти, зірочки та барабани.
4. Вантажозахватні пристрої.
5. Гальмівні пристрої.
6. Механізми підйому, повертання та пересування ПТО.
7. Привод механізмів ПТО.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання результатів поточного контролю
1. Контроль знань на практичних заняттях (опитування, розв’язування задач біля дошки тощо).
2. Контроль виконання завдань самостійної роботи.
3. У разі online занять оцінка знань за поточний контроль проводиться за результатами тестів, які наведені у системі ВНС.
Методи оцінювання результатів підсумкового контролю
1. Письмовий екзамен із трирівневими завданнями теоретичного і практичного спрямування.
2. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
3. У разі online занять величина усної компоненти може зрости до 30 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестрова оцінка 100 балів, з них:
Поточний контроль 30 балів
1. Практичні заняття 10
2. Контрольні роботи 20
Екзаменаційний контроль 70 балів
1. Тестовий контроль 60
2. Усна компонента 10
Разом 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Григоров О.В., Аніщенко Г.О., Петренко Н.О. Металеві конструкції підйомно-транспортних, будівельних, дорожніх, меліоративних машин. – Харків. НТУ “ХПІ”, 2011. – 516 с.
2. Держаний нормативний акт про охорону праці (НПАОП 0.00-1.01-07) Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів.
3. Заблонський К.І. Деталі машин – Одеса., 1999. –404 с.
4. Іванченко Ф.К. Підйомно-транспортні машини: Підручник.–К.: Вища шк., 1993. – 413с.
5. Курмаз Л.В. Основи конструювання деталей машин. – Харків: Підручник НТУ “ХПІ”, 2010. – 532 с.
6. Малащенко В.О., Стрілець В.М., Новіцький Я.М., Стрілець О.Р. Деталі машин і підійомно-транспортне обладнання. Навч. посібник. – Рівне: НУВГП, 2017. – 347 с.
7. Новіцький Я.М. Електронний навчально-методичний комплекс „Деталі машин і підіймально-транспортне обладнання”. http://vns.lpnu.ua./course/view.phd?id=6401
8. Павлище В.Т. Основи конструювання та розрахунок деталей машин. Львів, Афіша, 2003, - 557 с.
9. Підйомно-транспортні машини: Розрахунки підіймальних і транспортувальних машин. Підручник./ В. С. Бондарєв, О. І. Дубинец, М.П. Колісник та ін..– К. Вища шк.. 2009,734 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).