Охоронні системи та системи комфорту автомобілів
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.01.E.057
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Миськів Теодозій Григорович, старший викладач
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентності професійного спрямування:
ЗК2. .Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
ЗК6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології;
ФК2. Здатність використовувати у професійній діяльності знання з основ конструкції, експлуатаційних властивостей, робочих процесів і основ розрахунку автомобільних транспортних засобів;
ФК9. Здатність організовувати ефективну виробничу діяльність структурних підрозділів підприємств автомобільного транспорту, малих колективів (бригад, дільниць, пунктів) щодо експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів автомобільного транспорту, їх систем та елементів.
ФКС 1.1. Здатність розуміти й аналізувати процеси, що протікають у мехатронних системах автомобіля, аналізувати діагностичну інформацію, розробляти алгоритми і методи керування агрегатами та системами комфорту й безпеки автомобіля.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Знання сучасних досягнень та інноваційних технологій у галузі транспорту.
2. Знання методів ідентифікації, алгоритмізації та розшифровування кодів помилок, що виникають у процесі роботи мехатронних систем автомобіля.
3. Володіти сучасними методами і апаратними засобами діагностування мехатронних систем автомобіля.
4. Вміти аналізувати діагностичну та іншу інформацію про технічний стан автомобіля.
5. Вміти ідентифікувати несправності мехатронних систем автомобіля, розробляти алгоритми їх усунення, розшифровувати коди помилок та встановлювати причини їх появи.
6. Вміти застосовувати сучасне діагностичне обладнання для отримання достовірної інформації про технічний стан агрегатів автомобіля та систем керування ними.
Результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ЗН4. Відшуковувати необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах; аналізувати та оцінювати цю інформацію;
ЗН7. Аналізувати інформацію, отриману в результаті досліджень, узагальнювати, систематизувати й використовувати її у професійній діяльності;
ЗН9. Аналізувати та оцінювати об’єкти автомобільного транспорту їх системи та елементи;
РН2 (КОМ 1). Давати відповіді, пояснювати, розуміти пояснення, дискутувати, звітувати державною мовою на достатньому для професійної діяльності рівні;
РН3 (АіВ 1). Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
РН4 (АіВ 2). Здатність усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Основи автоматики автомобільних систем; Електротехніка, електроніка і мікропроцесорна техніка.
Супутні дисципліни: Мехатроніка автомобілів; Засоби комп'ютерного діагностування автомобілів.
Короткий зміст навчальної програми: Основи теорії забезпечення безпеки технічних об’єктів. Вихідні положення для розробки системної концепції забезпечення безпеки. Загальний підхід до класифікації об’єктів охорони. Системи збору, опрацювання та відображення інформації. Радіохвильові та радіо променеві засоби виявлення. Розрахунок радіохвильових засобів виявлення. Оптичні засоби виявлення. Сейсмічні засоби охоронної сигналізації. Магнітометричні засоби виявлення. Основи теорії розробки магнітометричного засобу виявлення. Комбіновані засоби виявлення. Використання технічних засобів відео-спостереження. Системи та засоби контролю доступу. Супутникові системи безпеки. Системи інтелектуального доступу. Системи інформаційного забезпечення та керування автомобілем у транспортному потоці.
Опис: 1. Охоронні системи автомобіля.
2. Охоронна система OnStar.
3. Глобальна система позиціонування GPS.
4. Автомобільні охоронні сигналізації.
5. Частини автомобільної сигналізації.
6. Іммобілайзер.
7. Автомобільна сигналізація Viper 5305V.
8. Комфорт автомобіля.
9. Системи управління комфортом їзди.
10. Системи комфорту сидінь.
11. Адаптивний і кооперативний круїз контроль.
12.Ультразвукова технологія для автомобільних сенсорів.
13. Відео технологія для автомобільного застосування.
14. Системи допомоги пори паркуванні і маневруванні.
15. Повністю автономне водіння.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та залікового контролів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів під час оцінювання знань студентів виставляється за такими критеріями:
— під час опитувань на практичних заняттях за повну і ґрунтовну відповідь на задані запитання 70 балів;
— виконання контрольної роботи за правильне застосування теоретичних знань 30 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кіндрацький Б.І. Мехатроніка автомобілів: навч. посібник. - Львів: КІНПАТРІ ЛТД, 2018. 168 с.
2. Дмитрів В.Т., Ванько В.М., Лаврик Ю.М., Гонсьор О.Й., Банга В.І. Мікроконтроллери і мікроконтроллерні системи : лабораторний практикум. Львів : СПОЛОМ, 2017. 176 с.
3. Мокренко П. В. Елементи і пристрої фізичної та електронної охорони об’єктів. – Львів:Фенікс, 2000 – 185 с.
4. Кашканов А. А. Інформаційні комп’ютерні системи автомобільного транспорту: навчальний посібник / А. А. Кашканов, В. П. Кужель, О. Г. Грисюк.– Вінниця: ВНТУ, 2010. – 230 с.
5. Дмитрів В.Т., Шиманський В.М. Електроніка і мікросхемотехніка: Навч. посібник. Львів: Афіша, 2004. 175 с.
6. Tom Denton Automobile Electrical and Electronic Systems. Third edition. Elsevier Butterworth-Heinemann, 2004. 476 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).