Спеціалізовані автомобілі

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.02.E.065
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Доктор філософії, старший викладач ЗВО, Літвін Роман Григорович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає застосування спеціалізованих транспортних засобів, їх функціонального призначення та експлуатаційних властивостей.
Завдання: ФКС 2.1. Здатність керувати матеріальними і супутніми потоками, розуміти специфіку конструкцій та необхідність застосування спеціальних автомобілів, небезпеку при перевезенні небезпечних вантажів, застосовувати нормативно-правове забезпечення автомобільних перевезень.
Результати навчання: 1. Знання класифікації та застосування спеціалізованих автомобілів, їх технологічне обладнання та методи безпечної експлуатації. 2. Вміння аналізувати конструкції спеціалізованих автотранспортних засобів, їх вузлів та систем з врахуванням тенденцій розвитку. 3. Вміння раціонально використовувати спеціалізовані автотранспортні засоби.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Деталі машин і підйомно-транспортне обладнання; Технічна експлуатація автомобілів ч. 1; Організація перевезення небезпечних вантажів; Технічна експлуатація автомобілів ч. 2
Короткий зміст навчальної програми: В навчальній дисципліні розглянуто основні напрямки і методи спеціалізації рухомого складу; перспективи розвитку спеціалізованого рухомого складу; автопоїзди, їх класифікація, особливості конструкції та компонування; автомобілі самоскиди та самоскидні автопоїзди; призначення, класифікація, загальні вимоги та особливості конструкції автоцистерн; автомобілі і автопоїзди з вантажопідіймальними пристроями та знімними кузовами; контейнеровози; автомобілі і автопоїзди-фургони; особливості кріплення вантажів при перевезенні спеціалізованим рухомим складом.
Опис: 1. Основні напрямки і методи спеціалізації рухомого складу автомобільного транспорту. 2. Автопоїзди. 3. Автомобілі самоскиди і самоскидні автопоїзди. 4. Автопоїзди для перевезення довгомірних, великовагових вантажів і будівельних конструкцій. 5. Автомобілі і автопоїзди-цистерни. 6. Контейнеровози. Автомобілі і автопоїзди з вантажопідіймальними пристроями та знімними кузовами. 7. Автомобілі і автопоїзди фургони. 8. Особливості кріплення вантажів при перевезенні спеціалізованим рухомим складом.
Методи та критерії оцінювання: – Поточний контроль (30%): усне опитування, виконання практичних завдань. – Екзаменаційний контроль (70%): 60% – тестова компонента та 10% – усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Спеціалізовані автомобілі» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та екзаменаційного контролів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кашканов А. А., Ребедайло В. М. Спеціалізований рухомий склад автомобільного транспорту: Конструкція. Навчальний посібник. – Вінниця: ВДТУ, 2002. – 164 с. 2. Гутта О. Й., Циців М. В., Дубянський О. В. Конспект лекцій з дисципліни «Спеціалізовані автотранспортні засоби» – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка». 2004. 3. Засоби транспортні дорожні. Причепи та напівпричепи спеціалізовані. Загальні технічні умови : ДСТУ 3850-99. – [Чинний від 2000-01-01]. – К. : Державний стандарт України, 1999. – 14 с. 4. Спеціалізований рухомий склад автотранспортних і вантажно-розвантажувальних машин: Методичні вказівки до лекцій для студентів за напрямом підготовки 6.07106 «Автомобільний транспорт». / Укл.: Кальченко В. В., Пасов Г. В., Подзолкіна А.П. – Чернігів: ЧНТУ, 2018. – 67 с. 5. Кольорографічні схеми, розпізнавальні знаки, написи та спеціальні сигнали оперативних, спеціалізованих та спеціальних транспортних засобів. Загальні вимоги: ДСТУ 3849:2018. – [Чинний від 2018-06-15]. – К. : ДП «УкрНДНЦ», 2018. – 38 с. 6. Puncioiu A. Overheating analysis of the special vehicles braking systems / A. Puncioiu, I. Vedinas, M. Truta // Review of the Air Force Academy. – 2015. – № 1. – С. 133. 7. Gotowicki P. Stress tests on the truck frame for the purpose of the method to determine the endurance and reliability of special vehicles / P. Gotowicki, P. Siminski // MATEC Web of Conferences. – EDP Sciences, 2018. – Т. 182. – С. 02007.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).